Verwarmde handschoenen

Radio/DVD, voetsteunen, wildfluitjes. valbeugels enz. enz.

Moderator: RT_Patrick

gustos.be

Verwarmde handschoenen

Ongelezen bericht door gustos.be »

Hallo,

Ik rij zowel de zomer als wintermaanden mijn woon-werk verkeer met de motor.
Hoewel ik verwarmde handvatten heb op mijn motor is het voor de vingers toch een ietsepietsie te koud.

Heeft er iemand ervaring met verwarmde handschoenen ?

Ik lees op het internet dat de handschoenen van Gerbing zo goed zouden zijn. Is dat idd zo en zijn er nog goede of betere ?

Ik heb op mijn motorfiets, R1200rt (2010), 12v aansluitingen (die van BMW). Wat moet ik dan hebben om ze aan te sluiten.

Thanks,

Koen
Inspector Gadget

Re: Verwarmde handschoenen

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik ben zo'n stommerd die meestal veel te lang met inadequate handschoenen blijft doorkachelen in de vrieskou, heel dom en onverstandig.
(en levensgevaarlijk als je denkt dat je een bikkel bent en bevroren vingers krijgt, me een beetje dom geweest)

Heb daarom een keer ter proef een tijdje zo'n setje mogen proberen, inderdaad van Gerbin.
Ze hebben een flink aantal oplossingen, zoals binnenhandschoenen die je kunt gebruiken in combinatie met je bestaande handschoenen.
Of een complete set verwarmde handschoenen, jas of zelfs broek.
Zelfs inleg-zolen voor onder je voeten.

Een aantal zaken spraken mij zeer aan;
De temperatuur kan je regelbaar maken, er zit 30 jaar garantie op de verwarmingselementen, en je hebt mogelijkheid om een aparte accuutje te gebruiken of te te koppelen aan je accessoires-stekker of direct op de accu.
En het systeem is ook nog uit te breiden voor de passagier, totdat ik tijdens de Giro er achter kwam dat ik het bijzonder onwennig vindt dat er iemand achterop zit. ;)

Ansicht beviel het systeem mij meer dan goed, maar ontbrak het mij aan geld voor de investering.
Want goedkoop is het niet.

Nu weet of ken ik de prijzen niet, maar wellicht aantrekkelijk;
http://www.mv-motorrad.de
Hazeldonk
Type: R1200RT
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

Dag, rij al jaren met Gerbing handschoenen en wil ze niet missen. Heb een keer problemen met de linker handschoen gehad, toen ik daar op de motorbeurs een vraag over stelde werden ze zonder commentaar omgeruild voor een paar spiksplinter nieuwe. Op de RT aansluiten is makkelijk, een BMW verloopstekker bij de dealer halen en klaar. Je kunt natuurlijk ook de algemene steker verwijderen en daar de dunnere BMW steker voor in de plaats monteren, fluitje van een cent.

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Junkyard Dog
Type: R1100RT
Bijz: Verlaagd met Hyperpro veren. TomTom GO 500.
Land: FRANKRIJK
Woonplaats of omgeving: Creuse.

Ongelezen bericht door Junkyard Dog »

Wat dacht je van een paar goede handschoenen aan te schaffen.
Ik rij ook zomer en winter zonder verwarmde handvatten of verwarmde handschoenen.
Totaal geen last van de kou bij ritten tot 300 kilometer. Daarna kan het minder worden maar zeker niet lastig.

[groet] Anton _004
The Dog is in the house

In bezit van:
BMW R60/5 1970 391.252 KM
Harley Davidson FXLR 1990 333.100 KM
BMW R1100RT 1998 310.128 KM
Nieuwe motor HD Dyna Low Rider mei 2015, 73053 KM.
Hazeldonk
Contacteer:

Dat kan natuurlijk maar wat als je van nature al snel koude handen hebt en dan zou koud dat je na een 10 min geen kopje meer vast kan houden denk je niet dat verwarmde handschoenen, ook al kosten ze niet weinig, een uitkomst zijn?

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
gustos.be

Ongelezen bericht door gustos.be »

Hallo,

Hartelijk dank voor alle reacties _004 . Ik denk dan toch maar Gerbing handschoenen te gaan kopen.

Ik zie wel dat ik een stevig eindje moet rijden om ze te vinden. In de buurt van Maldegem vind je blijkbaar geen dealers. Of zijn er ook dealers die niet op de www.gerbing.eu website staan ?

Groetjes,

Big RT Smile
Junkyard Dog

Hazeldonk schreef:Dat kan natuurlijk maar wat als je van nature al snel koude handen hebt en dan zou koud dat je na een 10 min geen kopje meer vast kan houden denk je niet dat verwarmde handschoenen, ook al kosten ze niet weinig, een uitkomst zijn?
Ben, dit kan een oplossing zijn maar is geen goede oplossing. Ik heb zo mogelijk nog sneller last van kou dan jij hebt door mijn werk als duiker. In die tijd werkten wij mee aan diverse onderzoeken, zo ook naar de beste manier van het warm houden van de handen van een duiker. Men deed dit electrisch, middels warme vloeistof of gewoon goed isoleren.
Bij de eerste twee methoden bleek na jaren dat die duikers steeds meer wamte nodig hadden om de handen warm te houden.
En ook steeds gevoeliger werden voor de kou, terwijl dit bij de groep met goed isoleren dit constant bleef of zelfs minder gevoelig werdt.

Je moet veel lagen stof of wat dan ook over de handen hebben dat geeft de beste bescherming tegen de kou, daarom heb ik goede en dure handschoenen. En neem wanten ipv handschoenen met 5 vingers. De vingers verwarmen dan elkaar. Neem de handschoenen niet te klein en zorg dat je ze goed kan afsluiten om de arm.

Ik rij nu al 40 jaar motor in zomer en winter, heb nooit bezuinigd op de handschoenen en nooit echt koude handen gehad.

Heb gelukkig een handelaar die je rustig een paar handschoenen meegeeft om te proberen als het koud is, want wat bij mij prima is hoeft niet goed voor jou te zijn.

[groet] Anton _004
The Dog is in the house

In bezit van:
Hazeldonk
Contacteer:

Het aantal jaren dat we motorrijden is exact gelijk. Het rijden met koude handen ligt natuurlijk anders. Voor naar mijn werk te rijden ongv 100km per dag is de electrichverwarmde handschoen voor mij de beste oplossing tegenover veel lagen die ik vaak lastig vind en de bedieding van schakelaars in de weg zit. Dat op den duur steeds meer warmte nodig is lost zich vanzelf op omdat dit mij laatste doorrijwinter wordt. Over 6 maanden stop ik met werken en dan lijkt het mij onwaarschijnlijk dat ik nog een winter doorrij. :D

Ben

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
Junkyard Dog

Hazeldonk schreef:Over 6 maanden stop ik met werken en dan lijkt het mij onwaarschijnlijk dat ik nog een winter doorrij.
Ik ben met pensioen maar rij nog steeds door in de winter. Maar dat pensioen gaat wel betekenen dat je meer gaat motor rijden. Tot op heden moet het raar lopen wil je mij in een auto zien. Doe dat alleen in de winter als ik naar Frankrijk ga met een paar andere motor maatjes. De rit is te lang (1100KM) omdat op de motor te doen in de mogelijk te verwachten kou.

Veel plezier straks met je pensioen.
[groet] Anton _004
The Dog is in the house

In bezit van:
Duiker
Land: Frankrijk
Woonplaats of omgeving: Correze

Ongelezen bericht door Duiker »

Hazeldonk schreef:tegenover veel lagen die ik vaak lastig vind en de bedieding van schakelaars in de weg zit.
Tegenwoordig heb je dunne goed isolerende handschoenen. Dus een paar dunne laagjes daar heb je echt geen last van. _005
Ik heb altijd in de winter een goede handschoen aan, en wordt het wat te koud dan gaat er een dunne onder die ook goed isoleert en heb dan geen last van koude handen.
En inderdaad neem wanten ipv vingers dat verwarmd zo wie zo beter. En het rijdt prima, ook geen last met de knoppen of wat dan ook. _004

Met vriendelijke groet, Fred.
Sit Mare Securum

In bezit van:
Harley Davidson FXLR 1990 340.900 KM
BMW R1100RT,1998 met 312.153 KM
Harley Davidson, Dyna Low Rider mei 2015 met 76033 KM
hans51

Ongelezen bericht door hans51 »

Ik rijd al jaren met de Gerbings, ooit eens aangeschaft toen ik nog op de Diversion en Fazer 's winters met verkleumde/halfbevroren handen aankwam.
Op de RT ben ik ze gewoon blijven gebruiken, inmiddels wel aan m'n 3e paar i.v.m. kapotte linkerhandschoen(2x).
Beide keren gewoon een paar nieuwe gekregen onder garantie.
Ik zou niet meer zonder willen en gebruik ze nu ook al.
Liever benauwd dan koud!!
jeroen12

Ongelezen bericht door jeroen12 »

Yep, ook ik gebruik al jaren Gerbing handschoenen. Het eerste stel werd ook zonder problemen onder garantie vervangen. Nou ja, 'vervangen', er werd gewoon een nieuw paar opgestuurd en de oude mocht ik houden :) Met het 2e paar doe ik nu al een paar jaar. Vorig jaar heb ik ook een verwarmde voering van Gerbing gekocht. Heerlijk _004 Voor mij geen koulijden meer op de motor.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: Overige accessoires”