Gelijk heeft ie en uiteraard had ik daar geen bezwaar tegen. Zo had ik ook eens de gelegenheid om te zien hoe grondig dit uitgevoerd wordt. De keuring vond bij mij in de tuin plaats. Na eerst de papieren en de facturengeschiedenis geinspecteerd te hebben vond de daadwerkelijke technische keuring plaats. Omdat ik geen gerieflijke garage heb of grote schuur kan aanbieden moest het in de openlucht gebeuren. Omdat het regende en sneeuwde heb ik als overkapping het grote zonnescherm maar uitgedraaid zodat hij toch zijn werk goed kon doen.
Best spannend hoor zo'n keuring, want naar mijn weten mankeert er niets aan de fiets. Maar ja, wie ben ik?
De keuring op zich duurde ruim anderhalf uur en vele punten werden nauwgezet geinspecteerd.
Welke punten lees je hier: http://www.erikvanlent.nl/toelichting/.
Van Lent gaf me volledig tekst en uitleg en wees me op de punten die aandacht cq reparatie behoefden. Zo werkte bijvoorbeeld de hazzardverlichting niet en werden er wat oliesporen aangetroffen bij de achterbrug en nog enkele zaken die maar beter gerepareerd konden worden. Na de technische keuring werd een proefrit gemaakt waarbij gekeken werd hoe de rij-eigenschappen waren.
Al met al zeker geen slechte fiets waar je nog jaren plezier van kunt hebben volgens Van Lent. De RT's zijn doorgaans goede en waardevaste motoren en dat geldt ook voor deze. Omdat de aspirant koper Van Lent's opdrachtgever is wordt aan hem het officiele rapport uitgebracht. Ik ben er van overtuigd dat Van Lent zijn werk grondig en vakkundig heeft gedaan EN natuurlijk een onafhankelijke partij is. Voor mij een hele geruststelling en een vrijwaring dat ik geen motor met verborgen gebreken verkoop, want dat zou ik niet op m'n geweten willen hebben. Enfin we zullen wel zien hoe de adsp. koper er tegenover staat. Hij komt in ieder geval niet voor verrassingen te staan. Wellicht hebben we er straks weer een nieuwe enthousiaste FORUM VRIEND bij.

Jos