Motorkeuring door Erik van Lent

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

Gesloten

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Motorkeuring door Erik van Lent

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Omdat de aspirant koper van mijn "2e" RT voor zijn evt. aankoop de motor eerst wilde laten keuren heeft hij Erik van Lent motorkeuringen (http://www.erikvanlent.nl) ingeschakeld.

Gelijk heeft ie en uiteraard had ik daar geen bezwaar tegen. Zo had ik ook eens de gelegenheid om te zien hoe grondig dit uitgevoerd wordt. De keuring vond bij mij in de tuin plaats. Na eerst de papieren en de facturengeschiedenis geinspecteerd te hebben vond de daadwerkelijke technische keuring plaats. Omdat ik geen gerieflijke garage heb of grote schuur kan aanbieden moest het in de openlucht gebeuren. Omdat het regende en sneeuwde heb ik als overkapping het grote zonnescherm maar uitgedraaid zodat hij toch zijn werk goed kon doen.
Best spannend hoor zo'n keuring, want naar mijn weten mankeert er niets aan de fiets. Maar ja, wie ben ik?
De keuring op zich duurde ruim anderhalf uur en vele punten werden nauwgezet geinspecteerd.
Welke punten lees je hier: http://www.erikvanlent.nl/toelichting/.
Van Lent gaf me volledig tekst en uitleg en wees me op de punten die aandacht cq reparatie behoefden. Zo werkte bijvoorbeeld de hazzardverlichting niet en werden er wat oliesporen aangetroffen bij de achterbrug en nog enkele zaken die maar beter gerepareerd konden worden. Na de technische keuring werd een proefrit gemaakt waarbij gekeken werd hoe de rij-eigenschappen waren.

Al met al zeker geen slechte fiets waar je nog jaren plezier van kunt hebben volgens Van Lent. De RT's zijn doorgaans goede en waardevaste motoren en dat geldt ook voor deze. Omdat de aspirant koper Van Lent's opdrachtgever is wordt aan hem het officiele rapport uitgebracht. Ik ben er van overtuigd dat Van Lent zijn werk grondig en vakkundig heeft gedaan EN natuurlijk een onafhankelijke partij is. Voor mij een hele geruststelling en een vrijwaring dat ik geen motor met verborgen gebreken verkoop, want dat zou ik niet op m'n geweten willen hebben. Enfin we zullen wel zien hoe de adsp. koper er tegenover staat. Hij komt in ieder geval niet voor verrassingen te staan. Wellicht hebben we er straks weer een nieuwe enthousiaste FORUM VRIEND bij. ;)

Jos

Afbeelding

Afbeelding
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Mike Philippens

Re: Motorkeuring door Erik van Lent

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Lijkt me een goede zaak om iemand met kennis van zaken naar je motor te laten kijken. Die €135 is op zich een laag bedrag als je ziet wat voor ellende je je ermee kunt besparen. Uitgaande van de goede bedoelingen van de verkoper kan ook hij niet weten dat er iets grondig mis is met zijn motor. Een goede tip om te onthouden. Tenzij je zelf een (motor)klusser bent, weet je vaak niet goed waar je op moet letten. Deze man weet precies op welke plaatsen hij moet kijken en tegen welke delen hij moet tikken om te weten hoe de vlag erbij hangt.
bmw jacky

Ongelezen bericht door bmw jacky »

Hallo Jos,

en nu maar hopen dat hij verkocht is.

Misschien toch iets om over na te denken , als een van de clubleden zijn motor te koop
aanbied , of er een wil aanschaffen om gewoon zo een keuring te laten doen, scheelt
een hoop discussie en trammelant.

En, zeker niet onbelangrijk , je kan elkaar altijd recht in de ogen blijven kijken.

Geloven is goed, controleren is beter !!!

Succes !!

gr BMW Jacky
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Contacteer:

Ach deze fiets wordt toch wel verkocht, daar ben ik niet bang voor. Er is zelfs nog niet eens mee geadverteerd.
Ik sluit me zeker aan bij je laatste opmerking ;)

bmw jacky schreef:Hallo Jos,

en nu maar hopen dat hij verkocht is.

Misschien toch iets om over na te denken , als een van de clubleden zijn motor te koop
aanbied , of er een wil aanschaffen om gewoon zo een keuring te laten doen, scheelt
een hoop discussie en trammelant.

En, zeker niet onbelangrijk , je kan elkaar altijd recht in de ogen blijven kijken.

Geloven is goed, controleren is beter !!!

Succes !!

gr BMW Jacky
Jos WRSM
dhr
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alpine Weiss
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Contacteer:

Ongelezen bericht door dhr »

Jos,

Interessante tip/man/bedrijf :!:
Had je ook de indruk dat hij goed thuis was in RT's? Die man ziet natuurlijk veel voorbij komen.
Mischien iets om een keer wat mee te doen als een forum activiteit :!:

hgr
Kees
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Contacteer:

Hij is werkelijk all round op motorgebied. De RT's zijn hem vertrouwd zoals je in mijn stukje gelezen hebt. Het geeft mij als verkopende partij een bijzonder goed gevoel, het is een soort vrijwaring. Het geeft ook de koper een stuk zekerheid. De sjoemelaar krijgt echt geen enkele kans bij hem, daar ben ik van overtuigd. Aan de hand van het rapport van Van Lent heb ik ook een reële deal met de koper kunnen sluiten. We weten beiden waar we aan toe zijn.

Wat suggereer je precies met forumactiviteit :?:

grt
Jos
dhr schreef:Jos,

Had je ook de indruk dat hij goed thuis was in RT's? Die man ziet natuurlijk veel voorbij komen.

hgr
Kees
Jos WRSM

dhr
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alpine Weiss
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Contacteer:

Ongelezen bericht door dhr »

goed om te horen :)
enne, gefeliciteerd met je deal :!: :lol:

hgr
Kees
Jos WRSM schreef:Hij is werkelijk all round op motorgebied. De RT's zijn hem vertrouwd zoals je in mijn stukje gelezen hebt. Het geeft mij als verkopende partij een bijzonder goed gevoel, het is een soort vrijwaring. Het geeft ook de koper een stuk zekerheid. De sjoemelaar krijgt echt geen enkele kans bij hem, daar ben ik van overtuigd. Aan de hand van het rapport van Van Lent heb ik ook een reële deal met de koper kunnen sluiten. We weten beiden waar we aan toe zijn.

grt
Jos
dhr schreef:Jos,

hgr
Kees
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
blittkit

Ongelezen bericht door blittkit »

Ook ik ik heb die van mij laten keuren door Erik, en zo kom je toch dingen tegen waar je zelf niet zo nauwkeurig naar kijkt,
in mijn geval een nieuwe remschijf achter de oude was 0,05 over z'n slijtagelimiet heen, ook was voor Erik de voorband te ver heen.
Wat ook door de meesten van ons vergeten en niet aan edacht wordt is het vocht in de remvloeistof, ik kan dit zelf niet controleren en ik denk de meesten niet. En wat is een acceptabele speling in de aandrijflijn.
Al met al is de keuring een goede zaak.

Gr Hans

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”