Ik ben niet heel erg technisch maar volgens mij komt KFR niet zo maar uit de lucht vallen.
Wanneer je motor hier nooit last van heeft gehad dan moet er iets veranderd zijn tijdens het geven van de verwenbeurt.
Zoals ik de dingen begrijp over KFR kan dit met verschillende dingen te maken hebben:
- de fabrieksaf zuinige afstelling om aan de emissienormen te voldoen
- een verlopen afstelling van bv kleppen, gaskabel e.d.
- slijtage
- en waarschijnlijk nog velen anderen voorbeelden maar die weet ik zo snel niet te verzinnen.
Wanneer ik je verhaal zo lees kom je er wel uit en kan het naar mijn bescheiden mening niet anders liggen dan in het synchroniseren.
Vrijdag is mijn motor door Oscar Motoren helemaal afgesteld naar het plaatsen van gereviseerde gasbuizen en dat was niet binnen 2 minuten gebeurt want o.a. ook je CO2 waarden spelen mee. En om hier weer invloed op uit te oefenen zat hij weer in een kastje aan (vanaf de motor gezien) de linkerkant ter hoogte van je zadel aan een stelschroef te draaien. Voor de "revisie" reed ik met de (ja ja daar istie weer) Recyclizer rond om het KFR syndroom tegen te gaan. Dat werkte prima. Maar tijdens de montage van de gasbuizen werden er ook scheurtjes in de aansluitrubbers geconstateerd en deze zijn ook direct vervangen. Hierdoor werd er ook valse lucht binnengezogen. Volgens Oscar zou ik nadat alles netje gemonteerd en afgesteld was het verschil merken en zal ook het KFR weg zijn. Dit laatste heb ik nog niet geconstateerd omdat ik nog niet voldoende gereden heb om dit te kunnen constateren. Maar momenteel zit hij er niet tussen en rijdt hij verder prima zonder extra bijgeluiden en hikken. Misschien ligt het aan mij maar ik heb alleen wel de indruk dat hij iets minder makkelijk/soepel oppakt als toen met de Recyclizer. Ach kan ik er altijd zo weer tussen zetten.
Ik wens je veel succes en dat je maar weer snel kunt genieten van je motor want het mooie weer is echt in aantocht.