Moeilijk starten R1200RT 2018

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

jadijkstra
Type: Ik ben van plan om een BMW....RT te kopen
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drenthe

Moeilijk starten R1200RT 2018

Ongelezen bericht door jadijkstra »

Hallo allemaal,

Vraagje, ik heb sinds kort een R1200RT van 2018, welke prima bevalt tot nu toe, ik heb daar alleen 1 onhebbelijkheid bij. Het starten.
Het is net alsof de motor helemaal vast is, het kost de accu zoveel kracht om hem te starten dat elke keer bij het starten het lijkt alsof de motor gereset wordt. Alle instellingen zijn dan ook foetsie.

Ik dacht eerst dat de accu misschien al op zou zijn, maar ondanks dat lijkt de motor het dan toch te doen, maar elke keer is bij een zowel koude als warme start het spannend te zijn / uitdagend te zijn of hij hij nog gaat doen. En elke keer moet ik instellingen (zoals achtergrond heb ik op snelheid staan, die schiet altijd dan terug naar RT logo....)

Heeft de accu te weinig capaciteit? Of is de accu misschien aan het opgaan? Of misschien toch iets anders?
Paniekje
Type: R1200RT
Bijz: Nun R1250GS Adventure Trophy en een R75/5
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Borkel en Schaft

Re: Moeilijk starten R1200RT 2018

Ongelezen bericht door Paniekje »

Starten zonder gasgeven, “just push de button” ?
jadijkstra
Type: Ik ben van plan om een BMW....RT te kopen
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drenthe

Ongelezen bericht door jadijkstra »

Starten zonder gas geven inderdaad.... wat ik vermoed, is dat de accu nog van 2018 is.
Ben1200RT-lc
Type: R1200RT/LC
Land: Zweden
Woonplaats of omgeving: Kronobergs län

Ongelezen bericht door Ben1200RT-lc »

Je zou de spanning tijdens het starten kunnen meten. Zakt deze onder de pak hem beet 10,5- 10 volt dan is de accu op. Je kunt proberen er nog een beetje leven i te krijgen door er goede druppellader (optimate) achter te hangen maar simpeler is, denk ik, om de accu dan te vervangen.
En als de oude accu net zo oud is als de motor dan treft de accu geen schuld. Dik 7 jaar is beslist niet slecht voor een accu.

Groeten ben1200RT-lc
laurent
Type: R1200RT/LC
Bijz: full option blauw
Land: België
Woonplaats of omgeving: Bredene

Ongelezen bericht door laurent »

beste BMW rijder
Ik denk dat de batterij binnenkort de pijp aan Maarten zal geven
Heb het zelfde probleem gekend en batterij was nog maar 5 jaar Ik zou je aanraden om de batterij te vervangen zodat men altijd zeker is dat hij zal starten Big RT Smile Big RT Smile -1200-

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”