spiegels r 1100 rt

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
marter

spiegels r 1100 rt

Ongelezen bericht door marter »

Wie kan mij helpen. Ik rij ongeveer deze prachtige machine 3 jaar ik heb van te voren van alles en nog wat gereden.
Nu moet ik beide spiegels demonteren om het dasboard gedeelte te verwijderen er zitten namelijk twee schroeven achter de spiegel.
Ik durf echter niet aan de spiegels te wringen om deze los te krijgen om dat ik bang ben om deze te beschadigen.
Wie kan mij instrueren hoe het wel moet
HansD
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: spiegels r 1100 rt

Ongelezen bericht door HansD »

marter schreef:Wie kan mij helpen. Ik rij ongeveer deze prachtige machine 3 jaar ik heb van te voren van alles en nog wat gereden.
Nu moet ik beide spiegels demonteren om het dasboard gedeelte te verwijderen er zitten namelijk twee schroeven achter de spiegel.
Ik durf echter niet aan de spiegels te wringen om deze los te krijgen om dat ik bang ben om deze te beschadigen.
Wie kan mij instrueren hoe het wel moet
De spiegels zitten met 3 klemmetjes vast, die alleen met een stevige klap los te krijgen zijn.
Mijn recept:
houd met 1 hand van onderen de spiegel vast.
Geef met de vlakke andere hand aan de bolle kant of beter nog aan de glaskant, maar dan tegen de buitenste rand een stevige klap (niet te zachtzinnig) en je hebt de spiegel in je handen.

Erop gaat net zo: in de klemmen duwen en met een paar stevige klappen met je vlakke hand vastzetten.

Veel mensen monteren kabeltjes aan de spiegels van binnen, zodat ze niet op de grond vallen bij het loshalen (of als je een keer een ongelukje hebt)

Hans
Yobotje
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

Ongelezen bericht door Yobotje »

HansD schreef:................

Erop gaat net zo: in de klemmen duwen en met een paar stevige klappen met je vlakke hand vastzetten.

Veel mensen monteren kabeltjes aan de spiegels van binnen, zodat ze niet op de grond vallen bij het loshalen (of als je een keer een ongelukje hebt)

Hans
Ter aanvulling.
Het gebruik van vaseline maakt terugplaatsen makkelijker: meer een kwestie van stevig aandrukken. De verende bussen in de spiegel kunnen namelijk ook verbuigen of de ring om de veer wil zich ook wel eens verplaatsen. Vandaar. ;)
Oudoe ééj! Afbeelding
Theo.
Junkyard Dog
Type: R1100RT
Bijz: Verlaagd met Hyperpro veren. TomTom GO 500.
Land: FRANKRIJK
Woonplaats of omgeving: Creuse.

Ongelezen bericht door Junkyard Dog »

Ter aanvulling.
Het gebruik van vaseline maakt terugplaatsen makkelijker: meer een kwestie van stevig aandrukken. De verende bussen in de spiegel kunnen namelijk ook verbuigen of de ring om de veer wil zich ook wel eens verplaatsen. Vandaar. ;)[/quote]

Goede tip ik zat met het zelfde probleem. En inderdaad nu zitten ze weer als vanouds.

Groetjes van Anton.
The Dog is in the house

In bezit van:
BMW R60/5 1970 391.252 KM
Harley Davidson FXLR 1990 333.100 KM
BMW R1100RT 1998 310.128 KM
Nieuwe motor HD Dyna Low Rider mei 2015, 73053 KM.
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

Als je er vaseline op smeert gaat het opzetten wel makkelijker maar blijft er ook stof en zand aan plakken waardoor het in de toekomst een vieze plekzooi wordt en het zand lekker gaat schuren. Hou het schoon en roestvrij en als het nodig is een beetje WD40 bij het opzetten, goed mikken, niet bang zijn ook al is het de eerste keer _004 ( waar heb ik dat meer gehoord? _001 )
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
idamil

Ongelezen bericht door idamil »

Beste Hans,
Mijn H7 lampje van het linker dimlicht is stuk.
Ik ben aan de demontage begonnen, doch met de beste wil van de wereld krijg ik de spiegels niet verwijdert.
Die flinke klap op de buitenrand schijnt niet voldoende te zijn om de spiegel uit zijn 3 bussen te halen.
Zijn er nog andere tips or tricks om de klus te klaren?
Dank bij voorbaat
Dirk [groet]
HansD
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

idamil schreef:Beste Hans,
Mijn H7 lampje van het linker dimlicht is stuk.
Ik ben aan de demontage begonnen, doch met de beste wil van de wereld krijg ik de spiegels niet verwijdert.
Die flinke klap op de buitenrand schijnt niet voldoende te zijn om de spiegel uit zijn 3 bussen te halen.
Zijn er nog andere tips or tricks om de klus te klaren?
Dank bij voorbaat
Dirk [groet]
Nee, het is echt een kwestie van een flinke tik met je vlakke hand.
De eerste keer is het echt een beetje 'scary'. Maar als je het eenmaal door hebt, ks het een fluitje van een cent.
Misschien dat de spiegels er een hele tijd niet af geweest zijn en net wat vaster zitten?
Succes ermee.
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Is het pricipe van een 1200 gelijk aan dat van de 11x0 serie? Ik zie in de avatar een hele mooie motor namelijk en als het principe verschilt kun je wellicht meer kwaad dan goed doen...
RhanRT

Ongelezen bericht door RhanRT »

Principe is gelijk, dus zowel bij de 11.. serie en de 1200 niet bang zijn met een ferme klap.
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

..ff doorspoelen naar 1 minuut, 11 seconden... :D

[media]ys2ex4BxC6I[/media]

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”