Hoog verbruik en benzinegeur

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
dr.trimble

Hoog verbruik en benzinegeur

Ongelezen bericht door dr.trimble »

Hoi allen,

mijn 1150 uit 2002 heeft volgens mijn een nogal hoog verbruik, namelijk minder dan 1 op 14, dus zo'n 7l/100km of meer. Ook ruik ik vaak de geur van onverbrande benzine bij het traag rijden.
Ik heb wel 300km (2weken) geleden benzine gemorst op de moto maar door al verschillende keer in de regen te staan vermoed ik dat die geur nu toch al weg moet zijn.

Zou iemand weten wat ik kan controleren waarom de moto zo veel verbruikt en vanwaar de benzinegeur zou kunnen komen?

thx

Yves
Gebruikersavatar
beamer1200rt
Berichten: 241
Lid geworden op: 10 okt 2009, 18:52
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS 2004
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zeist

Re: Hoog verbruik en benzinegeur

Ongelezen bericht door beamer1200rt »

Daar kun je beter voorzichtig mee zijn en niet mee doorrijden. Je wilt ook niet dat hij onverwacht in de brand raakt.

Is er recent nog iets aan gedaan waardoor het veroorzaakt kan zijn? Bijvoorbeeld tank verwijderen?

Anders zul je toch alle benzineleiding en met name de koppelingen moeten nalopen.
Motorverleden: 2009 R12000RT, 2005 R1200RT, 2003 R1150RT, 2001 R1150RT, 2000 R1150GS, 1997 R1100RT, 1997 K1100LT, 1996 K75
dr.trimble

Re: Hoog verbruik en benzinegeur

Ongelezen bericht door dr.trimble »

de tank is er niet afgeweest. De moto ruikt ook pas naar bezine als ie draait, niet bij stilstand
Het valt me trouwens ook op al ik choke dat er redelijk wat witte rook uit de moto komt en ook ruikt. Eens de choke eraf is, is de witte rook weg.

Is dit normaal.

Oja, met een volle tank doe ik amper 280km, ver van normaal toch, hé
Gebruikersavatar
beamer1200rt
Berichten: 241
Lid geworden op: 10 okt 2009, 18:52
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS 2004
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zeist

Re: Hoog verbruik en benzinegeur

Ongelezen bericht door beamer1200rt »

Hij kan natuurlijk veel te rijk afgesteld zijn.

Het verbruik is afhankelijk van rijstijl. In mijn geval met de 1150RT single spark 1 op 17,4 en met de twin spark 1 op 19,7.

Hoe lang geleden heeft ie voor het laatst een beurt gehad?
Motorverleden: 2009 R12000RT, 2005 R1200RT, 2003 R1150RT, 2001 R1150RT, 2000 R1150GS, 1997 R1100RT, 1997 K1100LT, 1996 K75
dr.trimble

Re: Hoog verbruik en benzinegeur

Ongelezen bericht door dr.trimble »

de laatste beurt dateert van 3000km geleden. Dit was door de vorige eigenaar bij 90.000 km.
als ik sportief rij, dan doe ik 260km met een volle tank, bij rustiger rijden en me overal aan de snleheid te houden doe ik rond de 280km a 290km met een hele volle tank.
Gebruikersavatar
PaulRS
Berichten: 477
Lid geworden op: 09 mei 2008, 13:37
Locatie: Hillegom

Re: Hoog verbruik en benzinegeur

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

Klinkt alsof er een fout signaal bij de Moronic binnenkomt.
Lees, of laat lezen, dat ding eens uit en kijk wat er fout is, kan Lambda-signaal zijn, of 1 van beide tempsensoren, of de TPS.

Als dat niks geeft, dan de brandstofdruk meten, de regelaar kan ook vast staan.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
dr.trimble

Re: Hoog verbruik en benzinegeur

Ongelezen bericht door dr.trimble »

dat wordt dus een afspraak bij de dealer want van bovenstaande zaken begrijp ik geen bal Big RT Smile
sanderh

Re: Hoog verbruik en benzinegeur

Ongelezen bericht door sanderh »

Wellicht toch een lekkage in het brandstofsysteem na de brandstof pomp. Je geeft aan dat hij het pas doet nadat hij loopt. Als je het contact aanzet gaat de brandstof pomp lopen en zet hij het systeem onder druk. Wellicht dat hij bij deze druk ergens gaat lekken.
Ook omdat je zegt dat je(onverbrande)benzine ruikt denk ik dat het ergens lekkage moet zijn.
Dat betekend dus de kappen eraf, kijken of je ergens wat kan zien, desnoods contact aanzetten om de pomp te laten lopen en snuffelen.

Was dat verbruik ook al zo hoog voordat je benzine ging ruiken??
dr.trimble

Re: Hoog verbruik en benzinegeur

Ongelezen bericht door dr.trimble »

ik heb er deze morgen eens opgelet. Voordat de motor gestart is rook ik geen benzinegeur. Eens ie gestart is, dan was een paar seconden later een bezinegeur te ruiken.
Ik heb de motor eigenlijk nog maar 2 maanden en vond vanaf het begin al dat ie veel verbruikte. Die benzinegeur heb ik eerlijk gezegd niet echt opgelet of bij stil gestaan, maar nu ik het weet let ik er eigenlijk steeds op.
Zelfs als ik traag rijd, dan ruik ik de geur van benzine.
sanderh

Re: Hoog verbruik en benzinegeur

Ongelezen bericht door sanderh »

Ruik eens aan de uitlaat. Komt daar de geur vandaan, of ruik je hem het meest onder de tank, bijvoorbeeld aan de rechterzijde of juist links.
Begint hij ook al te ruiken als je alleen het contact aanzet (lopen van benzine pomp) of pas daarna (na starten van motor en dus injectie etc etc.). Zo kan je zaken uitsluiten en dichter bij het probleem komen.
Ik denk omdat je het ruikt als je rijd dat het "lek" voor je zit.
Maar 2 maanden in bezit; Dat is nog garantie wellicht?? Dan terug naar de dealer.
dr.trimble

Re: Hoog verbruik en benzinegeur

Ongelezen bericht door dr.trimble »

tja, de moto komt niet van bij de dealer, dus garanties is noppes _001

kzal idd eens snuffelen aan mijn uitlaat :D

waar zit de benzinepomp trouwens?
Gebruikersavatar
Walter
Erelid
Erelid
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 mar 2008, 10:21
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Re: Hoog verbruik en benzinegeur

Ongelezen bericht door Walter »

dr.trimble schreef:tja, de moto komt niet van bij de dealer, dus garanties is noppes _001

kzal idd eens snuffelen aan mijn uitlaat :D

waar zit de benzinepomp trouwens?

De benzinepomp zit aan de onderzijde in je tank gemonteerd.
Als je op de motor zit rechts!

Kijk maar eens op je gemak hier:

Reparatiehandleiding R1100RT - 23 Mb
http://www.bmwrtforum.nl/downloads/R110 ... eiding.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
pagina 16/9
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
dr.trimble

Re: Hoog verbruik en benzinegeur

Ongelezen bericht door dr.trimble »

thx Walter,

ik zal deze avond eens checken of daar iets te bespeuren is.
Gebruikersavatar
BeemerBert
Berichten: 522
Lid geworden op: 21 jan 2009, 22:38
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Locatie: Heerlen

Re: Hoog verbruik en benzinegeur

Ongelezen bericht door BeemerBert »

Dus dat wordt ruiken voor het starten :)
Eerst op contact, dan hoor je de pomp lopen.
Brandstofleidingen worden dan op druk gezet.
Als je dan iets ruikt zit het tussen brandstofpomp en injectoren.

Ruik je na een minuutje niks dan starten.
Dan zou er bij de injectoren nog iets mis kunnen gaan maar ik denk zelf meer aan een fout signaal waardoor er te rijk ingespoten wordt.
Resetten motronic kun je dan wel proberen.

Succes Bert
dr.trimble

Re: Hoog verbruik en benzinegeur

Ongelezen bericht door dr.trimble »

wel, daarnet al ff getest in het naar huis rijden.
Voor het starten ruikt ik niets, kort na het wegrijden ruik je al duidelijk benzinegeur.
Ook nog bij het rijden aan bijv 50km/h. Ik heb nadien ook eens aan de uitlaat geroken en dat heeft een hele andere reuk, dus van daar komt het zeker niet.

Straks zal ik ff de test doen wat beemerbert me aangeraden heeft.

Die reuk kan toch niet komen van benzine dat ik 2 weken geleden eens gemorst heb, dat moet toch al lang verdwenen zijn?

Ik wou ook al ff bellen naar de dealer om hem eens te laten uitlezen maar wss is ie in verlog want er wordt niet opgenomen.
Gebruikersavatar
Willem Rietveld
Berichten: 183
Lid geworden op: 15 sep 2008, 21:34
Type: R1200RT/LC
Bijz: 2014
Land: Ned
Woonplaats of omgeving: Almere
Locatie: Almere

Re: Hoog verbruik en benzinegeur

Ongelezen bericht door Willem Rietveld »

Ives,

Heb zelf iets dergelijks gehad met de 1100rt.
Na het aanzetten van het contact en het horen van de brandstofpomp begon het naar benzine te ruiken.
Toch maar eens zelf gekeken en de rechterzijde van de kuip verwijderd.
Daar zitten boven de rechter inlaat en onder de tank twee hard kunststof leidingen die haaks naar binnen gaan naast elkaar. Daaraan zitten twee slangen die naar de tank gaan.
Bij mij lekte de onderste aansluiting als het contact aanstond. Deze slang komt door de brandstofpomp onder druk te staan.
De slangen er wat verder opgeschoven en de slangklemmen weer iets vaster gedraaid, lekkage verholpen.
Nu hád ik daar twee fraaie foto's van genomen, maar laat ik nu juist díe twee nergens meer kunnen vinden.....
Ik heb nog wél in een andere foto vanaf het forum met rood aangegeven waar die slangaansluitingen zitten.
gr. Willem.
brandstofleiding.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Keep on beeming
Honda CB72, Honda CB550K3, 28 jaar vier wielen, BMWR1100RT, BMWR1200RT, BMWR1200RT/LC
thooms

Re: Hoog verbruik en benzinegeur

Ongelezen bericht door thooms »

Ik lees dat je je motor nog maar 2 maand hebt en nu je benzine ruikt het direct met je verbruik .

\wat voor verbruik had je vorige eigenaar mischien heeft hij div aanpassingen gedaan vanwege kfr en daardoor is het benzine verbruik niet geheel volgens de de norm.
Ik zou het hier toch eens in zoeken navragen.

Gr Wijnald
dr.trimble

Re: Hoog verbruik en benzinegeur

Ongelezen bericht door dr.trimble »

Het probleem is een beetje dat de vorige eigenaar franssprekend is (luik) en mijn frans is niet bepaald schitterend, toch niet voor zulke gesprekken te voeren. Anders had ik hem al lang eens een mailtje gestuurd om enkele vragen te stellen hieromtrent.

Volgens mij is er ook geen aanpassing gebeurd voor de KFR want bij 3000 toeren draait de motor nogal redelijk met schokken, vandaar dat ik eigenlijk de recyclyzer wou aanschaffen.

Daarnet ben ik naar mijn garage geweest om nog eens een paar dingen te checken en bij het binnenkomen was er al een benzinegeur op te merken.
Dan heb ik ff de motor een minuut op contact gezet en het was niet zo dat de geur dan sterker werd.

Vanaf dat ik meer tijd heb gooi ik de tuperware eraf en zal ik de tip van Willem eens bekijken. Wie weet is er bij mij ook wel een slang losgekomen, dat zou dan mss meteen een oplossing voor beide problemen zijn.
thooms

Re: Hoog verbruik en benzinegeur

Ongelezen bericht door thooms »

Ikheb zelf een 1150 wel een twinspark maar geen problemen met inhouden schokken
Voordat je een recycler besteld controleer en stel je gaskleppen eerst eens af hierna moet je eigenlijk pas een beslissing maken of je het ding er nog wel op wilt
dr.trimble

Re: Hoog verbruik en benzinegeur

Ongelezen bericht door dr.trimble »

die van mij is jammer genoeg nog geen twinspark, bedankt voor de tip trouwens.

'k denk om volgende week gewoon de moto eens binnen te doen bij een specialist hier in de buurt die alles eens kan afstellen. Dat lijkt me idd het best vooraleer mss nutteloze kosten te doen.
dr.trimble

Re: Hoog verbruik en benzinegeur

Ongelezen bericht door dr.trimble »

zo, de motor is binnen bij een specialist in de buurt en tegen morgen avond weet ik meer.

Ondertussen heb ik gemerkt dat de benzinedop niet goed sluit, dat zou mss wel eens de reden kunnen geweest zijn van de reuk. Nochtans hoor je hem klikken maar plots zag ik dat hij 1 a 2 mm in de lucht stond. Dus hopelijk weer zorgen voor niets.

Bij een eerste vaststelling bleek allesins dat de luchtfilter helemaal vervuild was en al een tijdje er inzat. Er zaten ook zo'n 5-tal losse bladeren in het filterhuis.
Gebruikersavatar
Dingelbert
Berichten: 139
Lid geworden op: 22 apr 2009, 22:26
Type: R1200RT
Bijz: Full options, Rapid Bike Kit, Laser uitlaat
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Horst
Locatie: Horst aan de Maas

Re: Hoog verbruik en benzinegeur

Ongelezen bericht door Dingelbert »

[quote="dr.trimble"]Ondertussen heb ik gemerkt dat de benzinedop niet goed sluit, dat zou mss wel eens de reden kunnen geweest zijn van de reuk.

En ik dacht nog... daar hoef ik 'm niet over te tippen, ik ben de enige die dat heeft meegemaakt zonder het in de gaten te hebben :oops:
dr.trimble

Re: Hoog verbruik en benzinegeur

Ongelezen bericht door dr.trimble »

Dingelbert schreef:
dr.trimble schreef:Ondertussen heb ik gemerkt dat de benzinedop niet goed sluit, dat zou mss wel eens de reden kunnen geweest zijn van de reuk.

En ik dacht nog... daar hoef ik 'm niet over te tippen, ik ben de enige die dat heeft meegemaakt zonder het in de gaten te hebben :oops:
ja, maar het toppunt is, dat ik op aanraden van iemand hier op het forum, gisteren alles eens ging checken aan de moto. Ik heb toen de klep geopend om te kijken of er geen benzine in de ring bleef zitten bovenaan en dan het deksel terug gesloten. Dat dacht ik dus want blijkbaar was ie dus weer niet goed dicht want als ik vanochtend naar het werk reed, dan was de geur er weer :$
Gebruikersavatar
jaybmw
Berichten: 565
Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Re: Hoog verbruik en benzinegeur

Ongelezen bericht door jaybmw »

Lekke injectors? Te rijk mengsel? Vacuumlek waardoor motronic arm meet en meer benz inspuit? Zit(ten) er lambdasondes op de motor?
Tankontluchting o.k? Denk dat je als leek lang kunt zoeken,breng hem naar de garage en laat hem nazien door iemand met veel bmw ervaring.
Goed kleppen stellen en juiste synchronisatie v/d gaskleppen is een must! bougies o.k,kabels en bobine o.k?

Ben benieuwd wat het euvel is,laat je het weten op het forum?

[groet] ,jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
dr.trimble

Re: Hoog verbruik en benzinegeur

Ongelezen bericht door dr.trimble »

Jeroen,

de motor is nu binnen en morgenavond of vrijdag weet ik meer. Ik hou jullie sowieso op de hoogte, dat was ik van plan,

grtz,

Yves
Gebruikersavatar
Baird
2024
2024
Berichten: 4365
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Hoog verbruik en benzinegeur

Ongelezen bericht door Baird »

Dingelbert schreef:
dr.trimble schreef:Ondertussen heb ik gemerkt dat de benzinedop niet goed sluit, dat zou mss wel eens de reden kunnen geweest zijn van de reuk.

En ik dacht nog... daar hoef ik 'm niet over te tippen, ik ben de enige die dat heeft meegemaakt zonder het in de gaten te hebben :oops:
Troost je, ergens in de vorige eeuw, toen de R1100RT nog een nieuwe bijzonderheid op straat was reed ik na de eerste week op de mijne terug naar de dealer met de klacht dat hij naar benzine stonk en je raadt het al: de dop zat niet goed dicht............ :oops: :oops: , daar sta je dan als professional _003

[groet] -1150-
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
dr.trimble

Re: Hoog verbruik en benzinegeur

Ongelezen bericht door dr.trimble »

Baird schreef:
Dingelbert schreef:
dr.trimble schreef:Ondertussen heb ik gemerkt dat de benzinedop niet goed sluit, dat zou mss wel eens de reden kunnen geweest zijn van de reuk.

En ik dacht nog... daar hoef ik 'm niet over te tippen, ik ben de enige die dat heeft meegemaakt zonder het in de gaten te hebben :oops:
Troost je, ergens in de vorige eeuw, toen de R1100RT nog een nieuwe bijzonderheid op straat was reed ik na de eerste week op de mijne terug naar de dealer met de klacht dat hij naar benzine stonk en je raadt het al: de dop zat niet goed dicht............ :oops: :oops: , daar sta je dan als professional _003

[groet] -1150-

tja, als je dan een eerlijke dealer hebt, dan verteld ie meteen wat er gaande was maar ik kan me niet voorstellen wat ze je anders allemaal zouden wijsmaken en hoeveel dit grapje zou kosten :$
dr.trimble

Re: Hoog verbruik en benzinegeur

Ongelezen bericht door dr.trimble »

voila, ik heb de motor al weer terug.
Voor wat ik er heb uit begrepen gaf de gasklepsensor verkeerde waarden door. Hierdoor gaf blijkbaar de lambasonde een vlakke lijn weer ipv een sinus. Kan dit of heb ik het verkeerd begrepen? Die gasklepsensor of gasklepschakelaar is nu vervangen.
Luchtfilter moest ook vervangen worden want die was helemaal vervuild. Alsook de bougies waren aan vervanging toe want die zat er blijkbaar al veel te lang in want er zat heel wat aanslag op. Dan nog een nieuwe benzine filter en alles afregelen.
Het verbruik heb ik uiteraard nog niet kunnen checken maar ik kan wel vertellen dat de moto heel wat soepeler draait en het is precies alsof ie vlotter reageert bij het gebruik van de gashendel.

Nu maar hopen dat het verbruik een heel pak lager zal zijn.
Gebruikersavatar
PaulRS
Berichten: 477
Lid geworden op: 09 mei 2008, 13:37
Locatie: Hillegom

Re: Hoog verbruik en benzinegeur

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

Eea is wel verklaarbaar.

Als de gasklepsensor een vals signaal afgeeft, zal de Moronic in dit geval daar op reageren met teveel peut inspuiten.
De lambdasensor ruikt dat en wil dat terug geregeld zien maar dat gebeurt maar ten dele, en in dit geval te weinig, zodat deze blijft vragen om minder.
Vandaar ook die vlakke lijn.

In normaal bedrijf doet de lambda regelen tussen peut bij, totdat die dat ruikt, en peut af, totdat die dat weer ruikt, en dat met een frequentie van 1x per seconde.
Dit bij een constant toerental, geef je gas bij, of gas weg, dan neemt de Moronic het over.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
dr.trimble

Re: Hoog verbruik en benzinegeur

Ongelezen bericht door dr.trimble »

euhmmm, zoiets is het, ja :D
Gebruikersavatar
jaybmw
Berichten: 565
Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Re: Hoog verbruik en benzinegeur

Ongelezen bericht door jaybmw »

Da's snel gebeurd trimble! Ik zat er niet ver naast met mijn diagnose op afstand moet ik zeggen. Check het verbruik de komende tijd,en houd echt de 10.000km interval aan,want dat merk ik als techneut dat een boxer dan niet goed meer loopt en afgesteld moet worden. Vooral de kleppen en gasklephuizen! Zojuist vandaag iets anders afgesteld aan een buitenboordmotor van mezelf.Op factuur bij de hondadealer gebeurd,maar klepdekselboutjes waren nog als nieuw en de lak zat er nog op! Nooit gedaan en wel berekend dus!! Zelf klepkes gesteld en het loopt als nieuw.(2 uitlaten stonden te strak)

Maar dit terzijde,het is nodig dus om geregeld je fietske goed te laten nazien.

Veel plezier van je BMW, [groet] Jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
dr.trimble

Re: Hoog verbruik en benzinegeur

Ongelezen bericht door dr.trimble »

kzal idd mijn beemer alle beurten geven die ze nodig heeft en wel op tijd. ik zou er toch een tijdje plezier van willen hebben.

Gisteren hebben we een hele toer gedaan ermee en de motor draaide merkelijk veel soepeler.
Wat het verbruik betreft vrees ik een beetje dat het niet zo heel veel zal schelen. De bak was halfweg toen hij binnenging bij de specialist. Nu is deze morgen het lampje van de reserver beginnen te branden aan 295 kilometer. Dat is wel al iets meer dan voordien maar nog niet bepaald schitterend.
'k zal morgen de bak eens helemaal vol doen en dan eens kijken wat mijn nieuwe verbruik is. 'k denk als ik 330km zal halen dat ik al heel gelukkige zal mogen zijn :roll:
dr.trimble

Re: Hoog verbruik en benzinegeur

Ongelezen bericht door dr.trimble »

zo, dit weekend heb ik eens de bak volledig leeg kunnen rijden sinds de afstelling. Met 24liter heb ik nu 350km kunnen rijden. Het was een rondrit en redelijk sportief gereden.
Het scheelt dus al een redelijk pak, dus nu kan ik ermee leven. 6.8 l/100km of 1 op 14.5 is wel niet echt schitterend maar ik denk dat met mijn rijstijl niet veel lager meer mogelijk is ;)
trudi-tramp

Re: Hoog verbruik en benzinegeur

Ongelezen bericht door trudi-tramp »

Benzine dop niet goed dicht, is mij ook al eens overkomen.
En maar denken wat stinkt dat naar benzine.
Een paar dagen later weer een stukje toeren en ja hoor de tank al weer bijna leeg.
Wat zuipt en stinkt dat ding, en tijdens het rijden kijk ik naar de dop en inderdaad niet goed aangedrukt.
groet`n Dick
ReneR1150RT

Re: Hoog verbruik en benzinegeur

Ongelezen bericht door ReneR1150RT »

Ik had de afgelopen dagen het zelfde. Benzinegeur en nog maar 300 km actieradius (normaal 400-450). Ik dacht meteen aan de benzineleidingsnelkoppeling aan de rechterkant. Vandaag een vrijedag en gekeken. Inderdaad een lekke koppeling. Ondanks bevrijdingsdag toch even gebeld met de dealer in Noord-Scharwoude. Hij had nog wel wat liggen.
Ga het zometeen halen en vervangen.
wheat750

Re: Hoog verbruik en benzinegeur

Ongelezen bericht door wheat750 »

Mensen

Voor je alle voorgaande oplossingen probeert, denk gewoon eens aan spanbanden aan de binnenkant van de tank. Deze zijn af-fabriek geperst en durven soms eens lekken na een tijd. Gisteren bij mijn rt1100 opgelost in 3,5 uur en een kostprijs van 0.5 euro (spanbandje)
Begin bij het begin.....
Rook benzine tijdens het rijden en stilstaan aan de lichten , verhoogd stationair toerental (logisch door de benzinedruk) en verhoogd verbruik.
Hopelijk hebben jullie hier iets aan..

Nog veel kilometers

Ronny -1100- :D
Gebruikersavatar
japachap
Berichten: 771
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
Type: R1150RT
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede

Re: Hoog verbruik en benzinegeur

Ongelezen bericht door japachap »

Heren...

Benzine snelcopplings. sitten op de benzineslangen tussen het tank en het brandstofverdeeler. Mannelijks halde is zwak (zeker naar bijna 10 jaaren) en breekt makkelijk af. BMW hebben een metaal vervanger beschikbaar.

http://www.colder.com/Portals/0/Library ... AppREV.pdf

http://65.38.186.184/forums/showthread.php?t=3465

Maak die van u nu goed!
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”