Rammelend geluid voorzijde
Moderator: RT_Patrick
Rammelend geluid voorzijde
Al enig tijd heb ik wat twijfel over het rammelende geluid in de voorzijde van mijn R1200RT, na 10 dagen Schotland is deze twijfel sterker geworden.
Volgens de dealer komt dit door zwevende schijven, verder heb ik niets kunnen ontdekken wat los zit.
Heeft iemand ervaringen met dit rammelende geluid, en moet ik me zorgen maken?
Mvgr
Volgens de dealer komt dit door zwevende schijven, verder heb ik niets kunnen ontdekken wat los zit.
Heeft iemand ervaringen met dit rammelende geluid, en moet ik me zorgen maken?
Mvgr
- jaybmw
- Type: R1200RT
- Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Brabant !
Re: Rammelend geluid voorzijde
Kan ook van de remblokken afkomen.Tijdens het waarnemen van het geluid de voorrem licht bedienen,is het dan weg dan zijn het de blokken die in het caliber op en neer trillen. Is je voorvork nog in orde? Te weinig vorkolie ? Misschien speling op de kogel van de triangel voorzijde?
Ik neem aan dat je dit alleen merkt op een oneffen weg?
Moeilijk diagnose stellen van een afstand.
Groet, J.
Ik neem aan dat je dit alleen merkt op een oneffen weg?
Moeilijk diagnose stellen van een afstand.
Groet, J.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Stom, Stom, Stom,
Bij jaarbeurtje is geconstateerd dat de voorband wel heel erg hard was opgepompt, feitelijk reed ik op een steen. Gisteren even de pomp gecheckt en deze blijkt inderdaad defect _003 . Nu zal je denken had je dat niet in de gaten dan, achteraf gezien wel, ik reed echter voor het eerste met een vol bepakte RT inclusief volle tanktas en passagier en volgens het boekje is het dan handig de banden iets harder op te pompen, dus keurig pompje ingesteld op juiste druk en daarna rijden maar. Ik vond achteraf dus wel dat de voorkant erg zweverig werd. Gelukkig was de achterband wel op juiste spanning. Na het weer op juiste druk brengen van de voorband was de rammel verholpen. Jay dank voor je reactie, en andere RT rijders, wees alert op de juiste druk in de bandjes.
Bij jaarbeurtje is geconstateerd dat de voorband wel heel erg hard was opgepompt, feitelijk reed ik op een steen. Gisteren even de pomp gecheckt en deze blijkt inderdaad defect _003 . Nu zal je denken had je dat niet in de gaten dan, achteraf gezien wel, ik reed echter voor het eerste met een vol bepakte RT inclusief volle tanktas en passagier en volgens het boekje is het dan handig de banden iets harder op te pompen, dus keurig pompje ingesteld op juiste druk en daarna rijden maar. Ik vond achteraf dus wel dat de voorkant erg zweverig werd. Gelukkig was de achterband wel op juiste spanning. Na het weer op juiste druk brengen van de voorband was de rammel verholpen. Jay dank voor je reactie, en andere RT rijders, wees alert op de juiste druk in de bandjes.
- jaybmw
- Type: R1200RT
- Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Brabant !
Geen dank ! Heb zelf in sept ook nog een zeer hardnekkige rammel voorin gehad.Bleek een of ander deel in voorkuip te zijn,aldus de dealer in Rijen.(mofra) . Overigens opgelost onder "huisselectie".
Ook voor mede rt-ers: als je beschikt over een compressor(tje) thuis,doe je er verstandig aan een degelijke bandenpomp aan te schaffen. Een Michelinpomp is duur maar heel erg nauwkeurig! PCL is ook een goed merk ! In ieder geval geen hobbypompen van praxis,de 5-eurobak enz. Hiermee vern..k je een hele boel blijkt maar weer .
Ook voor mede rt-ers: als je beschikt over een compressor(tje) thuis,doe je er verstandig aan een degelijke bandenpomp aan te schaffen. Een Michelinpomp is duur maar heel erg nauwkeurig! PCL is ook een goed merk ! In ieder geval geen hobbypompen van praxis,de 5-eurobak enz. Hiermee vern..k je een hele boel blijkt maar weer .
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 6882 Weergaves
-
Laatste bericht door Ton1959
-
- 4 Reacties