Versnellingsindicator

Bekabeling, zekeringen, accessoires en storingen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
loekoeboeng
Type: R1100RT
Land: Nederland

Versnellingsindicator

Ongelezen bericht door loekoeboeng »

Hallo,

Ik heb recent een R1100RT (fantastische machine) gekocht. Nu valt het me op dat de digitale versnellingsindicator af en toe van slag is. Zo geeft hij in 5 een blanco scherm en af en toe verschijnt flauwtjes het cijfertje vijf. Bij opschakelen van 3 naar 4 blijft ie op 3 staan om na een paar seconden de 4 weer te geven. Ook komt het voor dat bij vaak op en terugschakelen in de stad hij het even niet meer weet of het nou een 3 of een 2 moet zijn.

Wat kan dit zijn?

-1100-
Transalp, K100RS, K100LT, R1100RT
BeemerBert
Type: R1200RT
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute

Re: Versnellingsindicator

Ongelezen bericht door BeemerBert »

Als ik het goed gelezen heb ben je pas 2 dagen in bezit van de motor _004

Even langsgaan bij solomotor zou ik zeggen, in ieder geval zo snel mogelijk melden.

Succes, Bert
loekoeboeng

Melden ga ik zowiezo doen, maar misschien is het een bekend euvel voor een RT en is het een kleinigheid...
motorpappa

Ongelezen bericht door motorpappa »

Simpelste mogelijkheid is de stekker achterop het display. Even loshalen, WD40 of contactspray en kijken of dit het was. Anders zit het bij de positie schakelaar achter op de versnellingsbak. Hier zitten vaker storingen en het is lastig erbij te komen. Je moet de halve motor uit elkaar halen.... :shock: hoop voor je dat dit het niet is.
Succes
Roadrunner

Ongelezen bericht door Roadrunner »

Waarschijnlijk heeft de motor een tijdje stil gestaan bij de handelaar. De diverse schakelaars en relais kunnen daar minder goed tegen; contactjes raken dan wat geoxideerd. Als het probleem in de schakelaar zit maak je een goede kans dat het vanzelf verdwijnt als je de motor wat langer gebruikt.

Tom.
loekoeboeng

De eerste dag dat ik de rit naar Tiel weer eens kan maken is pas vlak voor Hemelvaartsdag. Voorlopig heb ik er in drie dagen bijan 300 km woon- werkverkeer opzitten en met heel veel plezier. Ik schat in dat dat relais moeilijk te bereiken is, anders spuit ik er wat contactpray op/in..... Ik tuf dus nog een kleine anderhalve week door en zie wel hoe het zich ontwikkelt.

-1100-
loekoeboeng

Even terug geweest naar de verkoper (Solomoto). Deze erkende ndat het een (volgens hen) veelvoorkomend probleem bij BMW zou zijn en dat ik e.e.a. zou kunnen negeren. Aangezien ik niet van plan ben om een in de war zijnde versnellingsindicator te negeren (Ik check wel eens in welk verzet ik rijd), opperde de monteur dat hij een nieuw onderdeel zou bestellen. Dit zou dan gemonteerd worden, maar dan zou er wel e.e.a. gedemonteerd moeten worden om erbij te kunnen.......

Ik wacht dus de binnenkomst van het onderdeel af en laat het monteren.

Ondertussen blijft ie in de war. Na wegrijden en een poosje op de autosnelweg vervaagt het cijfertje vijf en is er niks meer te zien. Daarna is hij bij terug en opschakelen in de war en geeft ie steevast een fout verzet aan. Zefs bij het branden van de neutraallamp geeft ie aan dat ie in 2 staat..........

-1100-
loekoeboeng

Indicator is vervangen en hij werkt weer als een zonnetje. ZIe verder mijn draadje bij versnellingsbakken onder krakken en klakken.

-1100-
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Elektrische Systemen”