R1200RT (2010) start niet meer
Moderator: RT_Patrick
-
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Doetinchem
R1200RT (2010) start niet meer
Niet helemaal het bericht wat ik wilde plaatsen nadat ik net een (voor mij nieuwe) RT hebt gekocht..
R1200RT uit 2010. Vandaag wilde ik een stukje rijden, maar hij start niet meer. Contact aan, display gaat aan. Zodra ik de startknop indruk, gebeurt er niets. Accuspanning is 12.6. Voor de zekerheid toch de acculader eraan, maar ook dat helpt niet.
Ik hoor ook geen klik als ik de startknop indruk. Vanmiddag het kuipwerk verwijderd in de hoop dat ik het startrelais eens kon bekijken, maar wat zit dat ding op een rotplek. Ik kom er niet bij!
Verder hoor ik wat rare geluiden zodra ik het contact aan zet. Misschien is dat normaal en valt het me nu op omdat ik op zoek ben naar wat de oorzaak is van het probleem, maar voor de zekerheid toch twee filmpjes. Wat getik en verder een soort gezoem wat steeds herhaalt.
Video 1
Video 2
Wat denken jullie?
R1200RT uit 2010. Vandaag wilde ik een stukje rijden, maar hij start niet meer. Contact aan, display gaat aan. Zodra ik de startknop indruk, gebeurt er niets. Accuspanning is 12.6. Voor de zekerheid toch de acculader eraan, maar ook dat helpt niet.
Ik hoor ook geen klik als ik de startknop indruk. Vanmiddag het kuipwerk verwijderd in de hoop dat ik het startrelais eens kon bekijken, maar wat zit dat ding op een rotplek. Ik kom er niet bij!
Verder hoor ik wat rare geluiden zodra ik het contact aan zet. Misschien is dat normaal en valt het me nu op omdat ik op zoek ben naar wat de oorzaak is van het probleem, maar voor de zekerheid toch twee filmpjes. Wat getik en verder een soort gezoem wat steeds herhaalt.
Video 1
Video 2
Wat denken jullie?
-
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Woonplaats of omgeving: Doetinchem
Re: R1200RT (2010) start niet meer
Dat zul je natuurlijk altijd zien..
Nu doet 'ie het ineens weer wel
Leuk dat 'ie het weer doet, maar ik ben natuurlijk wel bang dat 'ie het straks alsnog niet doet. Ik had wat WD40 rond de startknop gespoten voordat ik het kuipwerk verwijderd had, maar dat hielp toen niet. Nu een half uur later start 'ie ineens weer wel dus ik vermoed dat het de startknop is die kuren heeft. Eens, of denken jullie dat er andere oorzaken kunnen zijn die nu ineens (even) niet meer voor problemen zorgen?
Nu doet 'ie het ineens weer wel
Leuk dat 'ie het weer doet, maar ik ben natuurlijk wel bang dat 'ie het straks alsnog niet doet. Ik had wat WD40 rond de startknop gespoten voordat ik het kuipwerk verwijderd had, maar dat hielp toen niet. Nu een half uur later start 'ie ineens weer wel dus ik vermoed dat het de startknop is die kuren heeft. Eens, of denken jullie dat er andere oorzaken kunnen zijn die nu ineens (even) niet meer voor problemen zorgen?
- maRcBMWR
- Type: R1200RT
- Woonplaats of omgeving: Twente
Het massa contact controleren, dus de kabel die van de min pool van de accu naar massa gaat. En als je dan toch bezig bent ook de pluskabel nalopen richting startmotor.
R1200RT (2010)
-
- Type: R1200RT
- Bijz: Nun R1250GS Adventure Trophy en een R75/5
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Borkel en Schaft
En met die laatste oppassen dat je eerst de min loshaalt zodat je geen sluiting maakt
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 4025 Weergaves
-
Laatste bericht door Bert M
-
- 6 Reacties