Wondersteen voor uitlaten WONDERBAARLIJK

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Erteetje

Wondersteen voor uitlaten WONDERBAARLIJK

Ongelezen bericht door Erteetje »

Hallo Beemers,

Van dag een dat ik mijn -1200- gekocht heb baal ik van het feit dat de uitlaatbochten niet verchroomd zijn. Maar aangezien het een koopje was heb ik het op de koop toegenomen. Vandaag aan de slag gegaan met wondersteen. Het resultaat is verbluffend en ik wil jullie dit niet onthouden. Vandaar dat ik een foto bijvoeg met het resultaat. Ik hoef niet erbij te vertellen welke kant gedaan is en welke niet :D :D :D
En voor diegene die denkt dat ik het hele weekend erop heb zitten schuren: nee dus, de uitlaatbocht was in ongeveer een kwartiertje gefixed _004
Geloof me, in het echt ziet het er nog beter uit dan op de foto. Het lijkt bijna een nieuwe uitlaat!!!! Op de foto lijkt ie namelijk een beetje goudkleurig, maar in het echt lijkt ie volledig van chroom. Bovendien is de uitlaat na behandeling spiegelglad. En nu ben ik benieuwd hoe lang dit zo blijft :D :D

De groetjes van een nog gelukkigere beemer rijder
Luc

P.S. Het voorspatbord is niet beschadigd, het is een of andere rare reflectie van de flitser _004 _004 _004
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Erteetje op 22 nov 2010, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Ralph Romein
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Re: Wondersteen voor uitlaten WONDERBAARLIJK

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

WAUW Luc, dat ziet er netjes uit. Ik poets in het voorjaar altijd met demper omdat die er dan niet meer uit ziet. De bochten zien er inderdaad dan niet uit. Waar koop je dat "wondersteen"?
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
Erteetje

Ralph Romein schreef:WAUW Luc, dat ziet er netjes uit. Ik poets in het voorjaar altijd met demper omdat die er dan niet meer uit ziet. De bochten zien er inderdaad dan niet uit. Waar koop je dat "wondersteen"?
Hier de link met de verkooppunten:
http://wondersteen.com/ned/pos/default.asp

Ik zit al de hele avond in de garage naar de bochten te turen, zo mooi vind ik ze _004 :D _004 :D
bolderbast

Ongelezen bericht door bolderbast »

Zo! Knap werk!
Het is inderdaad mooi spul, dat Wondersteen. Ik gebruik het ook voor mn uitlaat (althans, die van de motor). Werkt uitstekend!

Heb op andere fora wel gelezen dat de bochten vrij snel weer schijnen te verkleuren. Daarom ben ik er nooit aan begonnen...
Ben benieuwd wat jouw ervaringen hiermee zijn!
Erteetje

bolderbast schreef:Zo! Knap werk!
Het is inderdaad mooi spul, dat Wondersteen. Ik gebruik het ook voor mn uitlaat (althans, die van de motor). Werkt uitstekend!

Heb op andere fora wel gelezen dat de bochten vrij snel weer schijnen te verkleuren. Daarom ben ik er nooit aan begonnen...
Ben benieuwd wat jouw ervaringen hiermee zijn!
Ik moet zeggen dat ik daar ook zeer benieuwd naar ben. Gelukkig is het niet al teveel werk gebleken dus ik vind het geen bezwaar om het een keer of 2 per seizoen te herhalen. Als ik meer weet zal ik ook dit weer hier posten.

Luc
Ralph Romein
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

Erteetje schreef:Ik zit al de hele avond in de garage naar de bochten te turen, zo mooi vind ik ze _004 :D _004 :D
Een verwarmde garage hoop ik voor je Big RT Smile
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
Erteetje

Ralph Romein schreef:
Erteetje schreef:Ik zit al de hele avond in de garage naar de bochten te turen, zo mooi vind ik ze _004 :D _004 :D
Een verwarmde garage hoop ik voor je Big RT Smile
Inderdaad is het een verwarmde garage. Maar van het resultaat van de behandeling met wondersteen krijg ik ook hele warme gevoelens :D :D :D
AGVerheij
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Ik had al eerder lovende verhalen gelezen over die wondersteen, en ze eigenlijk in de groep 'Tell Sell' (Dit is fantasties !!!, echt waar !! ) gezet.
Maar naar aanleiding van bovenstaande berichten ga ik het misschien toch maar eens proberen.

Werkt het ook goed andere onderdelen, zoals velgen?
Die van mij zijn door de dagelijkse snelwegritten (en iets minder dan dagelijks reinigen :$ ) altijd erg snel zwart, en dat is vervelend bij het plaatsen van mijn slot.....

[groet], Gerbert
Groets, GerbeRT

"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
Erteetje

AGVerheij schreef:Ik had al eerder lovende verhalen gelezen over die wondersteen, en ze eigenlijk in de groep 'Tell Sell' (Dit is fantasties !!!, echt waar !! ) gezet.
Maar naar aanleiding van bovenstaande berichten ga ik het misschien toch maar eens proberen.

Werkt het ook goed andere onderdelen, zoals velgen?
Die van mij zijn door de dagelijkse snelwegritten (en iets minder dan dagelijks reinigen :$ ) altijd erg snel zwart, en dat is vervelend bij het plaatsen van mijn slot.....

[groet], Gerbert
Hallo Gerbert,

Om te beginnen kost een potje waar je een motorleven lang mee doet 13.95 dus daar wordt je niet echt armer van. Je kunt het inderdaad ook gebruiker voor de vorkpoten, velgen en ook nog een hele hoop huishoudelijke zaken als badkamer, kookplaten etc. Dus misschien doe je je vrouw er ook nog een "plezier" mee :D :D :D

Geloof me, ik ben heel erg onder de indruk van de werking van het spul. Het enieg wat ik je niet kan aangeven is hoe lang het rsultaat goed blijft aangezien ik gisteren pas de bochten ermee gepoets heb. Ik weet wel dat de gereinigde oppervlak spiegelglad wordt, dus ik hoop dat het ook een tijdje mooi blijft.

Luc
PaPinkelman
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

AGVerheij schreef:Werkt het ook goed andere onderdelen, zoals velgen?
Die van mij zijn door de dagelijkse snelwegritten (en iets minder dan dagelijks reinigen :$ ) altijd erg snel zwart, en dat is vervelend bij het plaatsen van mijn slot..... , Gerbert
Dat zwarte is remstof, en het ontstaan daarvan zal door gebruik van wondersteen niet verminderen. Niet remmen is daarvoor de enige remedie ;) Wellicht dat je met wondersteen gemakkelijker die aanslag weg krijgt. Maar je zal toch moeten poetsen.

Eerlijk gezegd ben ik ook een beetje sceptisch, in mijn jongere jaren maakte ik mijn verchroomde fietsstuur ook wel eens "blinkend" met staalwol. Werkt prima, maar ik moest het in de loop van de tijd steeds vaker doen omdat ik de chroomlaag van mijn stuur aan het verwijderen was.
Ik zie in de lijst van ingredienten dat er aluminiumoxide in zit, dat is een zeer hard materiaal, veel gebruikt als slijp & polijstmiddel....
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Erteetje

PaPinkelman schreef:
AGVerheij schreef:Werkt het ook goed andere onderdelen, zoals velgen?
Die van mij zijn door de dagelijkse snelwegritten (en iets minder dan dagelijks reinigen :$ ) altijd erg snel zwart, en dat is vervelend bij het plaatsen van mijn slot..... , Gerbert
Dat zwarte is remstof, en het ontstaan daarvan zal door gebruik van wondersteen niet verminderen. Niet remmen is daarvoor de enige remedie ;) Wellicht dat je met wondersteen gemakkelijker die aanslag weg krijgt. Maar je zal toch moeten poetsen.

Eerlijk gezegd ben ik ook een beetje sceptisch, in mijn jongere jaren maakte ik mijn verchroomde fietsstuur ook wel eens "blinkend" met staalwol. Werkt prima, maar ik moest het in de loop van de tijd steeds vaker doen omdat ik de chroomlaag van mijn stuur aan het verwijderen was.
Ik zie in de lijst van ingredienten dat er aluminiumoxide in zit, dat is een zeer hard materiaal, veel gebruikt als slijp & polijstmiddel....
Hat kan kloppen dat bij veelvuldig gebruik de chroomlaag aangtast wordt, maar mijn uitlaat is niet verchroomd. Het is de standaard RVS uitlaat die niet verchroomd is. Persoonlijk denk ik niet dat het materiaal er erg onder te lijden heeft als je het 1 of 2 keer per jaar met wondersteen behandeld. Maar de tijd zal het leren.

Luc
Jan R1200RT

Ongelezen bericht door Jan R1200RT »

Het Alox zal duidelijk voor een sterke slijpende werking zorgen.
Dat maakt het poetsen en weer glad / mooi maken van RVS er makkelijker op.
Daarnaast zal er ook wel een of andere was component in zitten die voor nog meer glans en enige bescherming zorgt.
Maar aangezien de bochten erg heet worden zal de duurzaamheid / bescherming van de was beperkt zijn.

Ik zou wel erg oppassen op andere oppervlakken dan RVS :!:
Chroom, (geëloxeerd) aluminium en (blanke) lak kun je structureel beschadigen _002 door veel hiermee te poetsen (je slijpt er doorheen) :!:
Erteetje

Jan R1200RT schreef:Het Alox zal duidelijk voor een sterke slijpende werking zorgen.
Dat maakt het poetsen en weer glad / mooi maken van RVS er makkelijker op.
Daarnaast zal er ook wel een of andere was component in zitten die voor nog meer glans en enige bescherming zorgt.
Maar aangezien de bochten erg heet worden zal de duurzaamheid / bescherming van de was beperkt zijn.

Ik zou wel erg oppassen op andere oppervlakken dan RVS :!:
Chroom, (geëloxeerd) aluminium en (blanke) lak kun je structureel beschadigen _002 door veel hiermee te poetsen (je slijpt er doorheen) :!:
Ik beperk het gebruik inderdaad tot de RVS uitlaatbochten en zal het niet gaan gebruiken voor de verchroomde demper.
jasper75

Ongelezen bericht door jasper75 »

Erteetje schreef:Dus misschien doe je je vrouw er ook nog een "plezier" mee :D :D :D
Hoor ik hier een moederdag cadeau aan komen :lol:
Erteetje

jasper75 schreef:
Erteetje schreef:Dus misschien doe je je vrouw er ook nog een "plezier" mee :D :D :D
Hoor ik hier een moederdag cadeau aan komen :lol:
Als het thuis in de relatie goed zit zit je ook gelukkiger op je RT :D :D :D En ik zie dit forum toch mede als een tool om het geluk van RT rijders te verhogen. _004 _004
Jan R1200RT

Ongelezen bericht door Jan R1200RT »

Erteetje schreef: Ik beperk het gebruik inderdaad tot de RVS uitlaatbochten en zal het niet gaan gebruiken voor de verchroomde demper.
Volgens mij is de demper (bij mij) ook gewoon van gepolijst RVS en niet verchroomd (als je geen verchroomde bochten / uitlaat op je fiets hebt).
Dus dan is gebruik op de demper ook geen probleem.
Voordat je door de wand van de demper heen gepoetst bent duurt volgens mij nog al even :lol: :lol:
Erteetje

Jan R1200RT schreef:
Erteetje schreef: Ik beperk het gebruik inderdaad tot de RVS uitlaatbochten en zal het niet gaan gebruiken voor de verchroomde demper.
Volgens mij is de demper (bij mij) ook gewoon van gepolijst RVS en niet verchroomd (als je geen verchroomde bochten / uitlaat op je fiets hebt).
Dus dan is gebruik op de demper ook geen probleem.
Voordat je door de wand van de demper heen gepoetst bent duurt volgens mij nog al even :lol: :lol:
dat is ook nieuw voor mij. Ik dacht dat de einddemper altijd verchroomd is. Maar nu je het zegt. Het is mij wel opgevallen dat de demper van mijn motor minder glanst dan sommige dempers op foto's van andere RT's.

goeie tip dus weer. Kan ik die ook ff gaan "bewonderstenen"

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”