Rammelend en tikkend geluid boven 3000tpm
Moderator: RT_Patrick
- RTboy
- Type: R1200RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Papendrecht
Rammelend en tikkend geluid boven 3000tpm
Ik heb de laatste tijd een hele vervelend geluid dit lijkt rechts vandaan te komen en komt naar voren bij iets meer dan 3000tpm en lijkt bij 4000tmp weer minder te worden maar bijkomstige probleem is dat de motor dan ook niet vloeiend loopt.
Inmiddels al van alles gedaan Kleppen gesteld, tuimelaas as afgesteld (moet bij koude motor) speling afgesteld op 0.05mm, dit lijkt even te helpen!
Wat mij verder opvalt als ik een toertje maakt (bv 80km) gewoon lekker door de polders rijdt en niet boven de 3000tmp kom dan is er totaal niets aan de hand, ga ik dan vervolgens de snelweg op dan hoor en merk ik niets.
De motor loopt ook prachtig rond zowel koud als warm en trekt ook goed gebuikt geen olie (halve Ltr. op de 10.000km) is niets.
O ja nog iets belangrijks als dat rammelende geluid er is dan moet je de motor trekkend houden om het geluid niet te luid te horen gevolg is dan wel dat je steeds harder gaar rijden.
Wie heeft hier idee over wat dit kan zijn (kettingspanner)?
Hoor graag jullie reactie.
Gr RTboy.
Inmiddels al van alles gedaan Kleppen gesteld, tuimelaas as afgesteld (moet bij koude motor) speling afgesteld op 0.05mm, dit lijkt even te helpen!
Wat mij verder opvalt als ik een toertje maakt (bv 80km) gewoon lekker door de polders rijdt en niet boven de 3000tmp kom dan is er totaal niets aan de hand, ga ik dan vervolgens de snelweg op dan hoor en merk ik niets.
De motor loopt ook prachtig rond zowel koud als warm en trekt ook goed gebuikt geen olie (halve Ltr. op de 10.000km) is niets.
O ja nog iets belangrijks als dat rammelende geluid er is dan moet je de motor trekkend houden om het geluid niet te luid te horen gevolg is dan wel dat je steeds harder gaar rijden.
Wie heeft hier idee over wat dit kan zijn (kettingspanner)?
Hoor graag jullie reactie.
Gr RTboy.
- Edward1968
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R1250R
- Woonplaats of omgeving: Heijningen
- Contacteer:
Re: Rammelend en tikkend geluid boven 3000tpm
Ik heb je verhaal drie keer gelezen. Er staan voor mij te veel tegenstrijdigheden in om een juist advies te geven.
Indien gewenst dan kan je een afspraak maken, dan luister ik met alle plezier naar je motor. Overigens, geluid van een distributieketting is nooit afhankelijk van de belasting van de motor, alleen van het toerental.
Indien gewenst dan kan je een afspraak maken, dan luister ik met alle plezier naar je motor. Overigens, geluid van een distributieketting is nooit afhankelijk van de belasting van de motor, alleen van het toerental.
- RTboy
Dag Edward, dank voor je reactie.
Zou ik vrijdag aanstaande mogelijk lang mogen rijden om vrijblijvend eens te luisteren naar mijn R1200RT geef dan graag even een tijdstip door dan kom ik naar jullie bedrijf in Heijningen dit is niet zo heel ver bij mij vandaan.
Gr RTboy
Zou ik vrijdag aanstaande mogelijk lang mogen rijden om vrijblijvend eens te luisteren naar mijn R1200RT geef dan graag even een tijdstip door dan kom ik naar jullie bedrijf in Heijningen dit is niet zo heel ver bij mij vandaan.
Gr RTboy
-
- Bijz: Nun R1250GS Adventure Trophy en een R75/5
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Borkel en Schaft
Ploft ie ook ? ...... meestal stationair.
Anders zou er ook een lekkage op inlaat kunnen zijn.
Dat zou ook verklaren waarom ie onder belasting beter draait.
Anders zou er ook een lekkage op inlaat kunnen zijn.
Dat zou ook verklaren waarom ie onder belasting beter draait.
- RTboy
Nee hoor ploffen doet hij zeker niet, inmiddels heb ik toch maar de stoute schoenen aangetrokken en de linker kettingspanner besteld en reeds gemonteerd, geloof het of niet maar het geluid wat ik had is nu praktisch weg en de motorloop is ook goed.
Vrijdag ga ik nog even langs bij Edward dit heb ik belooft en dat doe ik dan ook 2 weten immers meer dan 1.
Wordt nog vervolgt
Gr RTboy
Vrijdag ga ik nog even langs bij Edward dit heb ik belooft en dat doe ik dan ook 2 weten immers meer dan 1.
Wordt nog vervolgt
Gr RTboy
- RTboy
Vandaag bij Edward geweest, we hebben eerst besproken wat er aan de hand was en wat ik uiteindelijke gedaan hebt de linker kettingspanner vervangen, hij vertelde dat deze spanners bij mijn motor type zelden of nooit stuk gaan mogelijk dat er bij mij dan toch vuil in is gekomen waardoor de spanner vast is gaan zitten en alle narigheid teweeg heeft gebracht.
We hebben samen nog eens kritische geluisterd maar niets raars gehoord wel dat de synchronisatie iets beter zou kunnen dit hebben we direct beetgepakt, hij rijdt nu weer heerlijk.
Alles weer opgelost dus.
Gr.
RTboy.
We hebben samen nog eens kritische geluisterd maar niets raars gehoord wel dat de synchronisatie iets beter zou kunnen dit hebben we direct beetgepakt, hij rijdt nu weer heerlijk.
Alles weer opgelost dus.
Gr.
RTboy.
- PanEuRoel
- 2024
- Woonplaats of omgeving: HULST
Dat is mooi om te lezen. De kracht van een forum!!! 

Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; LedPerf Dual Auxiliary Lights; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; LedPerf Dual Auxiliary Lights; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
- EileRT
- Erelid
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Woonplaats of omgeving: Drachten
TOP om bovenstaande te lezen! 

Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
-
- Bijz: Ex-overheid
- Woonplaats of omgeving: Winterswijk
Mooi dat het goed is opgelost.
Nu weer lekker Km’s maken!
Nu weer lekker Km’s maken!
Harry
Actueel:
BMW R1200RT-P 189000 Km
‘Frogger’:
GS400, CB1100F superbold’or, FZR1000, CBR600F, CBR900RR, VFR750F, CB1, CB500, VFR750F, CBR600F4i
Actueel:
BMW R1200RT-P 189000 Km
‘Frogger’:
GS400, CB1100F superbold’or, FZR1000, CBR600F, CBR900RR, VFR750F, CB1, CB500, VFR750F, CBR600F4i
- maRTinP
- Bijz: 03-2010
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Delft
Mooi dat het is opgelost! En als bonus een nog beter afgestelde motor.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht