Sneeuw !!

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

AGVerheij
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Sneeuw !!

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Vanmiddag op weg naar huis in een sneeuwbui terecht gekomen.
Eerst al een dikke file (Utrecht -> Woerden) en tussen Woerden en Gouda werd het een glibberbaan. Gelukkig paste iedereen zijn snelheid aan tot zo'n 20-25 km/h, uitgezonderd sommige Oia "ik heb een 4WD SUV met winterbanden en kan best 100 door de sneeuw"-eikels.

Ik was van plan om even naar Alphen a/d Rijn te rijden voor een bezoekje aan HyperPro (mijn achterdemper dempt slecht, ik ben bang dat-ie lek is) maar ben gewoon op de A12 gebleven. Niet remmen, zo weinig mogelijk sturen en rustig doorgaan. Zonder brokken thuis gekomen, maar morgen neem ik toch maar de zijwieltjes & kreukelzone ( = auto :lol: ) mee.

Kou heb ik geen problemen mee, maar dit was echt niet leuk meer !!

[groet], Gerbert
Groets, GerbeRT

"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
Inspector Gadget

Re: Sneeuw !!

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Tijd om de sneeuwkettingen voor de zekerheid mee te gaan nemen en inderdaad rijstijl aan te passen.

Het winterweer komt wel dichtbij, maar gelukkig nog weinig van gemerkt (zo'n 27 km bij bovenstaande locatie vandaan)
Behalve de koude, maar dat is een mentale staat en kan opgelost worden middels kleding e.d. 8)

Sneeuw is een ander verhaal, dat neem ik heel serieus.

Blij dat je er heel doorgekomen bent.

En maak je niet druk om die Oia , hun geluk is net zo beperkt als hun IQ.
Junkyard Dog
Type: R1100RT
Bijz: Verlaagd met Hyperpro veren. TomTom GO 500.
Land: FRANKRIJK
Woonplaats of omgeving: Creuse.

Ongelezen bericht door Junkyard Dog »

Dan heb ik dus vandaag geluk gehad denk ik.
Ben van Den Helder naar Utrecht geweest op de motor en weer terug.
Wel donkere sneeuw achtige luchten gezien, maar geen sneeuw.

Koud was het in ieder geval niet, en zo lang er geen sneeuw of andere ellende uit de lucht komt blijf ik rijden.
Stop alleen even met rijden voor een echt gladde weg.

[groet] Anton _004
Laatst gewijzigd door Junkyard Dog op 26 nov 2010, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
The Dog is in the house

In bezit van:
BMW R60/5 1970 391.252 KM
Harley Davidson FXLR 1990 333.100 KM
BMW R1100RT 1998 310.128 KM
Nieuwe motor HD Dyna Low Rider mei 2015, 73053 KM.
AGVerheij

Van de ANWB-site:
Winterse buien spelen verkeer parten (25-11-10)
Tijdens de donderdagavondspits heeft het verkeer veel hinder ondervonden van winterse buien. Vooral op de A12 tussen Utrecht en Den Haag stond het verkeer daardoor muurvast. Bij Gouda bedekte een dikke laag hagel de rijbaan. Tegen 18.00 uur stond er 33 kilometer file tussen Utrecht en Gouda. Ook op de A16 hadden automobilisten te kampen met hagelbuien waardoor er vooral in de buurt van Dordrecht veel vertraging ontstond.
Geen sneeuw maar hagel dus, maar die laag hagel was soms wel 10cm dik, en dat combineert maar matig met een RT _002.
Dit weekeinde dus de auto (vanmorgen moeten krabbelen !!), en hopen dat het volgende week alleen maar koud wordt, zonder neerslag.

[groet], Gerbert
Groets, GerbeRT

"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
WernerB
Bijz: Midland BT next/TomTom 550
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tholen

Ongelezen bericht door WernerB »

Ben afgelopen maandag (28 november) pas voor het eerst weer met de koektrommel naar mijn werk gegaan. Was beste effe wennen. Maar die sneeuw en andere gladdigheid: daar heb ik een gruwelijke pesthekel aan. Dus nu staat mijn trouwe -1100- aan de beademing (Optimate) in de garage. _002
Hoop wel dat deze prik van Koning Winter van korte duur is, want dan kan ik weer op 2 wieltjes mezelf voortbewegen! ;)

Heb vorig jaar winter voor het eerst mijn ABS op een gladde weg voelen ingrijpen. Schrikken was dat! Kende het gevoel niet. Wil ik echt niet nog een keer meemaken. (Heeft waarschijnlijk ook te maken met mijn leeftijd; de bravoure is er een tikje van af!)

Have a nice BMW-day!
WernerB
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding
Junkyard Dog

Ik ben gisteren maandag 29 november nog op de motor weg geweest. Van Den Helder naar Harderwijk en weer retour.
Heb op de terug weg wat sneeuw gehad maar het was veel te weinig om je druk over te maken.
Er was prima te rijden gezien de weg conditie en gezien de temperatuur.
Ik zet de motor niet snel aan de kant voor wat sneeuw. Wel als het erg glad wordt of men heel erg met pekel gaat strooien.
Ik rij al 40 jaar ook in de winter op de motor. Ik heb mijn auto 40 jaar geleden ingeruild voor een motor, en daar tot op de dag van vandaag geen seconde spijt van gehad.

Maar de sneeuw mag van mij liever gisteren weg dan vandaag dat is een feit.

[groet] Anton _004
The Dog is in the house

In bezit van:
moh_fan
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: N-Br

Ongelezen bericht door moh_fan »

Gisterenavond was het op de A16 - A17 niet echt geweldig rijden door de sneeuwval.
Vandaag was er weer prima te rijden, hoewel de weg erg vies is door de zoute nattigheid...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

......het kán wel.....zelfs met een S1000RR op ijs..... :D

[media]QHPOw-Xmm4o?[/media]
AGVerheij

Na de sneeuw van gisteren vandaag maar met de auto naar het werk gegaan. Op de doorgaande wegen is het allemaal goed te doen, maar op mijn woonerf wordt niet gestrooid. Alle sneeuw is platgereden en/of gelopen, en dus spiegelglad.
Zolang dat nog niet weg is probeer ik het maar niet, ik heb geen zin om onderuit te schuiven.

Mijn -1150- staat nu dus stil in de hoes het koud te hebben _002 . . . . .

[groet], Gerbert
Groets, GerbeRT

P@1200RT

Ongelezen bericht door P@1200RT »

Heeft iemand een tip voor mij?
-Ik spoelde de pekel weg met koud water, maar door het plakspul van de dealer (winterbescherming) is alle vuil vastgeplakt aan de dame. Ik krijg het er niet af tenzij ik de beschermlaag eraf wrijf. Wat nu?
-Daarnaast is mijn slot bevroren. Nu hoorde ik dat er iets met een chip speelt in de sleutel dus ik durf niet zomaar mijn slot te ontdooien met het eerste de beste middel. Iemand een tip?
-Hoe spoelen jullie de pekel weg als het vriest? Wachten tot de dooi is ingeslagen?

Groeten,

P@ _004
PaulRS

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

1e; winterbescherming? Zou dus ook tegen wintervervuiling moeten kunnen. :lol:
Als dat spul wat je dealer er op heeft gespoten een beetje deugt, moet dat nauwelijks pekelschade geven.
Ik gok op S100, daar heeft mijn brommert al 10 winters mee overleeft, met minimale schade.

2e; boterhamzakje gevuld met heet water op het slot leggen, even wachten en dan ontdooit het slot.
Diezelfde truuk heeft me onderweg al eens geholpen bij een bevroren tankdop, bij het pompstation.

3e; niet, als de beschermlaag goed is aangebracht, wachten tot het voorjaar.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
WernerB

Eigenlijk moet je dus zo'n boterhamzakje gevuld met warm water altijd bij je hebben......... ;)

Over "warm water" gesproken:
Ik hoop nu al dat het warm water gaat regenen! :D

Have nice BMW-day! (maar nu helaas even niet)
WernerB
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding
PaulRS

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

Warm 'water' met een slangetje erbij hangt onder je buik. :lol:

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
WernerB

Hoi Paul,
Als je dat gaat uitproberen bij de benzinepomp, wens ik je veel succes (en plezier bij -10 graden) :D . (ik heb er nu reeds de nodige hilarische beelden bij....)
Mocht je een onbedwingbare drang hebben om e.e.a. in praktijk te brengen, laat even weten, Dick Maas kan er vast een leuke bioscoop-actie van maken. :lol:

geintje, hoor Paul! had je vast al begrepen.
Zal wel met mijn eigen frustraties van dit moment te maken hebben; niet op de brommert rijden en zo....

Have a nice BMW-day!
WernerB
Have a nice BMW-day!
WernerB

Afbeelding
HansD
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Gisteren thuis gebleven, maar vandaag weer op de motor geklommen. Behalve de eerste meters bij huis (glibber-de-glibber) was dat eigenlijk prima te doen. Met 130 km/h op de snelweg en flinke ijskoude zijwind was dit een stevige koudetest van pak en motor. Resultaat: geen centje pijn! Ik ben onder de indruk van de motor en het Rukka pak.

Ik zag trouwens dat er voor de GS tegenwoordig winterbanden te koop zijn van Heidenau:
http://www.motorfreaks.nl/techniek/wint ... ars-3.html
Nu nog wachten op winterbanden voor de RT....

Hans
Inspector Gadget

Idem hier, met de ReStyle jas :twisted: .
Moet alleen wel het gezicht wat meer bedekken, ik rij vrijwel altijd met het vizier open, en hoewel ik het lekker knus krijg met de Vstream ruit in de juiste stand, bemerk ik koude als ik de ruit laag zet.

Iemand hier overigens ervaringen met het rijden met sneeuwkettingen op de motor? _001
Bij mijn sneeuwkettingen staat namelijk geen snelheidsbeperkingen aangegeven, en vorig jaar heb ik het gehouden op ca. 50 km ~ 60km, max.
Soms langzamer, maar dat was puur op gevoel.
Toen lag er natuurlijk wel heel wat sneeuw. :roll:
Nu maar even afwachten of deze winter zo streng zal zijn als men aangeeft, dan ga ik het weer gebruiken. :D
EL SCORPIO
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Ik heb wat machines voor de sneeuw gevonden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik zou zeggen welke lijkt het meest op je eigen bike in de winter? :lol:

Richard
P@1200RT

Ongelezen bericht door P@1200RT »

PaulRS schreef:Hoi.

1e; winterbescherming? Zou dus ook tegen wintervervuiling moeten kunnen. :lol:
Als dat spul wat je dealer er op heeft gespoten een beetje deugt, moet dat nauwelijks pekelschade geven.
Ik gok op S100, daar heeft mijn brommert al 10 winters mee overleeft, met minimale schade.

2e; boterhamzakje gevuld met heet water op het slot leggen, even wachten en dan ontdooit het slot.
Diezelfde truuk heeft me onderweg al eens geholpen bij een bevroren tankdop, bij het pompstation.

3e; niet, als de beschermlaag goed is aangebracht, wachten tot het voorjaar.

Groeten, Paul.
Dank voor de tips. Het is gelukt om mijn contactslot te ontdooien. Ik ben naar de dealer gereden aangezien alles vast zat (tankdop, cruiscontrol, BC-knop, opbergvak met kettingslot). Ze hebben het met lucht onder hoge druk even vrijgespoten. Flinke ijspegels kwamen los, maar nu werkt alles weer als vanouds. Ik heb nu toch maar mijn binnenvoering in mijn pak gedaan. Wat was het vandaag koud!! Overigens, het warme zakje water (rechtstreeks uit de cooker) was in 5 minuten lauw en binnen een halfuur hard bevroren. Wat is het menselijk lichaam toch knap, ons zakje water blijft tenminste vloeibaar. :-)

Groet _004

P@ -1200-
EL SCORPIO

Je kan volgens mij voor weinig van die handverwarmers kopen.
Dan moet je een metaalplaatje buigen en worden ze warm.
Die kan je altijd meenemen en als het nodig is gebruiken.
Altijd handig.

Richard
Inspector Gadget

beemerrichard schreef:Ik heb wat machines voor de sneeuw gevonden.
:lol:
De 1e afbeelding zijn inderdaad de sneeuwkettingen zoals ik ze heb. (van MV Verholen)
http://www.mv-motorrad.de/lshop,showdet ... 26249,.htm
Junkyard Dog

Gisteren "1 december" naar Amsterdam geweest op de motor. Er was prima te rijden alle wegen waren mooi schoon.
De kou was goed te doen er was wel een flinke zijwind. Wel voor het eerst sinds tijden mijn scherm iets omhoog gedaan. Staat altijd in de laagste stand. Kop in de wind vind ik prettig. Maar ik heb ook altijd mijn vizier iets open en dat werdt toch wel iets fris. Dus om het hoofd wat uit de wind te halen het scherm wat omhoog gedaan. Ben onderweg twee andere motorrijders tegen gekomen helaas geen BMW's.

Helaas gezien de sneeuw blijft de motor vandaag binnen.

[groet] Anton _004
The Dog is in the house

In bezit van:
aartjw
Bijz: BMW Navigator VI
Woonplaats of omgeving: R'dam

Ongelezen bericht door aartjw »

dutchmidiman schreef:
beemerrichard schreef:Ik heb wat machines voor de sneeuw gevonden.
:lol:
De 1e afbeelding zijn inderdaad de sneeuwkettingen zoals ik ze heb. (van MV Verholen)
http://www.mv-motorrad.de/lshop,showdet ... 26249,.htm
Rij je daar echt mee in de winter op sneeuw en ijs :O Werkt dat dan wel? Zo te zien blijft er nog een behoorlijk stuk band vrij tussen de delen :shock:
Geschiedenis:
Honda CB550FourK (1978-1980)
BMW R100RT (1980-1988)
BMW R1100RT (2000-2011)
BMW R1200RT (2011-)
Inspector Gadget

aartjw schreef:Rij je daar echt mee in de winter op sneeuw en ijs :O Werkt dat dan wel? Zo te zien blijft er nog een behoorlijk stuk band vrij tussen de delen :shock:
Vorig jaar even mee gereden en ja, het werkt.
Hopelijk komt er dit jaar nog langer gelegenheid, alsjebegrijptwatikbedoel.
Eddy
Bijz: Ostgrau metallic mat
Woonplaats of omgeving: Doesburg

Ongelezen bericht door Eddy »

Gisterenavond terug gekomen van een klus in Frankrijk.
In België was het een groot drama. Voor ons een auto in de slip tweemaal de vangrail en een hoop blikschade tot gevolg.
Winterbanden toch verplichten !!!!
Van mij mag het warm water gaan regenen. Ik heb de RT nu een maand maar nog niet veel gereden met dit slechte weer. Hij staat lekker binnen aan de druppellader dus wachten op het mooie weer !!!

Grtz Eddy
Het leven is zo mooi daar kun je nog géén 1/2 uur dood voor zijn.
aartjw
Bijz: BMW Navigator VI
Woonplaats of omgeving: R'dam

Ongelezen bericht door aartjw »

dutchmidiman schreef:
aartjw schreef:Rij je daar echt mee in de winter op sneeuw en ijs :O Werkt dat dan wel? Zo te zien blijft er nog een behoorlijk stuk band vrij tussen de delen :shock:
Hopelijk komt er dit jaar nog langer gelegenheid, alsjebegrijptwatikbedoel.
Nou, als ik het voor het zeggen had, was die troep vannacht alweer weg en werd het morgen weer 20 graden Big RT Smile

Zie ik jou trouwens in het Motor Magazine van vandaag staan? Met 46 accessoires en modificaties op je dame?
Geschiedenis:
Honda CB550FourK (1978-1980)
BMW R100RT (1980-1988)
BMW R1100RT (2000-2011)
BMW R1200RT (2011-)
Inspector Gadget

aartjw schreef:Nou, als ik het voor het zeggen had, was die troep vannacht alweer weg en werd het morgen weer 20 graden Big RT Smile
Ja, leuk is inderdaad anders, dat zeker.
Vandaag moest ik naar Veghel, om 06:45 vertrokken om 09:00 aan te komen.
Ik was op tijd, maar het was niet snel.
Daarnaast waren er diverse afritten van de A50 afgesloten in verband met gladheid, en reden alsnog de strooiwagens rond.
En kwam op de terugweg nog 1 motorrijder tegen, ik was gelukkig dus niet de enige, maar blijkbaar wel een zeldzaamheid.
aartjw schreef:Zie ik jou trouwens in het Motor Magazine van vandaag staan? Met 46 accessoires en modificaties op je dame?
Correct!
Ik heb het zelf niet geteld, maar ik zou "Het Zwarte Gat" even moeten "terug-scrollen", zal wel aardig kunnen kloppen.
En dan heb ik wellicht niet eens alles aangegeven, want het blijft wat mij betreft "het eeuwige project" :roll: :lol:

PS: Heb nog weldegelijk het RT-forum een paar keer genoemd, maar dat hebben ze helaas niet meegenomen in hun reportage, jammer genoeg.
Opahak

Ongelezen bericht door Opahak »

Dat zou ik wel even willen lezen maar ik heb het blad niet. Kan iemand dat inscannen?

Bij voorbaat dank
Paul
Inspector Gadget

Ik heb nog wel ergens een scanner liggen en het roggelen dat ik het inscan en naar je opstuur per email.
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Ook hierzo interesse in het artikel!
Opahak

Ongelezen bericht door Opahak »

dutchmidiman schreef:Ik heb nog wel ergens een scanner liggen en het roggelen dat ik het inscan en naar je opstuur per email.
Dat zou geweldig zijn Rob, ik ben heel beniewd hoe je er van af komt. Hahahahahahahaha _004
EL SCORPIO

Rob,

Ook van deze kant is de interesse in een gescand stukje.
Ik ben heel benieuwd wat jij allemaal aan je motor hebt gedaan om hem zo te maken dat het een uniek exemplaar voor je is geworden.
Ik vind ook dat je de motor naar je eigen gevoel en hand moet opbouwen.
Anders word het zo een eenheidsworst.

Richard
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Hoi Rob
Nou worden we allemaal nieuwsgierig naar al je aanpassingen aan de motor. Hoe krijg je het voor elkaar trouwens om in een Motor magazine te komen? Ik denk dat ik nog wel een aantal aanpassingen ga doen ook. Niks is perfect hé?
Is dat artikel een groot bestand om te sturen Rob? Het lijkt mij ook zeer interessant om te lezen hoor. Ik denk dat de seatjacks wel vertraging gaan krijgen dankzij TNT maar ja niks aan te doen. _004

Ton
Inspector Gadget

Een paar draadjes geleden alweer heeft op het RT-forum een linkje gestaan met een oproep vanuit Motor Magazine's website dat ze op zoek waren naar ervaringen van RT rijders.

En heb ik dat, zoals mij meestaal betaamt, netjes gedaan, een paar A4-tjes met een opsomming van de aanpassingen aan mijn dame.
En daarna niets meer van vernomen, tot vorige week;
Men had nog wat vragen over welke aanpassingen, zoals merk-namen e.d.
En of ik nog wat foto's kon opsturen.

Het bewuste stukje in het blad "wat anders" dan ik voor ogen had, de insteek is meer wat de "nukken" van de RT's zijn, wat bevalt en wat niet.

Nog even geduld a.u.b. ;)
peijsj

Ongelezen bericht door peijsj »

Ik heb het artikel gelezen en helaas maar 4 mensen met een 1100 rt blijken zich te hebben gemeld en maar 19 RT rijders in totaal !. Heb helaas de oproep gemist, waarschijnlijk evenals vele anderen Had anders zeker meegedaan. Het artikel kan m.i geen recht doen aan de realiteit.
Maar oke, Rob je staat er patenten bij ! _004
groet
Jan
Inspector Gadget

Ik heb getracht terug te zoeken wanneer het (ongeveer) op het forum gemeld is, en volgens mij was dat mei/juni 2010.

Ben het eens met de stelling dat het artikel wat dat betreft geen reflectie is van de realiteit, het bevreemd mij zeer. :(

Misschien moeten we om een "rectificatie" verzoeken om een nieuwe "enquête" uit te schrijven? _001

Anyhoe, degene waarvan ik het e-mailadres heb, hebben het artikel van mij ontvangen. _004

En bevestigd dit wat mij betreft de reden om het abonnement zo spoedig mogelijk op te zeggen.
Wat mij betreft een "slordig"/jantje-van-leiden artikel, maar dat is mijn persoonlijke mening.
Ton1959

Hoi Rob
Het is inderdaad geen geweldig artikel. Ik weet wel dat in de jaren 70 het blad Motor veel beter was. En toen hadden we de 50000 km rapporten waarbij je een behoorlijk inzicht kreeg van een motor. Nog bedankt in ieder geval voor het sturen van het artikel.

Ton _004
Inspector Gadget

Graag gedaan! _004

Ja, het is, als je het zwart-wit bekijkt (en wetende de vragenlijst die ingevuld is) nogal een mager artikel, om het netjes te zeggen.

Heb in ieder geval een email aan de redactie gestuurd, ff afwachten of ze dat oppakken.

Indien niet het geval, zeg ik terstond mijn abonnement op, met een scherpe reactie naar hun toe.
Wat ik sowieso al van plan was, maar dit bespoedigt de zaken nog wat. ;)
Ton1959

Hoi Rob
Ik kan me voorstellen hoe perfect die vragenlijst is ingevuld door jou Rob.En dan hoop je daar ook iets van terug te zien in het artikel natuurlijk. We hebben geen echte goede motorbladen maar dat heeft voor mij dan wel weer een voordeel. Ik hoef ze dan niet te kopen en besteed mijn geld aan het rijden met de motor. Waarschijnlijk kunnen we zelf een beter artikel maken.
Eigenlijk is het al leuk om bij te houden wat en wanneer onderdelen falen of versleten zijn. En een top 10 van beste accessoires. En de slechte accessoires ofwel grootste miskopen .

Ton
Inspector Gadget

Nou, beste Ton, dat viel wel een beetje tegen hoor!

Ik had vergeten de kilometerstand exact op te geven (had alleen de 1e twee posities doorgegeven, om die vóór verzending nog ff aan te vullen. Dat was ik dus glad vergeten!

Tevens had ik de fabrikant van mijn grotere bochten fout, dat was dus Siebenrock, ik had, waarschijnlijk in een vlaag van totale verstandsverbijstering, Siebering ingevuld. :shock:

Gelukkig kon dat nog tijdig aangepast cq. aangevuld worden. ;)

Denk dat wij met ons allen op dit RT-forum een veel betere job leveren in het informeren en helpen.

En het is inderdaad een idee om eens wat draadjes op te zetten met verbeter-punten cq accessoires.
En mis-kopen qua accessoires (afkloppen, heb er nog niet veel van gehad, gelukkig!).
En (al dan niet) overmatige slijtage-delen.

Maar, laat ik daar heel duidelijk over zijn, elk merk heeft zo zijn pro's en contra's, en (al dan niet) specifieke problemen kent.
Dave

Tijdens wat zoektochten op het wereldwijde web kwam ik een paar scans van dit artikel tegen, die ik maar heb samengevoegd tot een pdf: klik hier. Let op: 8 MB ruim...

Mochten er overigens rechthebbenden zijn die deze deling van informatie onterecht vinden dan hoor ik dat graag zodat ik het bestand weer kan verwijderen...
Inspector Gadget

Kijk, dat is inderdaad handiger, bedankt Dave! _004

Terug naar het draadje van dit onderwerp;
Ik merk dat vooral mijn uitlaat-bochten te lijden hebben van de pekel van de afgelopen dagen.
Waarschijnlijk een combinatie van temperatuur en pekel.

Denk dat ik ook zo'n wondersteen ga regelen, want ik heb nog wel zo'n flacon chroomspul (speciaal voor uitlaten) liggen, maar ik ben bang dat die niet (meer) gaat helpen.

Voor de rest spuit ik de dame na de rit ff schoon met verwarmd water, en ik moet zeggen, zij ziet er verders nog strak uit. _004
Dave

Graag gedaan Rob...

Wat betreft het afspoelen met warm water: vind je dan 's morgens de motor niet terug onder een laagje ijs? Volgens mij bevriest lauwwarm water namelijk sneller dan koud water omdat het de warmte beter af kan geven (het vriest in ieder geval mooier op).

Dave
Inspector Gadget

Geen last van ijs, want de dame heeft haar eigen behuizing met verwarming en ontvochtiging.
Ik zorg altijd heel goed voor mijn liefdes, althans dat probeer ik. :roll:
flyer
Land: Netherlands
Woonplaats of omgeving: Friesland

Ongelezen bericht door flyer »

dutchmidiman schreef:Kijk, dat is inderdaad handiger, bedankt Dave! _004

Terug naar het draadje van dit onderwerp;
Ik merk dat vooral mijn uitlaat-bochten te lijden hebben van de pekel van de afgelopen dagen.
Waarschijnlijk een combinatie van temperatuur en pekel.

Denk dat ik ook zo'n wondersteen ga regelen, want ik heb nog wel zo'n flacon chroomspul (speciaal voor uitlaten) liggen, maar ik ben bang dat die niet (meer) gaat helpen.

Voor de rest spuit ik de dame na de rit ff schoon met verwarmd water, en ik moet zeggen, zij ziet er verders nog strak uit. _004

Het is beter om de motor na een pekelrit af te spoelen met koud water.
Als je het met warm water doet, is de pekel/water oplossing veel agressiefer en kan dit beter het metaal aantasten.
Wel de motor eerst wat laten afkoelen natuurlijk voordat je begint te spuiten.
Inspector Gadget

Het is, zoals ik aangaf, verwarmd water om bevriezing te voorkomen van het water in de slang en leiding, er zit een soort spiraal om heen die ook nog de slang lekker soepel maakt.
Het is dus niet warm water, want volgens mij kan je dan je fiets bijna zien wegrotten van al die pekeltroep.
En heb ik twee afvoerputjes in mijn relatief kleine tuin, want een ijsvlakte zoals net buiten de poort vindt ik al een uitdaging genoeg op dit moment.
Nu heb ik ook nog een flinke zak strooizout gekregen van een wegbeheerder, dus ik hou het hier perfect sneeuw- en ijsvrij als het moet en kan.

Vóórdat ik op de motor stap is een ritueel zoals ik wel eens beschreven heb op het RT-forum. :oops: :roll:

Maar nádat ik motor gereden heb, is bij mij wederom een heel ritueel. W.o. eerst afpellen van alle motor-kleding, alle apparaten aan hun laders, plasje doen, kopje koffie, kat ff flink aanhalen, laarzen uit, motorsokken uit, korte broek uit en normale kleding weer aan doen.
De motor staat dan al snel een half uurtje of langer, voordat ik aan het spoelen ga.

Wat ben ik toch een raar mens als ik het zo teruglees. :O :lol:
EL SCORPIO

Hoezo?

Je bent een motorrijder met liefde voor de motor.
Vandaar dat ik vind dat een APK voor de motor overbodig is.
De meeste houden van hun motor en vertroetelen hem/haar. _005

Je bent een voorbeeld voor velen. _004

Richard
Ton1959

Ik weet niet of liefde voor de motor een reden zou zijn om geen APK voor motoren in te voeren. Zelf vind ik de APK invoeren bij motoren pas nodig als veel ongelukken waarbij motoren betrokken waren te wijten waren aan slecht onderhoud.
Ik vernieuw persoonlijk ook liever onderdelen iets te vroeg dan iets te laat. Ik leef namelijk wel heel graag. En bij veel motorrijders die ik zag rond Parijs ligt dat toch anders. Die zijn volgens mij ook echt levensmoe of behoorlijk dom. Daar kon ik al snel een hekel krijgen aan motorrijders.
Ik denk wel dat ik door het motor rijden een betere autorijder geworden ben.
Maar als ik naar die Amerikaanse chopperbouwers kijk dan zou ik zeggen dat daar eenh APK nou weer wel nodig is. Ik snap niet dat veel van die motoren zo op de weg mogen komen. En dat is in hun ogen ook liefde voor de motor.
Misschien ben ik wel net zo raar als Rob dan ik verwen de motor ook teveel. Ik ben echt erg hoor al zeg ik het zelf. Misschien komt het doordat ik na mijn monteursjaren ook een tijd kwaliteitscontroleur was. Met de auto ben ik iets minder kritsch maar toch. _004

Ton Big RT Smile
EL SCORPIO

Volgens mij ben ik ook zo een liefhebber.
Voor zowel mijn motor of auto moet gewoon alles goed zijn.
Ik wou pas geleden nog de winterbanden van de auto vervangen maar na een check hadden die nog 6 mm.

Ik heb het zelfs met de fietsen van de vrouw en dochter.
Die moeten goed zijn en dat leer ik ze ook, zorg dat je vervoermiddel wat je dagelijks nodig hebt doe is dan is ie ook goed voor jou.
Zit er ingebakken bij mij denk ik, geleerd van mijn vader en meegenomen en een aantal jaren in de fietsen gezeten dus weet hoe of wat.
Altijd zorgen dat alles voor de winter goed is nagekeken.
Inspector Gadget

PS: Nog steeds geen reactie gehad van de redactie van het blad! :shock: :$ :(
Ton1959

Hoi Rob

Ik verwacht dat de reactie zal tegenvallen. Ik reageer ook wel eens op fouten in bladen. Als er iets niet klopt in een technisch artikel van de kampioen reageer ik ook. Maar dan krijg ik voornamelijk mijnheer u reactie kon niet geplaatst worden omdat er teveel inzendingen zijn en niet zoveel ruimte beschikbaar. Ik reageerde ook eens op het nieuwe rijden van de ANWB om zo zuinig mogelijk met de auto te kunnen rijden maar ook geen reactie. Als ze eenmaal iets geplaatst hebben staan ze erachter en worden niet graag gecorrigeerd is wat ik eruit begrijp.
Helaas gaat het meestal zo dus ik nem de onzin met een grote korrel zout voort.

Ton

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”