RDW echte keuring of niet?
Moderator: RT_Patrick
- robvanrooijen
- Type: R1100RT
- Bijz: Yamaha XJ550 1991-1993
BMW R1100RT 2011 - Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Woerden
RDW echte keuring of niet?
Ik heb net een R1100RT geïmporteerd. Deze moet nog naar de RDW maar ik wacht nog even tot de gladheid echt voorbij is..
Nu heb ik geen ervaring met de RDW en vroeg mij af: is dit een echte keuring of is het meer een administratieve aangelegenheid?
Ik loop nog te twijfelen of ik de motor nog even goed na laat kijken voordat ik er echt mee de weg op ga, of toch maar even eerst op kenteken laat zetten.
Als het een echte keuring is, is het misschien verstandig om toch maar eerst die beurt te laten uitvoeren.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen,
Groet, Rob
Nu heb ik geen ervaring met de RDW en vroeg mij af: is dit een echte keuring of is het meer een administratieve aangelegenheid?
Ik loop nog te twijfelen of ik de motor nog even goed na laat kijken voordat ik er echt mee de weg op ga, of toch maar even eerst op kenteken laat zetten.
Als het een echte keuring is, is het misschien verstandig om toch maar eerst die beurt te laten uitvoeren.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen,
Groet, Rob
Laatst gewijzigd door robvanrooijen op 11 jan 2011, 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: RDW echter keuring of niet?
Als de motor uit de EU komt is het papierwerk , dan controleren ze alleen het frame nr .
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/motor/
Peter
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/motor/
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
- robvanrooijen
- Type: R1100RT
- Bijz: Yamaha XJ550 1991-1993
BMW R1100RT 2011 - Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Woerden
Re: RDW echte keuring of niet?
OK duidelijk, dank voor je snelle reactie. De motor komt uit Italïe, dus dat moet dus een makkie zijn.
Zelf heb ik het al 2 maal gedaan, het is echt een giller oftewel hoe klop ik de burger zoveel mogelijk geld uit uit zak. _002robvanrooijen schreef: Als het een echte keuring is, is het misschien verstandig om toch maar eerst die beurt te laten uitvoeren.
Die beurt kun je gerust uitstellen.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Hub
Eigenlijk best raar die keuringen. Mijn auto die uit Engeland kwam moest wel een keuring bij het RDW hebben waarbij wel een keuring werd gedaan die gelijk staat aan een APK. En toen moest ik natuurlijk mijn koplampen aanpassen. Maar met mijn motor was een Engels kenteken krijgen in Engeland geen probleem. Zelfs met de verkeerde koplamp.
Ton
Ton

- deHaai
- Type: R1200RT
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Emmen
Die van mij heb ik uit duitsland,en daar moest ik mee naar groningen naar het RWD.
Maar daar werd hij wel degelijk gekeurd en er werd ook nog even op gereden maar ja dat is
natuurlijk ook niet zo verwonderlijk op zo'n
daar wil natuurlijk ieder wel even op toeren :lol:
Groet, Gradus
Maar daar werd hij wel degelijk gekeurd en er werd ook nog even op gereden maar ja dat is
natuurlijk ook niet zo verwonderlijk op zo'n

Groet, Gradus
Dan heb je pure marzel!Ton1959 schreef:Eigenlijk best raar die keuringen. Mijn auto die uit Engeland kwam moest wel een keuring bij het RDW hebben waarbij wel een keuring werd gedaan die gelijk staat aan een APK. En toen moest ik natuurlijk mijn koplampen aanpassen. Maar met mijn motor was een Engels kenteken krijgen in Engeland geen probleem. Zelfs met de verkeerde koplamp.
Ton
Ik ben met zo'n 5 Engelse motoren bij de rdw in Zwijndrecht en Roosendaal geweest en allemaal koplamp controle.
Een keer had ik een USA moter, daar moest ik mee naar Lelystad, dat was een heel duur gijntje.(zo rond de 600 euries)
Voor dat geld rijden ze een paar rondjes, remmentestje, geluidsnivea meting en dat is al!
En dat alleen omdat BMW nederland weigerde een comformiteitsverklaring af te geven.
Nee geen mazzel. Het was dus de notor van Nederland naar Engeland. Daar was men minder strict met de motorverlichting.
Ik woonde 8 jaar in Engeland en mijn CBX550 verhuisde dus mee naar daar.
Ton
Ton

Okee, niet goed gelezen dusTon1959 schreef:Nee geen mazzel. Het was dus de notor van Nederland naar Engeland. Daar was men minder strict met de motorverlichting.
Ton

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 5099 Weergaves
-
Laatste bericht door JOS WRSM
-
- 1 Reacties