Je wil niet weten wat ik allemaal gedaan heb... Allereerst, LFR is Landelijke Faciliteit Rampenbestrijding. Vergeet wat de politie je gaat vertellen of adviseren, zij hebben er niets over te zeggen. Uitspraken van hen zijn dan ook
niet geldig. Het korps waar mijn brommer vandaan komt heeft ook ooit gezegd dat het zo goed was. Maar helaas... De LFR (onderdeel van Min.BZK) is 'eigenaar' van de striping. Die striping is gedeponeerd en volgens de auteurswet mag de rechthebbende bepalen hoe en door wie het gebruikt wordt. Dat is de korte versie. Zoals ik rondrij kan er volgen hen - en dat is ook zo als ik eerlijk ben - verwarring ontstaan. Mensen remmen inderdaad heel braaf als ik eraan kom. Heel mooi natuurlijk. Verder lijk ik niet op de pliesie, maar dat doet niet ter zake. Zij willen het gewoon niet hebben en daarmee klaar. Ze willen natuurlijk gewoon voorkomen dat mensen 'agentje' gaan spelen.
Evengoed heb ik beloofd dat ik ze eraf zou halen en een foto aan ze sturen. Mocht ik dan weer betrapt worden, ben ik de Sjaak zeg maar. Ik ben van nature best recalcitrant, maar een rechtszaak is andere koek. En ik twijfel er niet aan dat ze 'm gaan voeren. En dat kost geld, tijd en een hoop frustratie. Dat is het niet waard. En ik denk dat ik toch wel verlies. Wie het risico wil nemen, go right ahead, maar vergeet niet tegen wie je procedeert...
Mijn idee van de zwarte strepen handhaven en doortrekken lijkt me een goede. Eerst haal ik alles eraf voor de foto en laat ik nieuwe zwarte strepen maken. Met het ontwerp dat ik in mijn hoofd heb, lijk ik niet op de politie, dus kunnen ze me niets maken.
btw: op
Wikipedia een stukje erover. Zelfs de dierenambulance heeft een ultimatum gekregen...