Beantwoord: 'Steuergerät Kraftstoff Warnlampe'

Bekabeling, zekeringen, accessoires en storingen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Det
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: op dit moment even motorloos; hoop niet te lang 🤤
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Hellevoet

Beantwoord: 'Steuergerät Kraftstoff Warnlampe'

Ongelezen bericht door Det »

Beste RT'ers.

Ik heb een vraagje _001 over het zogenaamde 'Steuergerät Kraftstoff Warnlampe' en alles wat ervoor hangt .....

Van m'n K1200RS ben ik gewend dat het (gele) controlelampje bij het contact aanzetten even brandt en dan uitgaat (mits er natuurlijk genoeg peut in de tank zit .....)
M'n -1150- heeft ook zo'n lampje, maar ik heb 'm nog nooit zien branden - niet bij het aanzetten van het contact en ook niet na een goeie 400 km te hebben gereden (en dat terwijl er in de FID geen blokje meer te is wat betreft brandstofniveau).

Heeft er iemand enig idee wat dit kan zijn :?: En kan ik eventueel zaken zelf controleren :?:
Kan het dat relais stuurding-gebeuren welke in de relais / zekeringenkast zit zelf zijn of heeft 't te maken met de uitsturing van de tankvlotter :?:

Thanx, Detlef
Im tiefen Inneren weiß eigentlich ein jeder daß die BMW die einzig Wahre ist ...
Paul cr

Re: 'Steuergerät Kraftstoff Warnlampe'

Ongelezen bericht door Paul cr »

Zou het lampie niet gewoon stuk zijn ?
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Bij mijn -1150- (2004) gaat 't lampje pas branden nádat de digitale brandstofstreepjes helemaal verdwenen zijn....in de regel gaat ie pas branden na ongeveer een km of 5 zónder die streepjes gereden te hebben.....dacht eerst ook dat ie stuk was....totdat ik een keer nog een behoorlijk eindje moest rijden voor het eerstvolgende benzinestation... :D
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

Lampje controleren
of
een kleine jerrycan benzine meenemen en gewoon doorrijden tot hij stopt, weet je meteen hoeveel er werkelijk ingaat en of je lampje brandt.
[groet] -1150- _004
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
sanderh

Ongelezen bericht door sanderh »

Berrybeer schreef:Bij mijn -1150- (2004) gaat 't lampje pas branden nádat de digitale brandstofstreepjes helemaal verdwenen zijn....in de regel gaat ie pas branden na ongeveer een km of 5 zónder die streepjes gereden te hebben.....dacht eerst ook dat ie stuk was....totdat ik een keer nog een behoorlijk eindje moest rijden voor het eerstvolgende benzinestation... :D
Bij mij gaat hij branden als er nog 1 streepje op de niveau meter staat, dus dat verschilt waarschijnlijk per motor...
Ik zou ook eerst checken of het lampje defect is.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Elektrische Systemen”