R1200RT (2010) start niet meer
Moderator: RT_Patrick
-
- Type: R1200RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Doetinchem
R1200RT (2010) start niet meer
Niet helemaal het bericht wat ik wilde plaatsen nadat ik net een (voor mij nieuwe) RT hebt gekocht..
R1200RT uit 2010. Vandaag wilde ik een stukje rijden, maar hij start niet meer. Contact aan, display gaat aan. Zodra ik de startknop indruk, gebeurt er niets. Accuspanning is 12.6. Voor de zekerheid toch de acculader eraan, maar ook dat helpt niet.
Ik hoor ook geen klik als ik de startknop indruk. Vanmiddag het kuipwerk verwijderd in de hoop dat ik het startrelais eens kon bekijken, maar wat zit dat ding op een rotplek. Ik kom er niet bij!
Verder hoor ik wat rare geluiden zodra ik het contact aan zet. Misschien is dat normaal en valt het me nu op omdat ik op zoek ben naar wat de oorzaak is van het probleem, maar voor de zekerheid toch twee filmpjes. Wat getik en verder een soort gezoem wat steeds herhaalt.
Video 1
Video 2
Wat denken jullie?
R1200RT uit 2010. Vandaag wilde ik een stukje rijden, maar hij start niet meer. Contact aan, display gaat aan. Zodra ik de startknop indruk, gebeurt er niets. Accuspanning is 12.6. Voor de zekerheid toch de acculader eraan, maar ook dat helpt niet.
Ik hoor ook geen klik als ik de startknop indruk. Vanmiddag het kuipwerk verwijderd in de hoop dat ik het startrelais eens kon bekijken, maar wat zit dat ding op een rotplek. Ik kom er niet bij!
Verder hoor ik wat rare geluiden zodra ik het contact aan zet. Misschien is dat normaal en valt het me nu op omdat ik op zoek ben naar wat de oorzaak is van het probleem, maar voor de zekerheid toch twee filmpjes. Wat getik en verder een soort gezoem wat steeds herhaalt.
Video 1
Video 2
Wat denken jullie?
-
Re: R1200RT (2010) start niet meer
Dat zul je natuurlijk altijd zien..
Nu doet 'ie het ineens weer wel
Leuk dat 'ie het weer doet, maar ik ben natuurlijk wel bang dat 'ie het straks alsnog niet doet. Ik had wat WD40 rond de startknop gespoten voordat ik het kuipwerk verwijderd had, maar dat hielp toen niet. Nu een half uur later start 'ie ineens weer wel dus ik vermoed dat het de startknop is die kuren heeft. Eens, of denken jullie dat er andere oorzaken kunnen zijn die nu ineens (even) niet meer voor problemen zorgen?
Nu doet 'ie het ineens weer wel
Leuk dat 'ie het weer doet, maar ik ben natuurlijk wel bang dat 'ie het straks alsnog niet doet. Ik had wat WD40 rond de startknop gespoten voordat ik het kuipwerk verwijderd had, maar dat hielp toen niet. Nu een half uur later start 'ie ineens weer wel dus ik vermoed dat het de startknop is die kuren heeft. Eens, of denken jullie dat er andere oorzaken kunnen zijn die nu ineens (even) niet meer voor problemen zorgen?
- maRcBMWR
- Woonplaats of omgeving: Twente
Het massa contact controleren, dus de kabel die van de min pool van de accu naar massa gaat. En als je dan toch bezig bent ook de pluskabel nalopen richting startmotor.
R1200RT (2010)
-
- Bijz: Nun R1250GS Adventure Trophy en een R75/5
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Borkel en Schaft
En met die laatste oppassen dat je eerst de min loshaalt zodat je geen sluiting maakt
- aantzeetje
- Land: B
- Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke
Heb je de micro switches gecontroleerd (zijpoot e.a.)? Je hoort el de pomp aantrekken maar je kan niet starten.
-
- Bijz: Ex-overheid
- Woonplaats of omgeving: Winterswijk
Ik vraag me af of het niet gewoon de klep in de uitlaat is die je hoort testen.
Harry
Actueel:
BMW R1200RT-P 189000 Km
‘Frogger’:
GS400, CB1100F superbold’or, FZR1000, CBR600F, CBR900RR, VFR750F, CB1, CB500, VFR750F, CBR600F4i
Actueel:
BMW R1200RT-P 189000 Km
‘Frogger’:
GS400, CB1100F superbold’or, FZR1000, CBR600F, CBR900RR, VFR750F, CB1, CB500, VFR750F, CBR600F4i
-
- Bijz: Nun R1250GS Adventure Trophy en een R75/5
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Borkel en Schaft
En de brandstofpomp op druk komen.
Ik weet niet of er een ABS zelftest is die zijn motortje ook even laat draaien.
Meeste herrie (wanneer onderhoud nodig) is de klep in de uitlaat, Wiiieeeppp …. wiiieeeppp
Keramische smeermiddelen gebruiken.
Meeste herrie (wanneer onderhoud nodig) is de klep in de uitlaat, Wiiieeeppp …. wiiieeeppp
-
Geprobeerd te controleren voor zover ik erbij kon. Ik zag niets geks. De aansluiting op de accu was een beetje verweerd, dus die heb ik wat opgeschuurd en nieuwe ringetjes gebruikt.maRcBMWR schreef: 13 jul 2025, 17:45 Het massa contact controleren, dus de kabel die van de min pool van de accu naar massa gaat. En als je dan toch bezig bent ook de pluskabel nalopen richting startmotor.
De zijstandaard was ingeklapt en de motor stond in z'n neutraal, heb 't geprobeerd op de middenbok. De switch van de koppeling weet ik niet zeker, niet verder gecontroleerd.aantzeetje schreef: 14 jul 2025, 12:33 Heb je de micro switches gecontroleerd (zijpoot e.a.)? Je hoort el de pomp aantrekken maar je kan niet starten.
BoxerHarry schreef: 14 jul 2025, 20:33 Ik vraag me af of het niet gewoon de klep in de uitlaat is die je hoort testen.
Toen 'ie ineens niet startte ben ik gaan opletten welke geluiden ik hoorde. De motor start ondertussen weer nadat ik flink in de weer geweest ben met contactspray rond de startknop. Dezelfde geluiden hoor ik nu voordat ik start. De afgelopen dagen start 'ie steeds zoals het hoort. Ik hoop dat het (voorlopig) opgelost is door de contactspray maar ik zal ondertussen op zoek gaan naar een vervangende startknop voor het geval het weer gebeurt.Paniekje schreef: 14 jul 2025, 20:44 En de brandstofpomp op druk komen.
Bedankt voor de reacties!
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 4052 Weergaves
-
Laatste bericht door Bert M
-
- 6 Reacties