Oplichters Marktplaats

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Oplichters Marktplaats

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Op mijn zoektocht naar een jongere RT stuitte ik op een Marktplaatsadvertentie waarin voor € 3.100,= in -1150- met nog geen 35.000km werd aangeboden. Als je deze markt een beetje kent weet je uiteraard dat dit, op z'n zachts gezegd, riekt.
Toch heb ik op de advertentie, die nu al verwijderd is, gereageerd met het verzoek om nadere informatie.
Vandaag kreeg ik een mailtje van ene Johan Bischop die er erg aanlokkelijk uitziet.
Hier de volledige tekst:

Deze motor is in perfecte staat,altijd dealer onderhouden, onderhoudsboekjes ter inzage.
Ik ben in het Verenigd Koninkrijk met de motor, dit is geen enkel probleem.
Ik kan de motor naar je toezenden, je hebt 5 dagen om de motor te testen, voordat ik m'n geld krijg.
De prijs van deze motor 3.100 euro, en de verzendkosten zijn 200 euro (ik betaal de helft van de verzendkosten)
De prijs incl verzendkosten zijn 3.200 euro.
Ik verkoop het voor een zeer lage prijs omdat ik naar het buitenland moet vertrekken voor mijn werk.
Als je enige vragen hebt stuur een e-mail.
PS: Please reply me in English, because I don't speak dutch. My wife is helping me to write you this e-mail. She can speak dutch and she will leave the country tomorrow. She will go in the USA
Best Regards,

Als je de volledige tekst in Google plaatst krijg je meer dan 200 resultaten. Ook TROS OPGELICHT is hierbij van de partij.
KLIK HIER

Wellicht is dit allemaal ten overvloedde, maar blijf allert op de soort advertenties waarin men speculeert op onze zuinigheid . . . . :idea:

[groet]
Jos
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
maRTin

Re: Oplichters Markplaats

Ongelezen bericht door maRTin »

Zet je zelf een motor te koop op MP, krijg je ook de meest fantastische biedingen op je motor.
Vaak in het engels
Meestal zitten ze op zee en kunnen dus niet komen kijken.
Willen via pay-pal betalen, en dat is niet zo veilig als het lijkt!
Ze melden aan paypal dat ze het produkt niet hebben ontvangen en krijgen het geld terug, en kun je dus fluiten naar je centen en naar je motor!
Andere manier is: ze vragen om je e-maiadres waarmee je contact hebt met pay-pal en sturen een nagemaakte betalingsbevestiging!
MP waarschuwd niet voor niets om niet te reageren op engelstalige onzin en op biedingen de te mooi om waar te zijn !

gr Miklos
Roelof

Re: Oplichters Marktplaats

Ongelezen bericht door Roelof »

Mijn -1150- heb ik een paar jaar geleden via marktplaats gekocht, alles prima gelopen.
Het kan dus wel degelijk.
Maar ik zorg er wel voor dat ik de motor en de verkoper kan beoordelen.
Afhalen langs de snelweg, niet willen opgeven van een adres wat te traceren is en een prijs die niet klopt zijn signalen die je mee moet nemen in de beoordeling.
Je hebt het zelf voor een groot gedeeelte in de hand vind ik.
Erikh

Ongelezen bericht door Erikh »

Het kan ook in het Nederlands.
Deze reactie ontving ik vanmorgen n.a.v. mijn advertentie van een digitale camera op Marktplaats:

Deze reactie is afkomstig van hei4443houten
Beste Erik,Mijn naam is Heidy schouten, ben 50 jaar en kom uit België.De den at ik u dit alles vertel is, omdat ik zeer geinteresseerd ben in het product dat u aanbiedt . Graag zou Ik zou graag willen weten of het artikel staat is zoals beschreven?, aangezien ik dit product als cadeau voor mijn zoon in Nigeria is,Graag zou ik direct voor het product willen betalen. Ook zou ik u willen vragen om het totale ostenplaatje naar mij te versturen inclusief zendkosten .Ook zou ik u direct willen vragen om uw rekening nr , Naam ,.Zodra u mij uw gegevens hebt gemaild zal ik u het geld toe sturen.onderstaand vindt alvast de gegevens van mijn zoon in Nigeria.
.Mvg,H, schouten,
moh_fan
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: N-Br

Ongelezen bericht door moh_fan »

Erikh schreef:Deze reactie ontving ik vanmorgen n.a.v. mijn advertentie van een digitale camera op Marktplaats:
Kat in het bakkie dacht ik zo!
Mooi de centen op je rekening laten storten en nooit meer wat van je horen natuurlijk! :twisted:
Beetje de Robin Hood uithangen is nooit slecht... toch?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Erikh

En dat dacht je?
Ze sturen een cheque die later ongedekt blijkt te zijn als jij hem opstuurt naar je bank.
Nee, deze pappenheimers heb ik ook door...
aantzeetje
Type: R1200RT
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Ongelezen bericht door aantzeetje »

pas ook op met telefoonnummers. Google deze even want soms bel je en wordt je doorverbonden naar ik weet niet waar en jij betaalt de rekening. Diegene die je zo belt ontvangt een percentage ervan.
Erikh

Gisteravond mailtje van MP gehad:

Beste Erik,

We willen u graag informeren over het volgende.

Onlangs heeft u een reactie gehad van gebruiker ‘hei4443houten’ op uw advertentie: Canon Powershot G10. We hebben over deze gebruiker meerdere tips en/of klachten ontvangen van andere Marktplaats gebruikers. Marktplaats heeft daarom besloten om het account van deze gebruiker te blokkeren. Daarmee worden tevens al zijn advertenties en/of biedingen verwijderd. We raden u aan extra alert te zijn in uw verdere contact met deze gebruiker.
Donic

Ongelezen bericht door Donic »

Als je zeker wilt weten of het wel / niet zuiver koffie is, moet je zoeken op de website www. opgelichtopinternet.nl.

Ga hier ook eens even een keer rondneuzen. Hier wordt op een professionele manier ingezoomd om (mogelijke) oplichtingszaken, van zowel particulieren als bedrijven. De moderators van de site hebben een standaard Stappenplan om je (mogelijke) oplichting aan te geven. Verrassend is vaak de wijze waarop ze via allerlei kanalen (vermeende) oplichters aan de kaak kunnen stellen. Er zitten ook schrijnende verhalen bij van oplichtingszaken.

Gr.
Donic
trudi-tramp

Ongelezen bericht door trudi-tramp »

Hoi,
hier onder nog een paar van die leuke aanbiedingen, gekregen per Email
Als je dit zo leest ben ik eingelijk gek dat ik s`morgens nog naar mijn werk ga.
Maar pas op erg gevaarlijk !!!!!!!!!!!!!!!! dit zijn dus ook oplichters.!
groet`n Dick

Goede dag,

Ik ben Frank Morgan, ik werk op de boekhoudafdeling van een Financiën huis hier in Europa. Ik zag je contact tijdens mijn prive zoeken op het infocentrum, ik wil geloven dat je zal heel eerlijk, toegewijd en kunnen helpen in deze business venture.
Het is gebaseerd op deze dat ik contact met u op als de next-van-kin staan om een late klant van de Finance House, zodat de totale som van $ 16.5million (zestien miljoen vijfhonderdduizend Dollars van Verenigde Staten) zal worden vrijgegeven en betaald aan u als de begunstigde en de next-van-verwanten van de overledene.
Alle documenten, en het bewijs in staat te stellen krijg je het geld zorgvuldig zijn uitgewerkt zoals ik al verzekerd van de verschillende betrokken diensten voor een vlotte overdracht van het fonds aan u voor.
Indien dit voorstel u bevalt, kunt u reageren op mij met de volgende informatie.
-FULL NAMEN
-TELEPHONE/FAX NUMMER-
-Adres-
-AGE-
-Sex-
-Beroep-
Ik wacht op uw dringende reactie, al het beste en God zegene je.
Met vriendelijke groet,
Frank Morgan
+447031901697
[email protected]

Van James Sandham.
2 Johannes Street,
WC1N 2ES DX 29
Chancery Lane.
Londen, het Verenigd Koninkrijk.

Hallo,

Groeten aan u en uw gezin. Ik heb per e-mail die je eerder hebt zonder een reactie van u, mijn namen zijn James Sandham ik een advocaat en een business adviseur ben. Een van mijn buitenlandse klanten (anoniem) overleden enkele jaren geleden en geen familielid was hier gevestigd in Londen of in zijn geboorteland.

Onlangs was ik officieel op de hoogte van een bank hier in Londen dat mijn overleden cliënt middelen ten belope van de som van (7,320,000.00 EUR) zeven miljoen driehonderdtwintigduizend Britse Pond Sterling pond in een pensioen-account heeft. Dit fonds is de pensioen-en levensverzekeringen uitkeringen betaald aan mijn cliënt door een verzekeringsmaatschappij.

Zodra ik ben verzekerd van uw vertrouwen, ik ben bereid om u als erfgenaam van wijlen mijn cliënt om u tot deze pensioen-en levensverzekeringen fonds ontvangt, is er geen familielid op de hoogte van dit fonds en ik heb niet in staat geweest om iemand te vinden bijna tien jaar nu. Stuur mij de volgende details als u kunt werken met mij:

Volledige naam:
CONTACT ADRES:
MOBILE:

Merk op dat ik uw contact via de Kamer van Koophandel en mijn belangrijkste reden om contact met u gevonden is vanwege uw status als buitenlander als ik wil de fondsen naar het buitenland worden gestuurd. Laat het me weten als je kan werken met mij als dit is urgent.

Met vriendelijke groet,
James Sandham.
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Beste Dick,

Dit soort mailings krijg ik al jaren dagelijks, ze verdwijnen voor 99% allemaal direct in mijn spammap.
Niet relevant voor de Markplaatsoplichtingspraktijken die in dit topic besproken worden en ons direct trachten te benadelen.
trudi-tramp schreef:Hoi,
hier onder nog een paar van die leuke aanbiedingen, gekregen per Email
Als je dit zo leest ben ik eingelijk gek dat ik s`morgens nog naar mijn werk ga.
Maar pas op erg gevaarlijk !!!!!!!!!!!!!!!! dit zijn dus ook oplichters.!
groet`n Dick
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

...ennuh....vergeet ihkv Marktplaats mijn "Heinemann-Kerken R1150RT" niet....de BMW die geen BMW bleek te zijn... :D
Toni
Type: R1200RT
Bijz: Osta Grau, 2011, Zumo 660
Woonplaats of omgeving: Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Toni »

Ik heb laatst ook een reactie gegeven op zo'n advertentie, kwam ook in Engeland uit. Wel een andere naam maar dezelfde strekking van het verhaal. Heb een beetje heen en weer gemaild maar toen ik hem zei dat ik binnenkort toch naar Engeland moest en langs wilde komen werd het angstvallig stil. Ze zijn alleen op zoek naar namen en bijbehorende bankrekeningnummers/creditcardgegevens. Je kunt wel raden waarvoor natuurlijk..
Wees dus gewaarschuwd voor die "aanbiedingen" die gevoelsmatig al van geen kant kloppen. Via Marktplaats kun je zo'n advertentie attenderen en laten verwijderen.
gr. Ton

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”