probleem met achterlicht & stadslicht R1100RT
Moderator: RT_Patrick
- kapitein_iglo9
- Type: R1100RT
- Bijz: Xenon
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Leiderdorp
probleem met achterlicht & stadslicht R1100RT
Een vraag over de verlichting van een R1100RT aan onze mede-forum techneuten:
Bij het inschakelen van het contactslot zouden zowel de "side-light" voor als de "tail-light" achter moeten gaan branden, als ik het elektrisch schema uit de Haynes documentatie goed begrijp tenminste.
Er zou dan dus 12V op zekering F2 te vinden moeten zijn; echter is dit bij mij niet het geval. de verlichting achter gaat dan ook niet aan, en het kleine side lampje voor gaat ook niet branden.
Het dimlicht en grootlicht (voorzijde) werkt helemaal 100%
Remlicht ook.
Als ik het contact in "P" draai (parkeerstand) dan komt er wel 12V op F2 en gaan zowel het side- als de tail light branden (het stadslicht dus). Dit klopt ook met het elektrisch schema.
Moet ik het nou zoeken bij een slecht contact in de buurt van het contactslot? En zo ja, hoe pak ik dat aan? En zo nee, waar zou ik dan moeten beginnen met kijken?
Ik kan me niet voorstellen dat het iets te maken kan hebben met de schakelaar die ik tussen de accu en de plus heb geplaatst; alles werkt verder zoals het hoort. Die schakelaar heb ik geplaatst om niet telkens mijn accu uit te hoeven bouwen als ik weer 5 weken aan boord zit.
En het speciale relais voor mijn running lights heb ik al enige tijd en heeft nooit voor problemen gezorgd. Stadslicht deed het ook gewoon voorheen.
Ik heb nu tijdelijk een bruggetje gemaakt tussen F8 (zekering voor radio, niet in gebruik) en F2 (stadslicht); hier tussen zelf een zekering geplaatst voor de veiligheid. Het werkt; ik heb nu een achterlicht, maar het is niet ideaal omdat nu met contactslot in "R" positie, er ook 12V doorgegeven wordt en de (stads)verlichting blijft branden.
Wie o wie helpt mij op de goede weg?
Bij het inschakelen van het contactslot zouden zowel de "side-light" voor als de "tail-light" achter moeten gaan branden, als ik het elektrisch schema uit de Haynes documentatie goed begrijp tenminste.
Er zou dan dus 12V op zekering F2 te vinden moeten zijn; echter is dit bij mij niet het geval. de verlichting achter gaat dan ook niet aan, en het kleine side lampje voor gaat ook niet branden.
Het dimlicht en grootlicht (voorzijde) werkt helemaal 100%
Remlicht ook.
Als ik het contact in "P" draai (parkeerstand) dan komt er wel 12V op F2 en gaan zowel het side- als de tail light branden (het stadslicht dus). Dit klopt ook met het elektrisch schema.
Moet ik het nou zoeken bij een slecht contact in de buurt van het contactslot? En zo ja, hoe pak ik dat aan? En zo nee, waar zou ik dan moeten beginnen met kijken?
Ik kan me niet voorstellen dat het iets te maken kan hebben met de schakelaar die ik tussen de accu en de plus heb geplaatst; alles werkt verder zoals het hoort. Die schakelaar heb ik geplaatst om niet telkens mijn accu uit te hoeven bouwen als ik weer 5 weken aan boord zit.
En het speciale relais voor mijn running lights heb ik al enige tijd en heeft nooit voor problemen gezorgd. Stadslicht deed het ook gewoon voorheen.
Ik heb nu tijdelijk een bruggetje gemaakt tussen F8 (zekering voor radio, niet in gebruik) en F2 (stadslicht); hier tussen zelf een zekering geplaatst voor de veiligheid. Het werkt; ik heb nu een achterlicht, maar het is niet ideaal omdat nu met contactslot in "R" positie, er ook 12V doorgegeven wordt en de (stads)verlichting blijft branden.
Wie o wie helpt mij op de goede weg?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Lone Rider
- Type: R1200RT/LC
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Nederland
Re: probleem met achterlicht & stadslicht R1100RT
Ik zou dan eerst de vraag willen stellen, werkte het wel, voordat je die schakelaar plaatste?
May the fleas of a thousand camels infest the crotch of the person who ruined your day. And may their arms be too short to scratch.
-
- Type: R1200RT
- Bijz: Nun R1250GS Adventure Trophy en een R75/5
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Borkel en Schaft
Re: probleem met achterlicht & stadslicht R1100RT
Inderdaad zou ik ook zeggen, “ga terug naar start” zoals op ganzenbord.
Verwijder modificaties en begin opnieuw.
Kijk wanneer bij welke stap de storing weer op gaat treden.
Verwijder modificaties en begin opnieuw.
Kijk wanneer bij welke stap de storing weer op gaat treden.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht