3-polige aansluiting op canbus voor navigatie

Bekabeling, zekeringen, accessoires en storingen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Akronis

3-polige aansluiting op canbus voor navigatie

Ongelezen bericht door Akronis »

Beste mederijders,

Ik heb een R1200RT uit 2006 en heb een Garmin Zumo 660 boven het dashboard geinstalleerd. Ik ben bezig om de boel op de canbus aan te sluiten en heb daarvoor de 3-polige MQS stekker gekocht bij BMW. Tot zover gaat het goed. Alleen heeft de verloop stekker die ik kocht heel mooi drie gele draadjes , je en dan he. Ik heb voor de Garmin een + en - nodig. Nu kan ik gaan proberen, maar ben bang de canbus te ontregelen. wie weet antwoord of een link naar een anwoord.

Overigens heb ik hier een BMW navigator 3 bluetooth met houder liggen. Voor de liefhebber en een klein bedrag. Ik kreeg hem bij de aanschaf van de motor, het serienummer is nog wel te achterhalen via de BMW dealer die de motor verkocht.

dank alvast voor jullie reacties.

Marcel
rtreffen2011
aantzeetje
Type: R1200RT
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Re: 3-polige aansluiting op canbus voor navigatie

Ongelezen bericht door aantzeetje »

Heb dat stekkertje ook bij de BMW dealer gekocht. Projectje voor deze winter daar de GPS nu nog op de batterij staat.

Aansluitingen zijn:

1: massa -
2: niks (of tacho)
3: plus +12V
Akronis

hallo aantzeetje

bedankt voor je antwoord, erg bruikbaar. na nader bekijken blijken de streepjes dus cijfers te zijn. moet ik dus een sterkere leesbril ..... maar met je antwoord kan ik 1en 3 aansluiten. inderdaad een klusje voor de winter en als voorbereiding van het treffen 2011.

Marcel
rtreffen2011
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Hier is ook nog een draadje hoe-of-wat betreft de BMW Cradle & CAN-bus;
http://www.advrider.com/forums/showthre ... +Navigator

Ik heb dat draadje gebruikt om een niet-CAN bus kabel (van de Zumo 660) op de BMW Cradle aan te sluiten, en tot mij toch enige verbazing werkt dat (ook) perfect. _004
Akronis

dank dutchmidiman,

zo'n draadje volgen levert vaak fotos op waar ik wat mee kan. wel goed kijken omdat die poster aanvankelijk de massa en plus had verwisseld en zichzelf corrigeerde, maar Aantzeetje had wel de juiste volgorde. fantastisch hoeveel en snel dit forum me helpt.

tot het bwm treffen

marcel
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Graag gedaan, uiteraard. _004

Klopt, niet alles wat op het interweb staat is geheel juist of volledig.
Net als wat ik beweer, het is een mening, visie, stelling e.d.
Niet geheel foutloos, natuurlijk.

Maar plaatjes zijn beter dan 1000 woorden, wat dat betreft.

En als ik tzt ooit een R1200RT heb, weet ik in ieder geval hoe het aangesloten kan worden. ;)

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Elektrische Systemen”