
Persoonlijk ben ik van mening dat wij als

Moderator: RT_Patrick
Ik vrees dat als we het louter aan "de overheid" overlaten, de spreekwoordelijke rapen echt gaar zijn voor de motorrijder in het algemeen. Zowel voor de goedwillende rijder, als ook voor diegenen waarop dit gericht zou moeten zijn. De overheid doet namelijk niet aan bron aanpak maar slechts aan symptoombestrijding. En symptoombestrijding is het afsluiten van dijken voor alle motorrijders en niet het "buiten verkeer stellen" van de werkelijke herrieschoppers.Wildripper schreef: 30 aug 2018, 19:50
...We kunnen alleen maar hopen dat de overheid de excessen aan zal pakken...
Dit zal gegarandeerd z'n doel voorbij schieten. dB-killer er in --> APK keuring --> dB-killer er héél snel weer uit. De foefjes voor een APK goedkeuring zijn allang bekend óf zo gevonden.Dingeman schreef: 31 aug 2018, 09:00 .....Knip.....Ik vind dat onze overheid niet te lang meer moet wachten met een APK-keuring voor motoren en daarin moet het uitlaatgeluid een van de prioriteiten zijn. En als onze overheid het niet doet dan maar in groot Europees (EEG) verband.
Ik heb kennis van het feit dat er opsporingsambtenaren zijn die zich zelf "gespecialiseerd" hebben in bepaalde onderwerpen de Wegenverkeerswetgeving aangaande. B.v. goederenvervoer, personenvervoer, landbouwvoertuigen, aanhangwagens, alcoholwetgeving, brom(snor)fietsen, etc. etc. Hopelijk zijn er dan ook die zich "specialiseren" in motoren. Dan kan het wel heel gemakkelijk worden. Bij controle en dan constateren van het ontbreken van een Db-killer, uitlaat demonteren en in beslag nemen, kentekenbewijs invorderen en de motor opnieuw binnen een bepaalde termijn ter keuring aan laten bieden bij de RDW (Rijksdient voor het Wegverkeer). En uiteraard een "dikke vette" bekeuring. Je zou eens moeten zien hoe snel het klaar is met deze geluidsoverlast.siebke schreef: 31 aug 2018, 12:12Dit zal gegarandeerd z'n doel voorbij schieten. dB-killer er in --> APK keuring --> dB-killer er héél snel weer uit. De foefjes voor een APK goedkeuring zijn allang bekend óf zo gevonden.Dingeman schreef: 31 aug 2018, 09:00 .....Knip.....Ik vind dat onze overheid niet te lang meer moet wachten met een APK-keuring voor motoren en daarin moet het uitlaatgeluid een van de prioriteiten zijn. En als onze overheid het niet doet dan maar in groot Europees (EEG) verband.
Volkomen correct en geen speld tussen te krijgen: de MOT keuring voor motoren en auto's hier in GB stelt, excusez le mot, geen reet voor. Ik stond hier met een auto bij de keuring die op geen enkele wijze als "road worthy" beschouwd kon worden, maar voor vijf tientjes cash onder de toonbank, kon het gebakje er weer een heel jaar tegen... Kortom: zet geen geld op de apk want dat gaat, zoals Baird terecht opmerkt, echt geen verschil maken.Baird schreef: 31 aug 2018, 19:23 ...en andere gieren die er een bron van inkomsten zien om iedere motorrijder ieder jaar weer eens binnen te krijgen voor een uurtje onzin-keuring.
bron: viewtopic.php?f=1&t=14497Dingeman schreef: 31 aug 2018, 19:38Begrippen die jij hierboven aanhaalt zoals "normaal toegestaan", "legaal" en "niet illegaal" hebben volgens mij maar weinig te maken met begrippen als "lawaai" en "overlast". Volgens mij is elk geluid lawaai en kan elk geluid worden ervaren als overlast, zeker als je hiermee continu, nagenoeg continu of vele malen per dag mee wordt geconfronteerd (dijkbewoners). Zeer zeker als het allemaal niet toegestaan, en dus illegaal, is.Speedy Gonzales schreef: 31 aug 2018, 18:58 En toch is de demper van de 1200 GS normaal toegestaan en het overige uitlaatsysteem identiek. Dus wat hier nou voor overlast voor dijkbewoners zou ontstaan snap ik niet helemaal. Ja er zijn mensen die een gs van het DOCH type hebben die vinden dat de demper te veel lawaai maakt, maar daarom is die nog niet illegaal toch ??
Bedenk dat elke wijziging/verandering aan je uitlaatsysteem teneinde een harder en/of zwaarder geluid te verkrijgen jij dit zelf niet alleen ervaart. Veel mensen worden door jou toch "verplicht" om dit geluid/lawaai ongewild mede aan te horen en dit als overlast te ervaren.
Thesis schreef: 01 sep 2018, 04:50Moet wel lachen om deze discussie met een wel heel hoog moraalridder gehalte.
Heeft de piloot (of zijn baas) soms veranderingen/wijzigingen aan het vliegtuig aangebracht voor een "zwaarder" en/of "sportiever" geluid? Heeft die trambestuurder (of zijn baas) soms veranderingen/wijzigingen een de tram aangebracht voor een "zwaarder" en/of "sportiever" geluid? Etc. etc. etc. Volgens mij gaat het in deze discussie over de veranderingen/wijzigingen die men (onnodig) aanbrengt aan hun motor.Thesis schreef: 01 sep 2018, 04:50 ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,knip ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Overlast van vliegtuigen ervaren sommigen 24/7, dus sluiten we Schiphol. De tram krijst bij mij 24/7 door de bocht, dus geen tram meer?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,knip ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Overlast ervaren we allemaal wel eens, kom op zaterdagavond maar luisteren als Scheveningen leegloop. Dus sluiten we de boulevard af?
Lijkt mij ook niet. Vreselijk irritant. En dan allemaal bij hetzelfde bochtje optrekken alsof ze Rossi zijn om vervolgens hard in de ankers te moeten omdat de voorste al weer af slaat... Relaxt toeren is anders.Dingeman schreef: 03 sep 2018, 09:18
PS
Ik zat gistermiddag op een groot druk bezet terras aan een doorgaande weg in een dorp. Op een gegeven moment kwam er een colonne van 27 motoren rustig voorbij rijden. Nagenoeg allemaal van die "herriebakken", zoals een forumlid het hier in dit onderwerp verwoordt. Als oorverdovend ervaarde ik het en met mijn vele vele anderen. En als "toetje" mocht men het op dat terras even later nog een tweede keer aanhoren, vermoedelijk was men verkeerd gereden. Dit is toch niet wat men wilt?
Er zit hierin natuurlijk wel een klein nuanceverschil (afhankelijk van hoe je het wilt lezen): het gaat niet zozeer om after market dempers en pijpen in het algemeen, maar om diegenen die juist als doel hebben je fiets een luider/voller/harder/rijker/[UwOmschrijvingHier] geluid te geven en dat zijn juist de typen waar hier tegen geageerd wordt.
Uiteraard is er niets mis met een andere uitlaat als de nieuwe (esthetisch) mooier en/of stiller is.Poll schreef:Mogen motoren met luidere dan standaard uitlaten nog deelnemen aan evenementen van het RT forum?
Wat is hier niet duidelijk dan?Georgio schreef: 21 sep 2018, 12:26 De text en de onderbouwende cijfers in bovenstaande post zijn volgens mij niet met elkaar in overeenstemming, maar ik kan het natuurlijk ook mis hebben
Ik lees alleen maar een lagere waarde van 92 db voor de originele uitlaat en hogere waardes voor de alternatieven, ik kan zo geen conclusies trekken.
Ik snap je punt, en ik ben ook van mening dat je geen overlast moet veroorzaken. Ik vind het uitsluiten van aftermarket uitlaten van forum activiteiten te ver gaan. Maar je zou wel bijvoorbeeld kunnen zeggen dat je dB killers gemonteerd moet hebben bij als je mee wilt rijden met een toertocht.Bert M schreef: 30 aug 2018, 17:15
Het produceren van overmatige (geluids)overlast, hoort daar zeker niet bij. Vandaar dat ik de mening van de overige leden eens wil peilen om te zien, of het nuttig is om een "bler-pijp uitsluiting" op onze toertochten van toepassing te laten verklaren, om zo ons steentje bij te dragen aan een (hopelijk) positieve uitkomst van de strijd tegen de dijkafsluitingen.
+1QuickFix schreef: 21 sep 2018, 14:17Er zit hierin natuurlijk wel een klein nuanceverschil (afhankelijk van hoe je het wilt lezen): het gaat niet zozeer om after market dempers en pijpen in het algemeen, maar om diegenen die juist als doel hebben je fiets een luider/voller/harder/rijker/[UwOmschrijvingHier] geluid te geven en dat zijn juist de typen waar hier tegen geageerd wordt.
De titel van bovenstaande poll luidt ook:Uiteraard is er niets mis met een andere uitlaat als de nieuwe (esthetisch) mooier en/of stiller is.Poll schreef:Mogen motoren met luidere dan standaard uitlaten nog deelnemen aan evenementen van het RT forum?
Zolang het aantal dB's op hetzelfde peil (of lager) ligt als waarmee de RDW tijdens de typegoedkeuring akkoord ging, dan zal niemand hier over vallen.
Owjee, ik zie een ban aankomen :lol:Thesis schreef: 22 sep 2018, 17:05............. Laten we stoppen met dit topic, het is moeilijk discussiëren met mensen die zo zwelgen in het eigen gelijk .............
Zei de man die muurvast zit in zijn eigen gelijk en zich, ten behoeve van het kracht bijzetten van zijn argumenten, bedient van termen die ik meer dan graag voor zijn eigen rekening laat... "gutmenschen", "dijkdwergen", "vooringenomen mening": Het zal het tijdgewricht zijn, waar we in leven, maar fraai vind ik het persoonlijk niet.Thesis schreef: 22 sep 2018, 17:05 ...het is moeilijk discussiëren met mensen die zo zwelgen in het eigen gelijk...
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!