spiegels r 1100 rt
Moderator: RT_Patrick
spiegels r 1100 rt
Wie kan mij helpen. Ik rij ongeveer deze prachtige machine 3 jaar ik heb van te voren van alles en nog wat gereden.
Nu moet ik beide spiegels demonteren om het dasboard gedeelte te verwijderen er zitten namelijk twee schroeven achter de spiegel.
Ik durf echter niet aan de spiegels te wringen om deze los te krijgen om dat ik bang ben om deze te beschadigen.
Wie kan mij instrueren hoe het wel moet
Nu moet ik beide spiegels demonteren om het dasboard gedeelte te verwijderen er zitten namelijk twee schroeven achter de spiegel.
Ik durf echter niet aan de spiegels te wringen om deze los te krijgen om dat ik bang ben om deze te beschadigen.
- HansD
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Re: spiegels r 1100 rt
De spiegels zitten met 3 klemmetjes vast, die alleen met een stevige klap los te krijgen zijn.marter schreef:Wie kan mij helpen. Ik rij ongeveer deze prachtige machine 3 jaar ik heb van te voren van alles en nog wat gereden.
Mijn recept:
houd met 1 hand van onderen de spiegel vast.
Geef met de vlakke andere hand aan de bolle kant of beter nog aan de glaskant, maar dan tegen de buitenste rand een stevige klap (niet te zachtzinnig) en je hebt de spiegel in je handen.
Erop gaat net zo: in de klemmen duwen en met een paar stevige klappen met je vlakke hand vastzetten.
Veel mensen monteren kabeltjes aan de spiegels van binnen, zodat ze niet op de grond vallen bij het loshalen (of als je een keer een ongelukje hebt)
Hans
- Yobotje
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Woonplaats of omgeving: Amersfoort
Ter aanvulling.HansD schreef:................
Erop gaat net zo: in de klemmen duwen en met een paar stevige klappen met je vlakke hand vastzetten.
Veel mensen monteren kabeltjes aan de spiegels van binnen, zodat ze niet op de grond vallen bij het loshalen (of als je een keer een ongelukje hebt)
Hans
Het gebruik van vaseline maakt terugplaatsen makkelijker: meer een kwestie van stevig aandrukken. De verende bussen in de spiegel kunnen namelijk ook verbuigen of de ring om de veer wil zich ook wel eens verplaatsen. Vandaar.

Oudoe ééj!
Theo.

Theo.
- Junkyard Dog
- Type: R1100RT
- Bijz: Verlaagd met Hyperpro veren. TomTom GO 500.
- Land: FRANKRIJK
- Woonplaats of omgeving: Creuse.
Ter aanvulling.
Het gebruik van vaseline maakt terugplaatsen makkelijker: meer een kwestie van stevig aandrukken. De verende bussen in de spiegel kunnen namelijk ook verbuigen of de ring om de veer wil zich ook wel eens verplaatsen. Vandaar.
[/quote]
Goede tip ik zat met het zelfde probleem. En inderdaad nu zitten ze weer als vanouds.
Groetjes van Anton.

Goede tip ik zat met het zelfde probleem. En inderdaad nu zitten ze weer als vanouds.
Groetjes van Anton.
The Dog is in the house
In bezit van:
BMW R60/5 1970 391.252 KM
Harley Davidson FXLR 1990 333.100 KM
BMW R1100RT 1998 310.128 KM
Nieuwe motor HD Dyna Low Rider mei 2015, 73053 KM.
In bezit van:
BMW R60/5 1970 391.252 KM
Harley Davidson FXLR 1990 333.100 KM
BMW R1100RT 1998 310.128 KM
Nieuwe motor HD Dyna Low Rider mei 2015, 73053 KM.
- Baird
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Als je er vaseline op smeert gaat het opzetten wel makkelijker maar blijft er ook stof en zand aan plakken waardoor het in de toekomst een vieze plekzooi wordt en het zand lekker gaat schuren. Hou het schoon en roestvrij en als het nodig is een beetje WD40 bij het opzetten, goed mikken, niet bang zijn ook al is het de eerste keer
( waar heb ik dat meer gehoord?
)

Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Beste Hans,
Mijn H7 lampje van het linker dimlicht is stuk.
Ik ben aan de demontage begonnen, doch met de beste wil van de wereld krijg ik de spiegels niet verwijdert.
Die flinke klap op de buitenrand schijnt niet voldoende te zijn om de spiegel uit zijn 3 bussen te halen.
Zijn er nog andere tips or tricks om de klus te klaren?
Dank bij voorbaat
Dirk![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Ik ben aan de demontage begonnen, doch met de beste wil van de wereld krijg ik de spiegels niet verwijdert.
Die flinke klap op de buitenrand schijnt niet voldoende te zijn om de spiegel uit zijn 3 bussen te halen.
Dank bij voorbaat
Dirk
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
- HansD
- Type: R1200RT/LC
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Nee, het is echt een kwestie van een flinke tik met je vlakke hand.idamil schreef:Beste Hans,
Dank bij voorbaat
Dirk
De eerste keer is het echt een beetje 'scary'. Maar als je het eenmaal door hebt, ks het een fluitje van een cent.
Misschien dat de spiegels er een hele tijd niet af geweest zijn en net wat vaster zitten?
Succes ermee.
Is het pricipe van een 1200 gelijk aan dat van de 11x0 serie? Ik zie in de avatar een hele mooie motor namelijk en als het principe verschilt kun je wellicht meer kwaad dan goed doen...
Principe is gelijk, dus zowel bij de 11.. serie en de 1200 niet bang zijn met een ferme klap.
- Berrybeer
- 2023
- Type: R1150RT
- Bijz: met alles d'rop & d'ran..
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Uden
..ff doorspoelen naar 1 minuut, 11 seconden...
[media]ys2ex4BxC6I[/media]

[media]ys2ex4BxC6I[/media]
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 40 Reacties
- 10074 Weergaves
-
Laatste bericht door RobM
-
- 1 Reacties