Heb heel lang zitten twijfelen of ik een R1100RT aan zou moeten schaffen.
Veel negatieve verhalen gehoord over cardan en versnellingsbak en dat ze gaar waren als ze een ton gelopen hadden.
Mijn vorige BMW's waren: K100RT ('86)gekocht met 120.000, daarna een K100RS 16V ABS ('92) 55.000 en nu dan een R1100RT uit 1996 met zo'n 104.000 op de teller.
Ik wist niet wat me overkwam toen ik voor het eerst op mijn R1100RT reed.
Zo soepel, schakelt heerlijk en is het lijkt bijna of het een hybride is...zo stil is ie.
Het bochtenwerk is ook fantastisch. Op een K (vooral de RS) was ik nog wel eens onzeker wanneer ik hard een bocht in ging.
Met deze 1100RT heb ik dat gevoel helemaal niet.
Ook de trillingen zoals bij de K's behoren tot het verleden.
Was meteen verkocht.
Al die indianen verhalen over de R1100RT kloppen dus voor geen meter, of ik heb het gewoon getroffen met mijn RT1100

Wat denken jullie van de R1100RT's met km standen van een ton of meer???
Gr.
Alexander