mijn r1150rt eigen maken

Zelf sleutelende leden vertellen over hun project en/of laten de voortgang daarvan zien.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Reinier L

mijn r1150rt eigen maken

Ongelezen bericht door Reinier L »

:?: wat betekent dat? Heb mijn r1150rt van 2003 in oktober jl gekocht. De motor was niet in gepoetste showroomstaat en ondanks dat ik geen poetser ben maak ik dan zo'n motor eigen door die uit elkaar te halen, schoon te maken, zeer uitgebreide servicebeurt te geven etc. Aangezien de motor binnen staat en ik weinig rijd en ook nog bij mooi weer is het daarna een beetje bijhouden. Het streven is om in maart klaar te zijn, maar er gaat steeds meer los dus.....we zien wel. Zal af en toe foto's laten zien hoever ik ben. De veerpoten zijn eraf en laat ik bij een autospuiter waar mijn oude auto staat spuiten. De binnenste poten zien er super uit. Alle keerringen, stofkappen en olie besteld. _005 Alles rondom los om overal goed bij te komen voor de grote schoonmaak.
Wordt vervolgd. -1150- Het eindresultaat gaat naar het rtreffen2011
bmw1.JPG
Reinier L

Re: mijn r1150rt eigen maken

bmw2.JPG
Reinier L

bmw3.JPG
Paul cr

Ongelezen bericht door Paul cr »

Leuk man, tijd en plaats genoeg om zo'n project beet te pakken. En zo leer je inderdaad je fiets kennen en rijdt dat een stuk fijner, dit voorjaar.
Succes en hou ons op de hoogte van je vorderingen.
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Interessant, we gaan je volgen . . . . _004
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
PaulRS

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

Zie geen plaatjes?

Maar zo'n sleutelsessie in de winter is een goede manier om eigen te worden met je brommert.
Doe jezelf een plezier en haal een voor een alle bouten waarvan je denkt dat die vast kunnen rotten, ik denk dan frame/motor, of motor/bak ed. los en geef die een lik keramisch vet.

Bespaard je een hoop ergernis mocht dit ooit eens losmoeten.
Herr BMW is nogal zuinig met de vetpot.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Reinier L

Beste Paul, bedankt voor de tip! Zal het zeker doen nu alles los ligt. :D

ps zie zelf wel de plaatjes ook op een andere computer. geen idee..... :?:
Reinier L

Brandstoffilter moet ook vervangen worden en deze zit onder in tank, dus ook deze moet los. Hierdoor nog meer mogelijkheden om schoon te maken.
Wel is het eng de brandstofpomp met filter en vlotter eruit te halen en weer terug te doen want het voelt allemaal wat fragiel aan. Ook het nieuwe rubber moet weer precies op de goede plek.
Kan deboel pas testen als alles weer op zijn plek zit. En als er dan iets niet goed zit moet de hele boel weer los. Hopen dat het allemaal goed zit. De vorvorkbuitenpoten heb ik van het weekend geschuurd en worden deze week bij de spuiter gespoten. wordt vervolgd!
DSC05179.JPG
Reinier L

DSC05180.JPG
Reinier L

DSC05201.JPG
De buitenste voorvorkpoten zijn gespoten en kan er weer met de opbouw begonnen worden!
Zien er voor het eggie beter uit dan op de foto. (bij de autospuiter gespoten!
Reinier L

:D weer aan de opbouw begonnen! cardanolie vervangen, motorolie en filter vervangen, iridiumbougies gemonteerd, KN filter geplaatst, voorvorkolie ververst en alle rubbers/keerringen, kleppen gesteld, begonnen met de remvloeistof maar moet daar nog verder mee. Ook gaat de xenon op het contact aan en het liefst zou ik dat doen met een schakelaar: weet iemand nog een mooie oplossing?? De nieuw gespoten voorvorkpoten zitten weer op de goed plek. En ook de Givi ruit en houder voor de garmin 550.......en nog veel te doen, maar het eind is in zicht. Volgende week maandagavond komt er weer een bevriend motormonteur en dan de laatste run.[attachment=0]DSC05202.JPG
Bijlagen
DSC05202.JPG
Reinier L

DSC05203.JPG
Reinier L

DSC05204.JPG
Reinier L

motor is weer helemaal opgebouwd. De koffers nog poetsen en erop en we kunnen weer toeren.
Helaas weekend dienst dus tussendoor poetsen maar niet rijden. De hele tijd hoor ik de collega's motorrijders langskomen.
Wat ziet het oude beestje (132.000km) er weer mooi uit!?
DSC05410.JPG
Reinier L

DSC05411.JPG
Reinier L

DSC05412.JPG
met de koffertjes!
robmw

Ongelezen bericht door robmw »

Dat heb je mooi gedaan. Super!
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Heel netjes gedaan. Was de voorvorkolie nou ook net zo vies als bij de gewone voorvorken van andere motoren? Ik bedoel heeft het bij deze voorvork ook echt zin om de olie te verversen? k zou het ook doen als ik de oliekeerring ging vernieuwen dat natuurlijk wel.

Ton _004
Reinier L

Ton1959 schreef:Heel netjes gedaan. Was de voorvorkolie nou ook net zo vies als bij de gewone voorvorken van andere motoren? Ik bedoel heeft het bij deze voorvork ook echt zin om de olie te verversen? k zou het ook doen als ik de oliekeerring ging vernieuwen dat natuurlijk wel.

Ton _004
Het was inderdaad drap. Omdat de buitenstepoten lelijk waren en ik die heb laten spuiten is de hele boel leeg/los geweest en zijn meteen de keerringen en stofkappen vervangen en dus ook de olie!
Doe je het doe het dan meteen goed...maar nu kan de motor er dan hopelijk weer lang tegen. [groet]
Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

Wat een resultaat :!: :!: :!:
Ik ben geen sleutelaar, maar als ik dit zie ben ik jaloers op je. Misschien ontbreekt het mij gewoon aan lef om aan zo'n project te beginnen.
Hoe dan ook: super resultaat :!: _004 :!: _004

Luc

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Sleutelprojecten van leden”