Ik ben Nick en net toegetreden tot dit forum. Sinds afgelopen weekend heb ik een BMW R1100 RT uit 2001 in de kleur Amarenerot.
Inmiddels is dit mijn 4e BMW. Ooit begonnen op een R80RT, anticiperend op behalen van mijn rijbewijs. En ik wilde zowieso een motor met cardanaandrijving. Na jaartje of 3 heb ik die met gesloten beurzen geruild voor een K100LT, ik wilde graag eens een viercilinder. Uitstekend bevallen en zo’n 16 jaar gehad. Ik reed bijna niet meer, dus verkocht aan de buurman, om paar maanden later een K1100LT tegen het lijf te lopen. Uiteindelijk heb ik die vorig jaar verkocht. Oh ja, ook nog een Jawa 175 cc uit 1959 gehad. Ongerestaureerd, maar altijd starten, lopen. Net als een BMW
Nu in andere baan met meer woon/werk, en op zoek gegaan naar weer een BMW. Moest een K1100 of R1100 worden. Allebei heerlijke motoren. K rijdt wat soepeler/schakelluier vind ik en biedt meer windbescherming. De R daarentegen is moderner en vind ik stuk wendbaarder. En dat zadel is top!!
Dus zo werd het een R1100 met 160.000 km ervaring en voor en achter Hyperpro vering. Benieuwd hoe de R zich gaat ontpoppen. Na eerste 200 km is het nog even wennen dat je wat meer moet schakelen en het KFR heeft ie wel ‘last’ van. Zal me daar eens in verdiepen hier op het forum. Moet op te lossen zijn dunkt mij zo.
Groet,
Nick