Stepverlagers

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
BM-double-UU

Stepverlagers

Ongelezen bericht door BM-double-UU »

Omdat ik een andere zit wil krijgen wil ik ook stepverlagers aanschaffen.

Wunderlich heeft ze als vaste (geen verstelbare)... http://www.wunderlich.de/frame.php?Make ... id=8162506

en verstelbare waar mijn voorkeur naar uitgaat... http://www.wunderlich.de/frame.php?Make ... id=8700138

Deze laatste moet je in drie verschillende onderdelen kopen... maar je kan ze wel verstellen en ze zijn in verschillende lengtes verkrijgbaar.
Iemand ervaringen/mening hierover? dan hoor ik dat graag.

Groet Hans
vioma

Re: Stepverlagers

Ongelezen bericht door vioma »

De laatste heb ik gister net (gebruikt) verkocht aan een 1200 rijder die de vaste erop had en daardoor de zijstandaard niet meer kon gebruiken omdat die tegen de voetsteun kwam.
Mijn ervaring met de voetsteun is zeer positief al was het op een 1150 en niet op een 1200 ,maar de voetsteun is hetzelfde ;)
Ralph Romein
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

Ik heb op mijn 1200RT de niet verstelbare van Wunderlich. Heb lange benen en de stepverlagers bevallen mij persoonlijk heel goed. Heb geen verlengers voor schakel- en rempendaal gekocht. Om de grondspeling te verbeteren heb ik de lange boutjes (voelers) vervangen door een boutje met platte kop. Scheelt aanzienlijk in de bochten met de grondspeling.

Waarom zou je verstelbare willen hebben? Te laag en je bent je zijstandaard en grondspeling kwijt. Te hoog en het was waarschijnlijk niet nodig. In het midden en je hebt het zelfde effect als bij de niet instelbare stepverlager!
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
vioma

Met de verstelbare heb je de mogelijkheid om de steun iets naar achter te plaatsen als je bv schoenmaat 48 hebt :O
Of naar voren als je kleine pootjes hebt ;)
BM-double-UU

Waarom zou je verstelbare willen hebben? Te laag en je bent je zijstandaard en grondspeling kwijt. Te hoog en het was waarschijnlijk niet nodig. In het midden en je hebt het zelfde effect als bij de niet instelbare stepverlager!
Het lijkt me handiger omdat je het naar wens kan instellen (naar voren of naar achteren) neem wel de korte van 2,5 cm.
En ik vind ze wel mooi, en ze zijn niet duurder tov die van jou.

Kun je mij ook vertellen hoeveel lager die van jou zijn?
En wat op de foto moeilijk te zien is...staan ze recht naar beneden of ietsje naar voren tov de standaard steps.( wil mijn knie niet nog meer gebogen hebben :$ :D )
Dus jij hebt met deze geen last van de zijstandaard begrijp ik dat goed?
Ralph Romein

BM-double-UU schreef:
Het lijkt me handiger omdat je het naar wens kan instellen (naar voren of naar achteren) neem wel de korte van 2,5 cm.
En ik vind ze wel mooi, en ze zijn niet duurder tov die van jou.

Kun je mij ook vertellen hoeveel lager die van jou zijn?
En wat op de foto moeilijk te zien is...staan ze recht naar beneden of ietsje naar voren tov de standaard steps.( wil mijn knie niet nog meer gebogen hebben :$ :D )
Dus jij hebt met deze geen last van de zijstandaard begrijp ik dat goed?
Ik heb geen last van de zijstandaard, die kan ik gewoon gebruiken. De vaste gaan trouwens een klein stukje naar voren en beneden natuurlijk. Je kan je benen dus verder strekken en in mijn geval zit mijn knie niet meer klem onder de tank. Als je in de buurt woont mag je wel een keer proeven, dat kan helpen.

gr, Ralph
Alphen aan den Rijn
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
BM-double-UU

Ik heb geen last van de zijstandaard, die kan ik gewoon gebruiken. De vaste gaan trouwens een klein stukje naar voren en beneden natuurlijk. Je kan je benen dus verder strekken en in mijn geval zit mijn knie niet meer klem onder de tank. Als je in de buurt woont mag je wel een keer proeven, dat kan helpen.
Dat zou mooi zijn...maar ik woon in Franeker(Friesland) is net niet om het hoekje ;) toch bedankt voor de uitnodiging.
De vaste gaan trouwens een klein stukje naar voren en beneden
Ook naar voren, dat is wel fijn.
Kun je ook in cm aangeven hoe veel de step lager is tov de oude positie??
Want als ik wel die verstelbare koop, weet ik wat voor maat ik kan bestellen omdat ik de zijstandaard wel wil blijven gebruiken.

Je zou me er een groot plezier meedoen...

Groet Hans.
vioma

Als je de korte neemt is de verlaging zeer gering als je ze versteld :!: , omdat als je ze naar achter of naar voren draait ze ook omhoog gaan :O
Daarom heb ik toen de 5 cm genomen .
Ralph Romein

Want als ik wel die verstelbare koop, weet ik wat voor maat ik kan bestellen omdat ik de zijstandaard wel wil blijven gebruiken.
Op de foto bij Wunderlich staan ze naar voren, maar zo moeten toch naar achter. Gaat trouwens over nauwelijks 1,5 cm. Uiteindelijk bepaal je zelf waar je je voet plaatst. De verlaging is 3 cm!
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
BM-double-UU

Mijn dank is groot... _004
BM-double-UU

vioma schreef:Als je de korte neemt is de verlaging zeer gering als je ze versteld :!: , omdat als je ze naar achter of naar voren draait ze ook omhoog gaan :O
Daarom heb ik toen de 5 cm genomen .
Kom je dan niet in de knoei met je zijstandaard???
HansD
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Ik heb de versie van 3 cm en dat is een wereld van verschil op de -1200- . De standaard kniehoek is voor mij namelijk net vervelend en met maar 3 centimetertjes meer is dat helemaal over.
Hans
vioma

Kom je dan niet in de knoei met je zijstandaard???
Op een -1150- niet
Habeve

Ongelezen bericht door Habeve »

BM-double-UU schreef:
Dat zou mooi zijn...maar ik woon in Franeker(Friesland) is net niet om het hoekje ;) toch bedankt voor de uitnodiging.
De vaste gaan trouwens een klein stukje naar voren en beneden

Je zou me er een groot plezier meedoen...

Groet Hans.
Dichterbij kun je ook even proefzitten, ik woon in Drachten
[groet]
-1200- met Wunderlich stepverlagers.
Harald
BM-double-UU

Dichterbij kun je ook even proefzitten, ik woon in Drachten
[groet]
-1200- met Wunderlich stepverlagers.
Harald
Je hebt een pb...

Groet Hans.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”