Oplichters op marktplaats

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

vioma

Oplichters op marktplaats

Ongelezen bericht door vioma »

Deze mail ontving ik op een advertentie op marktplaats ,na dat hij de vraagprijs had geboden en ik accoord ging met zijn bod.

Thanks how much do you want to sell it to me?I will also want to know if is still in good condition and i will want you to send me picture if possible,i want you to know that i will pay you the full price for it and i will be paying you by PayPal after the payment has been made i will contact my shipper to come for it at your home i am doing that because i am on sea now(I am a marine Engineer so i can not come for the pick up myself..
Roy Gibson.

Dit is een bekende oplichter :!: Ontvang je een dergelijke mail als je iets te koop hebt ga er dan niet op in. :!: :!:

[groet] Peter
Laatst gewijzigd door vioma op 05 dec 2010, 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Erikh

Re: Oplichters op marktplaats

Ongelezen bericht door Erikh »

Het mag toch onderhand wel bekend zijn dat je op zulke (meestal in gebrekkig Engels opgestelde) mails niet moet reageren. Dit soort (meestal Nigeriaanse) oplichters proberen dit al jaren.
Bod verwijderen en negeren die hap.
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Ja, en toch zijn er hele volksstammen die erin blijven trappen (anders hielden ze er vanzelf wel mee op)...
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Die Roy Gibson is goed bezig op marktplaats hoor ik kwam zijn naam al vaker tegen daar. Ik kreeg ook ooit mailtjes van zogenaamde advocaten uit Afrika die geld wilde overmaken op mijn rekening . Dat moest dan een erfenis zijn van niet bestaande familie van mij in Afrika. Ik geef het wel meestal door bij Marktplaats en als het om grote bedragen gaat word de politie wel ingeschakeld.Lees hiuer maar verder over die oplichter
http://www.marktplaatsoplichting.nl/vie ... 5&start=30
Ton
r.hubbers
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Beek-Ubbergen

Ongelezen bericht door r.hubbers »

ik blokkeer altijd de engelstalige sites ,scheelt een hoop sores _003 [groet]
keesenanja

Ongelezen bericht door keesenanja »

Ook zijn er verhalen bekend als je een grote aankoop wil gaan doen via marktplaats (b.v. een fiets) dat ze kontant afgerekend willen hebben .
Ze laten je komen met een zak geld en er is helemaal niets te koop maar overvallen je en beroven je van je geld. :( :shock: :x
HansD
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Ton1959 schreef:Die Roy Gibson is goed bezig op marktplaats hoor ik kwam zijn naam al vaker tegen daar. Ik kreeg ook ooit mailtjes van zogenaamde advocaten uit Afrika die geld wilde overmaken op mijn rekening . Dat moest dan een erfenis zijn van niet bestaande familie van mij in Afrika. Ik geef het wel meestal door bij Marktplaats en als het om grote bedragen gaat word de politie wel ingeschakeld.Lees hiuer maar verder over die oplichter
http://www.marktplaatsoplichting.nl/vie ... 5&start=30
Ton
Ton,
Ik krijg "Het opgevraagde onderwerp bestaat niet (meer)."???
Hans
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Klopt Hans probeer onderstaande link eens.

http://www.marktplaatsoplichting.nl/vie ... 6&start=30

As hij dan weer weg is google op Roy Gibson Marktplaats dan vind je onze vriend weer. _004

Ton
AGVerheij
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Ook op eBay zijn dat soort gasten actief, altijd blijven opletten en je gezond verstand gebruiken.
Ik ga er maar van uit dat een aanbieding die te klinkt om waar te zijn hoogstwaarschijnlijk inderdaad niet waar is.......

[groet], Gerbert
Groets, GerbeRT

"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
HansD
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Ton1959 schreef:Klopt Hans probeer onderstaande link eens.

http://www.marktplaatsoplichting.nl/vie ... 6&start=30

As hij dan weer weg is google op Roy Gibson Marktplaats dan vind je onze vriend weer. _004

Ton
Die link doet het prima. Bedankt Ton!
Hans

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”