R1200RT?

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Hazeldonk
Type: R1200RT
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Contacteer:

R1200RT?

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

Bij toeval kwam ik dit forum tegen. Vanwege de boxer en het RT gebeuren heb ik me ingeschreven om eens rond te kijken. Bevalt me wel maar er is het gemis van de R 1200RT, die kom ik nergens tegen en daar rij ik toch echt mee, zelfs al 84000km sinds januari 2005. Komt er een uitbreiding aan of doet de 1200RT hier niet mee? :wink:

groet,

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

motorpappa

Ongelezen bericht door motorpappa »

Welkom, en vrolijk kerstfeest.
Tja, je vraag, daar beslist de forumbeheerder, Jos, uiteindelijk over.
Maar een r1200 lijkt niet meer op een r1100.
Met de 1100 is het allemaal begonnen en omdat de 1150 en de 850 er zo op lijken mogen die wel al meedoen.
Maar wie weet groeit het nog eens uit tot een bmw R forum en mogen alle R's meedoen?
Veel fun, gr micha
Hazeldonk
Contacteer:

motorpappa schreef:Welkom, en vrolijk kerstfeest.

Met de 1100 is het allemaal begonnen en omdat de 1150 en de 850 er zo op lijken mogen die wel al meedoen.

Veel fun, gr micha
Volgens mij ontgaat me iets? Een 850 lijkt op een 1100R? en een 1200RT lijkt niet op 1100, kom nou? :?

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
PeeWee

Ongelezen bericht door PeeWee »

Ik denk dat motorpappa bedoeld het uiterlijk :wink:
Uiteindelijk zijn het wel allemaal RT 's natuurlijk !
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: R1200RT?

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Beste Ben,

Ik zie dat er door diverse forumleden al op je vraag gereageerd hebben. Inderdaad was het forum aanvankelijk bestemd voor de R1100RT. Tot dusver bestaat het forum dan ook uit 80% R1100RT eigenaren. Omdat zich ook R850RT en R1150RT eigenaren meldden heb ik het forum uitgebreid. Er zijn immers veel overeenkomsten met de 1100, zeker optisch.
De R1200RT is een geheel nieuwe generatie maar ligt wel in de lijn van de voorgaande modellen. Daarom ben ik zeker bereid om het forum uit te breiden. Ook wordt hiermee het R . . . . RT-forum compleet. :idea:
Voorzover ik weet zijn Ben en Han62 dan nog de enige met een R1200RT en zullen over hun fiets op dit forum nog weinig respons krijgen.
Daarom mijn vraag aan Ben: Ken je meer R1200RT-ers? Wil je ze dan ook op de aanwezigheid van dit forum wijzen?

In ieder geval van harte welkom.
Ik heb het het forum nu aangepast en alvast een rubriek SHOWEN DIE R1200RT aangemaakt. Plaats je daar om te beginen een fotootje van de bezit?

grtz en veel plezier

Jos
forumbeheerder

Hazeldonk schreef:Bij toeval kwam ik dit forum tegen. Vanwege de boxer en het RT gebeuren heb ik me ingeschreven om eens rond te kijken. Bevalt me wel maar er is het gemis van de R 1200RT, die kom ik nergens tegen en daar rij ik toch echt mee, zelfs al 84000km sinds januari 2005. Komt er een uitbreiding aan of doet de 1200RT hier niet mee? :wink:

groet,

Ben
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
han62

Ongelezen bericht door han62 »

Hallo Ben,

Het Forum stond altijd al open voor de andere RT modellen en dat is plezierig op deze manier kun je van alle verschillende modellen en uitvoeringenkennis nemen en er over mee praten.

De huidige 850 en 1100 en 1150 rijders zijn wellicht toekomstige 1200 rijders. niets is tenslotte uitgesloten.

Een kennis van mij is gek van Porche en toen er een nieuw model uit kwam zei hij kijk daar rijdt mijn toekomstige nieuw auto, ik zeg Oja?? ja zegt ie over een jaar of 7 dan is ie (gebruikt) voor mij betaalbaar en daar geniet ik nu al van.

Je bent niet de enige met een R1200RT op dit Forum, ik volg het al weer een tijdje en heb een beetje mee mogen denken met het organiseren van het RT treffen.

Misschien zien we jou daar ook dat zou wel leuk zijn. Ik zal binnenkort ook eens een plaatje maken van mijn RT en zien dat ik die gepost krijg. Ik worstel nog even met een (nood) trage PC maar daar komt binnenkort verandering in.
De gewone wordt hersteld en is in basis snel genoeg maar ik koop er toch maar een laptop bij met meer werkgeheugen (4Gb)dat is voor sommige software programma's wel prettig zoals onroute 2009 van de ANWB en Garmin NT2009 Mapsource.

Ik hoop alleen dat de nieuwe dan weer niet in de soep loopt door de software van Garmin en natuurlijk mijn onkunde want de gebruiker is altijd degene die de fout maakt, dat zeggen ze tenminste altijd.

Maar genoeg over PC's daar is dit draadje niet voor.

Ik heb een blauwe 1200RT met zwarte spoilers en verder alle opties (behalve radio daar heb ik de Zumo voor) zoals ESP en cruisecontrol en met Garmin navigatie Zumo met audacom intercom en ook met draadloze intercom van motor naar motor verder wat extra's zoals een hoge ruit van Nedplex bevalt zeer goed. het voordeel van deze ruit is dat hij lang niet in de hoogste stand hoeft te staan. Van Wunderlich de tankbescherming zoals op de vorige serie RT's verlaagde voetsteunen (ja ik ben 197cm) bescherming van de oliekoeler kabeltjes aan de spiegels. deze zitten toch wat minder stevig dan bij de 1100 en de 1150RT die ik hiervoor heb gehad. en nu kunnen ze niet meer op de grond vallen als iemand er tegenaan loopt, of als een hulpvaardige even helpt de motor op een overhard stuk weg achteruit te duwen.

Met vr gr
Han

Hazeldonk
Contacteer:

han62 schreef:Hallo Ben,

Misschien zien we jou daar ook dat zou wel leuk zijn. Ik zal binnenkort ook eens een plaatje maken van mijn RT en zien dat ik die gepost krijg.

Ik heb een blauwe 1200RT met zwarte spoilers en verder alle opties (behalve radio daar heb ik de Zumo voor) zoals ESP en cruisecontrol en met Garmin navigatie Zumo met audacom intercom en ook met draadloze intercom van motor naar motor verder wat extra's zoals een hoge ruit van Nedplex bevalt zeer goed. het voordeel van deze ruit is dat hij lang niet in de hoogste stand hoeft te staan. Van Wunderlich de tankbescherming zoals op de vorige serie RT's verlaagde voetsteunen (ja ik ben 197cm) bescherming van de oliekoeler kabeltjes aan de spiegels. deze zitten toch wat minder stevig dan bij de 1100 en de 1150RT die ik hiervoor heb gehad. en nu kunnen ze niet meer op de grond vallen als iemand er tegenaan loopt, of als een hulpvaardige even helpt de motor op een overhard stuk weg achteruit te duwen.

Met vr gr
Han

Dag Han, wel mijn RT is Dark Graffit en nog steeds in de uitvoering zoals ik hem kocht dwz alle opties behalve ESA, om mijn foto spullen te kunnen vervoeren tijdens toer en vakantie tochten heb ik een klein topkoffertje er op.
Aan alle verplichtingen voor het forumtreffen heb ik inmiddels voldaan dus ben ik er.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”