Nieuw lid: Nick

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

Nick73
Type: R1100RT
Bijz: Amarene rot, LED achterlicht+dagrijlichten
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Lansingerland

Nieuw lid: Nick

Ongelezen bericht door Nick73 »

Hoi allemaal,

Ik ben Nick en net toegetreden tot dit forum. Sinds afgelopen weekend heb ik een BMW R1100 RT uit 2001 in de kleur Amarenerot.
Inmiddels is dit mijn 4e BMW. Ooit begonnen op een R80RT, anticiperend op behalen van mijn rijbewijs. En ik wilde zowieso een motor met cardanaandrijving. Na jaartje of 3 heb ik die met gesloten beurzen geruild voor een K100LT, ik wilde graag eens een viercilinder. Uitstekend bevallen en zo’n 16 jaar gehad. Ik reed bijna niet meer, dus verkocht aan de buurman, om paar maanden later een K1100LT tegen het lijf te lopen. Uiteindelijk heb ik die vorig jaar verkocht. Oh ja, ook nog een Jawa 175 cc uit 1959 gehad. Ongerestaureerd, maar altijd starten, lopen. Net als een BMW 😊

Nu in andere baan met meer woon/werk, en op zoek gegaan naar weer een BMW. Moest een K1100 of R1100 worden. Allebei heerlijke motoren. K rijdt wat soepeler/schakelluier vind ik en biedt meer windbescherming. De R daarentegen is moderner en vind ik stuk wendbaarder. En dat zadel is top!!

Dus zo werd het een R1100 met 160.000 km ervaring en voor en achter Hyperpro vering. Benieuwd hoe de R zich gaat ontpoppen. Na eerste 200 km is het nog even wennen dat je wat meer moet schakelen en het KFR heeft ie wel ‘last’ van. Zal me daar eens in verdiepen hier op het forum. Moet op te lossen zijn dunkt mij zo.

Groet,
Nick
EileRT
Erelid
Erelid
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Nieuw lid: Nick

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Nick,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en bedankt voor je intro _004

Gefeliciteerd met de aanschaf van een -1100- welke je na goed onderhoud prima kunt afstellen waardoor KFR tot het verleden behoort (ook gezien mijn ervaring met mijn 1100).

Lees je vooral in hier op de vele onderwerpen en stel je vragen/deel je ervaringen _004

-groet-

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Nick73

Dank je wel Eilert!

Onderhoud heeft i.i.g. laatste jaren bij een BMW-dealer plaatsgevonden (Dusseldorp) en is prima. Denk inderdaad dat afstellen een hoop kan oplossen. Dealer zal zich wel aan de officiële richtlijn moeten houden, dus wat arme afstelling.

Ik ga het uitvinden
PanEuRoel
2024
2024
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Dag Nick, welkom op dit prachtige forum!!! _004 Heel veel plezier met je R1100RT en het forum.
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; LedPerf Dual Auxiliary Lights; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
Nick73

Thx Roelof!

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”