kniekussen R1100RT monteren/plaatsen
Moderator: RT_Patrick
kniekussen R1100RT monteren/plaatsen
Omdat de kniekussens van de kuip van mijn brommer loskwamen heb ik deze eraf gehaald en de boel lekker schoon gemaakt. De kniekussens zaten vast met een dubbelzijdige tape. Nu heb ik opnieuw de kussen vastgelijmd met dubbelzijdig tape maar dit blijft niet zitten. Als ik kijk op http://www.REALoem.com zie ik bij de afgebeelde kniekussens een afbeelding staan van een potje (lijm). Er staat helaas geen omschrijving bij en geen bestelnummer. De vraag is nu; horen de kniekussens vastgezet te worden met lijm of met dubbelzijdig tape?
Wie heeft ervaring mat het plakken van deze kniekussens en kan mij adviseren?
Pierre
Wie heeft ervaring mat het plakken van deze kniekussens en kan mij adviseren?
Pierre
Re: kniekussen R1100RT monteren/plaatsen
Met dank voor de vele reacties
beschrijf ik mijn eigen bevindingen maar even op.
Door het opkrullen van de kniestukken was het niet mogelijk om deze vast te lijmen met een lijm. De dealer kon mij ook niet vertellen hoe deze vastgezet moesten worden. De afgebeelde lijmpot in de onderdelenlijst bleek ook niet te leveren.
Toen maar aan de gang gegaan met dubbelzijdig tape. Na alles goed te hebben schoongemaakt en ontvet eerst de tape op de kniestukken geplakt. Vervolgens de kniestukken aangebracht op de kuip.
In eerste instantie leek het goed te zitten maar na een uurtje kwamen de hoeken van de kniestukken al weer los van de tape. Via google kwam ik erachter dat er verschillende soorten dubbelzijdig tape zijn. Ik bedoel daarmee het verschil in kleefkracht. Na de sterkste rol tape te hebben aangeschaft heb ik opnieuw een poging ondernomen om de kniestukken vast te tapen. Dit leek goed te gaan. Zelfs de volgende morgen zaten ze nog steeds vast. Echter na een stevige rit bemerkte ik onder het rijden dat de kniestukken weer los kwamen.....shit! _003
Alles weer losgehaald en opnieuw ontvet. Vervolgens heb ik opnieuw de tape vastgeplakt op de kniestukken waarbij ik om de centimeter een druppeltje secondenlijm heb aangebracht. Dit heb ik een nachtje laten drogen. Daarna heb ik de kniestukken (zonder secondenlijm) vastgeplakt op in kuip. En.........................ze zitten nog steeds vast. Zelfs tijdens het rijden met hoge snelheid bleven ze vastzitten. Ik ben weer helemaal gelukkig.

Door het opkrullen van de kniestukken was het niet mogelijk om deze vast te lijmen met een lijm. De dealer kon mij ook niet vertellen hoe deze vastgezet moesten worden. De afgebeelde lijmpot in de onderdelenlijst bleek ook niet te leveren.
Toen maar aan de gang gegaan met dubbelzijdig tape. Na alles goed te hebben schoongemaakt en ontvet eerst de tape op de kniestukken geplakt. Vervolgens de kniestukken aangebracht op de kuip.
In eerste instantie leek het goed te zitten maar na een uurtje kwamen de hoeken van de kniestukken al weer los van de tape. Via google kwam ik erachter dat er verschillende soorten dubbelzijdig tape zijn. Ik bedoel daarmee het verschil in kleefkracht. Na de sterkste rol tape te hebben aangeschaft heb ik opnieuw een poging ondernomen om de kniestukken vast te tapen. Dit leek goed te gaan. Zelfs de volgende morgen zaten ze nog steeds vast. Echter na een stevige rit bemerkte ik onder het rijden dat de kniestukken weer los kwamen.....shit! _003
Alles weer losgehaald en opnieuw ontvet. Vervolgens heb ik opnieuw de tape vastgeplakt op de kniestukken waarbij ik om de centimeter een druppeltje secondenlijm heb aangebracht. Dit heb ik een nachtje laten drogen. Daarna heb ik de kniestukken (zonder secondenlijm) vastgeplakt op in kuip. En.........................ze zitten nog steeds vast. Zelfs tijdens het rijden met hoge snelheid bleven ze vastzitten. Ik ben weer helemaal gelukkig.

- Ard
- Type: R1150RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam-Rijnmond
Hoi,
Ik had hetzelfde euvel hier met mijn
Ook geprobeerd met tape, maar geen succes.
Seconde lijn met tape heeft een maandje of twee gewerkt maar nu laat de eerste al weer los.
Ik zal wel te zuinig zijn geweest met lijm.
Moet weer moet verzamelen om ze er af te halen, schoon te maken en weer terug te zetten. Hoop er binnenkort tijd voor te maken want ik wil hem inruilen voor een jongere en dan moet hij er wel mooi uit zien.
Grt,
Ard
Ik had hetzelfde euvel hier met mijn

Ook geprobeerd met tape, maar geen succes.
Seconde lijn met tape heeft een maandje of twee gewerkt maar nu laat de eerste al weer los.
Ik zal wel te zuinig zijn geweest met lijm.
Moet weer moet verzamelen om ze er af te halen, schoon te maken en weer terug te zetten. Hoop er binnenkort tijd voor te maken want ik wil hem inruilen voor een jongere en dan moet hij er wel mooi uit zien.
Grt,
Ard
Life is like a box of chocolate...
Motorbegeleider WednesdayNightSkate Rotterdam
Motor Begeleidings Team
Motorbegeleider WednesdayNightSkate Rotterdam
Motor Begeleidings Team
Ben ik toch niet de enige die daar last van heeft, denk alleen dat het komt omdat de vorige eigenaar er met zijn knieen tegenaan gedrukt heeft (zijn ze ook voor) en omdat de kniestukken niet ondersteunt zijn in het midden druk je ze in en komen de randen omhoog.
Ze zijn ook vervormt, de randen liggen niet lekker aan als je de losse kniestukken in de kuip past.
Ik denk er toch voorzichtig over om ze maar te vernieuwen, durf alleen nog niet naar de prijs te vragen....
Groet, Jaap
Ze zijn ook vervormt, de randen liggen niet lekker aan als je de losse kniestukken in de kuip past.
Ik denk er toch voorzichtig over om ze maar te vernieuwen, durf alleen nog niet naar de prijs te vragen....
Groet, Jaap
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht