Stepverlagers
Moderator: RT_Patrick
Stepverlagers
Omdat ik een andere zit wil krijgen wil ik ook stepverlagers aanschaffen.
Wunderlich heeft ze als vaste (geen verstelbare)... http://www.wunderlich.de/frame.php?Make ... id=8162506
en verstelbare waar mijn voorkeur naar uitgaat... http://www.wunderlich.de/frame.php?Make ... id=8700138
Deze laatste moet je in drie verschillende onderdelen kopen... maar je kan ze wel verstellen en ze zijn in verschillende lengtes verkrijgbaar.
Iemand ervaringen/mening hierover? dan hoor ik dat graag.
Groet Hans
Wunderlich heeft ze als vaste (geen verstelbare)... http://www.wunderlich.de/frame.php?Make ... id=8162506
en verstelbare waar mijn voorkeur naar uitgaat... http://www.wunderlich.de/frame.php?Make ... id=8700138
Deze laatste moet je in drie verschillende onderdelen kopen... maar je kan ze wel verstellen en ze zijn in verschillende lengtes verkrijgbaar.
Iemand ervaringen/mening hierover? dan hoor ik dat graag.
Groet Hans
Re: Stepverlagers
De laatste heb ik gister net (gebruikt) verkocht aan een 1200 rijder die de vaste erop had en daardoor de zijstandaard niet meer kon gebruiken omdat die tegen de voetsteun kwam.
Mijn ervaring met de voetsteun is zeer positief al was het op een 1150 en niet op een 1200 ,maar de voetsteun is hetzelfde
Mijn ervaring met de voetsteun is zeer positief al was het op een 1150 en niet op een 1200 ,maar de voetsteun is hetzelfde

- Ralph Romein
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn
Ik heb op mijn 1200RT de niet verstelbare van Wunderlich. Heb lange benen en de stepverlagers bevallen mij persoonlijk heel goed. Heb geen verlengers voor schakel- en rempendaal gekocht. Om de grondspeling te verbeteren heb ik de lange boutjes (voelers) vervangen door een boutje met platte kop. Scheelt aanzienlijk in de bochten met de grondspeling.
Waarom zou je verstelbare willen hebben? Te laag en je bent je zijstandaard en grondspeling kwijt. Te hoog en het was waarschijnlijk niet nodig. In het midden en je hebt het zelfde effect als bij de niet instelbare stepverlager!
Waarom zou je verstelbare willen hebben? Te laag en je bent je zijstandaard en grondspeling kwijt. Te hoog en het was waarschijnlijk niet nodig. In het midden en je hebt het zelfde effect als bij de niet instelbare stepverlager!
Mvg, Ralph Romein

Met de verstelbare heb je de mogelijkheid om de steun iets naar achter te plaatsen als je bv schoenmaat 48 hebt
Of naar voren als je kleine pootjes hebt

Of naar voren als je kleine pootjes hebt

Het lijkt me handiger omdat je het naar wens kan instellen (naar voren of naar achteren) neem wel de korte van 2,5 cm.Waarom zou je verstelbare willen hebben? Te laag en je bent je zijstandaard en grondspeling kwijt. Te hoog en het was waarschijnlijk niet nodig. In het midden en je hebt het zelfde effect als bij de niet instelbare stepverlager!
En ik vind ze wel mooi, en ze zijn niet duurder tov die van jou.
Kun je mij ook vertellen hoeveel lager die van jou zijn?
En wat op de foto moeilijk te zien is...staan ze recht naar beneden of ietsje naar voren tov de standaard steps.( wil mijn knie niet nog meer gebogen hebben

Dus jij hebt met deze geen last van de zijstandaard begrijp ik dat goed?
- Ralph Romein
Ik heb geen last van de zijstandaard, die kan ik gewoon gebruiken. De vaste gaan trouwens een klein stukje naar voren en beneden natuurlijk. Je kan je benen dus verder strekken en in mijn geval zit mijn knie niet meer klem onder de tank. Als je in de buurt woont mag je wel een keer proeven, dat kan helpen.BM-double-UU schreef:Het lijkt me handiger omdat je het naar wens kan instellen (naar voren of naar achteren) neem wel de korte van 2,5 cm.Waarom zou je verstelbare willen hebben? Te laag en je bent je zijstandaard en grondspeling kwijt. Te hoog en het was waarschijnlijk niet nodig. In het midden en je hebt het zelfde effect als bij de niet instelbare stepverlager!
En ik vind ze wel mooi, en ze zijn niet duurder tov die van jou.
Kun je mij ook vertellen hoeveel lager die van jou zijn?
En wat op de foto moeilijk te zien is...staan ze recht naar beneden of ietsje naar voren tov de standaard steps.( wil mijn knie niet nog meer gebogen hebben![]()
)
Dus jij hebt met deze geen last van de zijstandaard begrijp ik dat goed?
gr, Ralph
Alphen aan den Rijn
Mvg, Ralph Romein

Dat zou mooi zijn...maar ik woon in Franeker(Friesland) is net niet om het hoekjeIk heb geen last van de zijstandaard, die kan ik gewoon gebruiken. De vaste gaan trouwens een klein stukje naar voren en beneden natuurlijk. Je kan je benen dus verder strekken en in mijn geval zit mijn knie niet meer klem onder de tank. Als je in de buurt woont mag je wel een keer proeven, dat kan helpen.

Ook naar voren, dat is wel fijn.De vaste gaan trouwens een klein stukje naar voren en beneden
Kun je ook in cm aangeven hoe veel de step lager is tov de oude positie??
Want als ik wel die verstelbare koop, weet ik wat voor maat ik kan bestellen omdat ik de zijstandaard wel wil blijven gebruiken.
Je zou me er een groot plezier meedoen...
Groet Hans.
Als je de korte neemt is de verlaging zeer gering als je ze versteld
, omdat als je ze naar achter of naar voren draait ze ook omhoog gaan
Daarom heb ik toen de 5 cm genomen .

- Ralph Romein
Op de foto bij Wunderlich staan ze naar voren, maar zo moeten toch naar achter. Gaat trouwens over nauwelijks 1,5 cm. Uiteindelijk bepaal je zelf waar je je voet plaatst. De verlaging is 3 cm!Ook naar voren, dat is wel fijn.
Want als ik wel die verstelbare koop, weet ik wat voor maat ik kan bestellen omdat ik de zijstandaard wel wil blijven gebruiken.
Mvg, Ralph Romein

Kom je dan niet in de knoei met je zijstandaard???vioma schreef:Als je de korte neemt is de verlaging zeer gering als je ze versteld, omdat als je ze naar achter of naar voren draait ze ook omhoog gaan
![]()
- HansD
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Ik heb de versie van 3 cm en dat is een wereld van verschil op de
. De standaard kniehoek is voor mij namelijk net vervelend en met maar 3 centimetertjes meer is dat helemaal over.
Hans

Hans
Dichterbij kun je ook even proefzitten, ik woon in DrachtenBM-double-UU schreef:Dat zou mooi zijn...maar ik woon in Franeker(Friesland) is net niet om het hoekjeIk heb geen last van de zijstandaard, die kan ik gewoon gebruiken. De vaste gaan trouwens een klein stukje naar voren en beneden natuurlijk. Je kan je benen dus verder strekken en in mijn geval zit mijn knie niet meer klem onder de tank. Als je in de buurt woont mag je wel een keer proeven, dat kan helpen.toch bedankt voor de uitnodiging.
Ook naar voren, dat is wel fijn.De vaste gaan trouwens een klein stukje naar voren en beneden
Je zou me er een groot plezier meedoen...
Groet Hans.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)

Harald
Je hebt een pb...Dichterbij kun je ook even proefzitten, ik woon in Drachten
![]()
met Wunderlich stepverlagers.
Harald
Groet Hans.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!