Sony Vegas instellingen tbv. YouTube

Je eigen RT video, gebruik hiervoor YouTube . . . .

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Inspector Gadget

Sony Vegas instellingen tbv. YouTube

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

En om de Sony Vegas gebruikers op weg te helpen, zover ze het al niet zelf uit de vele e-mails gedestilleerd hadden, hierbij mijn instellingen binnen Vegas waarvan het resultaat op TjoepTjoep staat;

Vóórdat je begint, moet je eerst Vegas opdracht geven zo goed (en kwaad) als mogelijk de video-instellingen van je opgenomen video over te nemen.
Daar voor ga je, voordat je een import van de video doet, Project Properties selecteren, dan het icoon van het mapje, en dan verwijzen naar je video.
Je zult dan zoiets zien als dit;
Afbeelding
Eventueel kan je een nieuwe, unieke naam geven en daarna op het diskettesymbool klikken, dan wordt deze opgeslagen voor een volgende keer.

Daarna kies je Import Media, en wijs je weer naar dezelfde film om deze te openen binnen dit project.

Als je klaar bent, en je "ding" gedaan hebt, moet je dus gaan "renderen" (= het beeldje/frame stuk-voor-stuk laten uitrekenen, al dan niet met muziek eronder :roll: )
Dus kies je "Render As".
Voor TjoepTjoep wordt over het algemeen de encoder "MainConcept" geadviseerd.

Maar dan moet je dat ook nog aanpassen voor TjoepTjoep;
Afbeelding

Kies daar de knop "Custom" (rechts onderin)

En stel de video in als volgt:
Afbeelding

En de audio als volgt: (ik ga niet voor CD kwaliteit, liever voor goed beeld :lol: )
Afbeelding

En de kwaliteit van het project (de output);
Afbeelding

En dan is het een kwestie van de computer al het uitrekenwerk laten doen, en dan uploaden naar TjoepTjoep.

Let op: Dit is zoals ik het doe, wat zeker niet wil zeggen dat dit het beste resultaat geeft, kan wellicht nog beter ingesteld worden, maar het resultaat is te vinden op YouTube, en met meer dan 180 bezoekers en nog (helaas) geen feedback, denk ik dat het prima is.

Op- en aanmerkingen, zijn, zoals altijd, welkom.

Ik zie de fruit van jullie opnames graag ook op YouTube, ik raak een beetje uitgekeken op mijn eigen opnames, die heb ik zo veel keren al gezien, ik begin mijzelf een beetje zat te worden :roll: :lol:

[groet] RobL.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Stuur je RT filmpje in”