nieuwe uitlaat
Moderator: RT_Patrick
- kapitein_iglo9
- Type: R1100RT
- Bijz: Xenon
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Leiderdorp
nieuwe uitlaat
Een vraagje aangaande de uitlaat van een BMW R1100RT uit 2001.
Ik kan een nieuwe uitlaatdemper aanschaffen, maar deze is ZONDER Katalysator.
Nu weet ik niet of dit iets uitmaakt; ik weet niet hoe ik kan opmaken of mijn BMW een Katalysator heeft, en zo ja, of zoiets is over te plaatsen.
De uitlaat is echt een koopje, en de oude is inmiddels flink aangetast door weer en wind (en pekel natuurlijk).
Alvast bedankt voor jullie hulp in deze!
Ruud
Ik kan een nieuwe uitlaatdemper aanschaffen, maar deze is ZONDER Katalysator.
Nu weet ik niet of dit iets uitmaakt; ik weet niet hoe ik kan opmaken of mijn BMW een Katalysator heeft, en zo ja, of zoiets is over te plaatsen.
De uitlaat is echt een koopje, en de oude is inmiddels flink aangetast door weer en wind (en pekel natuurlijk).
Alvast bedankt voor jullie hulp in deze!
Ruud
- PaulRS
Re: nieuwe uitlaat
Hoi.
Dan moet je even onder je motor kruipen en aan de rechterkant, net achter de klemband van de uitlaatdemper, kijken of daar een sensor zit ingeschroeft.
Zit daar een sensor, heb je ook gelijk een cat.
Als dat zo is, is er nog niks aan de hand, kun je gewoon die andere, nieuwe pot gebruiken, alleen moet dan die sensor worden losgekoppeld en een CO-potmeter worden aangesloten.
En vervolgens het % CO afstellen.
Groeten, Paul.
Dan moet je even onder je motor kruipen en aan de rechterkant, net achter de klemband van de uitlaatdemper, kijken of daar een sensor zit ingeschroeft.
Zit daar een sensor, heb je ook gelijk een cat.
Als dat zo is, is er nog niks aan de hand, kun je gewoon die andere, nieuwe pot gebruiken, alleen moet dan die sensor worden losgekoppeld en een CO-potmeter worden aangesloten.
En vervolgens het % CO afstellen.
Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Re: nieuwe uitlaat
Als de "nieuwe'" uitlaat geen lambda heeft en de oude wel ,kun je ook een(speciale lambda) moer kopen bij de automaterialen leverancier en deze op de uitlaat lassen (en een gat boren natuurlijk) dan kun je de sonde weer gebruiken.
Zonder kat zal je motor alleen maar beter lopen. Ik heb dit reeds meerdere malen gedaan.
Peter
Zonder kat zal je motor alleen maar beter lopen. Ik heb dit reeds meerdere malen gedaan.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht