groetjes.

Moderator: RT_Patrick
Twinspark is pas vanaf het 1150rt 2004 (oeps, 2003 dus.) model. Daarvoor was de 1150 nog gewoon single spark.Mike Philippens schreef:De 1150 is een twinspark, toch?
Eigenlijk is de 850 gewoon de beste RT... :lol:Miklos schreef:Voor de rest loopt eenmooier en rijdt 'smeuiger" dan de
![]()
Tsjaa...je zult je verwachtingen natuurlijk helemaal moeten resetten als je van een Gixxer komt. Een RT is absoluut geen racer, maar ook geen slak. Je kunt het echt alleen zelf zeggen. Het gaat om het gevoel en de verwachting, en die is heel individueel. De politie heeft ook op de 850RT gereden, en die gaan natuurlijk niet een machine kiezen die niet met het verkeer mee kan komen. Ik denk niet dat je wat aan de mening van een ander hebt in dit geval. Ik vind 'm niet traag, maar Valentino Rossi zal het een step vinden denk ik...dries5421 schreef:Het enigste waar ik "schrik" van heb, is dat deze R850RT, voor zijn gewicht, te weinig vermogen heeft. Ik heb zelf een Suzuki GSX-R 600 gehad (bj 2004) en weet dat dit absoluut niet te vergelijken valt, maar daar heb ik wat "schrik" voor. Het enigste dat ik natuurlijk kan doen is een test rit te rijden, maar deze moto is zeer ver rijden voor mij, dus niet zo evident om eens te gaan testen. Enige ervaringen met mensen die van een racer naar een BMW R850RT komen?
Mijn ervaring indertijd met een R60, was inderdaad dat die met twee man en bepakking erop wat vermogen te kort kwam om bijvoorbeeld even snel over te steken. Daarna dus een R80 aangeschaft en die had werkelijk voldoende in huis om comfortabel en veilig mee te rijden.dries5421 schreef: Het enigste waar ik "schrik" van heb, is dat deze R850RT, voor zijn gewicht, te weinig vermogen heeft.
Toevallig zat in het groepje waarmee ik naar Marokko ben geweest iemand met een R1100GS, in principe hetzelfde blok. Die heeft dus wat meer vermogen, en dat uit zich in een wat lager toerental bij dezelfde snelheid. Dus als we beiden 130 rijden, draait hij iets van 500rpm minder geloof ik. Kan ook 1000rpm zijn, ik weet het niet zeker meer. En de 1100 zal ook wat makkelijker met passagier+bepakking de berg op komen. Maar ik had mijn RTje lekker beladen en ik kon gewoon meekomen, zonder sputteren of knorren.peijsj schreef:Overigesn is het verschil tussen eenen een
volgens mij marginaal hoewel ik hier geen ervaring mee heb.
Ik hoorde ook zoiets van een vriend van me die ook op sportfietsen heeft gereden. Die dingen zijn vaak erg licht gebouwd waardoor er wel eens wat speling op het frame wil zitten. Bij de R serie is het blok het frame zogezegd. En daar zit absoluut geen speling op. Je stuurt dus lekker strak door de bochten.PeeWee schreef:Ik ben ooit overgestapt van een honda Blackbird ( 164 pk ) naar een BMW R850 RT.
Tijdens de proefrit was het inderdaad erg wennen; ik dacht dat ik een brommer had meegekregen !
Gaandeweg de rit raakte ik steeds meer overtuigd van de rijkwaliteiten van deze BMW, en hoewel de blackbird geen slechte stuurfiets is, gaf de BMW mij nog meer vertrouwen, en voor ik er erg in had ging ik harder en platter door de bochten dan ik ooit met de honda gedurfd had !
Heb zelf eenpeijsj schreef:Het is toch ook maar net wat je belangrijk vindt. Ik heb voor de lol sinds een aantal weken een Honda Silverwing gl500; 500cc'tjes dus, 50 PK ,er bij. Het is een beetje vloeken in de kerk maar ik vind het een heerlijk motortje; zeg maar "gooi en smijtfiets". Hij kan niet op tegen mijnmaar een lol dat ik er mee heb!!
Vermogen is leuk maar echt niet noodzakelijk om te genieten van het motorrijden. Het gaat wellicht wat minder snel /hard maar so what...... Ligt misschien aan mijn leeftijd. Overigens is het verschil tussen een
en een
volgens mij marginaal hoewel ik hier geen ervaring mee heb.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!