R1200RT (2010) start niet meer

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

DyslexicLemon
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Doetinchem

R1200RT (2010) start niet meer

Ongelezen bericht door DyslexicLemon »

Niet helemaal het bericht wat ik wilde plaatsen nadat ik net een (voor mij nieuwe) RT hebt gekocht..

R1200RT uit 2010. Vandaag wilde ik een stukje rijden, maar hij start niet meer. Contact aan, display gaat aan. Zodra ik de startknop indruk, gebeurt er niets. Accuspanning is 12.6. Voor de zekerheid toch de acculader eraan, maar ook dat helpt niet.

Ik hoor ook geen klik als ik de startknop indruk. Vanmiddag het kuipwerk verwijderd in de hoop dat ik het startrelais eens kon bekijken, maar wat zit dat ding op een rotplek. Ik kom er niet bij!

Verder hoor ik wat rare geluiden zodra ik het contact aan zet. Misschien is dat normaal en valt het me nu op omdat ik op zoek ben naar wat de oorzaak is van het probleem, maar voor de zekerheid toch twee filmpjes. Wat getik en verder een soort gezoem wat steeds herhaalt.

Video 1

Video 2

Wat denken jullie?
DyslexicLemon
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Doetinchem

Re: R1200RT (2010) start niet meer

Ongelezen bericht door DyslexicLemon »

Dat zul je natuurlijk altijd zien..

Nu doet 'ie het ineens weer wel

Leuk dat 'ie het weer doet, maar ik ben natuurlijk wel bang dat 'ie het straks alsnog niet doet. Ik had wat WD40 rond de startknop gespoten voordat ik het kuipwerk verwijderd had, maar dat hielp toen niet. Nu een half uur later start 'ie ineens weer wel dus ik vermoed dat het de startknop is die kuren heeft. Eens, of denken jullie dat er andere oorzaken kunnen zijn die nu ineens (even) niet meer voor problemen zorgen?
maRcBMWR
Type: R1200RT
Woonplaats of omgeving: Twente

Ongelezen bericht door maRcBMWR »

Het massa contact controleren, dus de kabel die van de min pool van de accu naar massa gaat. En als je dan toch bezig bent ook de pluskabel nalopen richting startmotor.
R1200RT (2010)
Paniekje
Type: R1200RT
Bijz: Nun R1250GS Adventure Trophy en een R75/5
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Borkel en Schaft

Ongelezen bericht door Paniekje »

En met die laatste oppassen dat je eerst de min loshaalt zodat je geen sluiting maakt

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”