Nog een keer de Zumo

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
jancape

Nog een keer de Zumo

Ongelezen bericht door jancape »

Donderdag middag bij Digitalstreet een ZUMO 660 besteld voor € 497,50 (incl bezorgen) en een Waypoint mount voor € 90 (incl bezorgen).
De Zumo is de volgende dag om 11:00 bezorgd en de waypoint mount op Zaterdag de 20e. s'middags om 14:00 gestart. Ik wilde e.e.a. zo mooi mogelijk gemonteerd hebben (zo min mogelijk draden zichtbaar. Verder wilde ik ook dat de Zumo alleen geladen wordt als het contact aan staat.

Eerst het linker knipperlicht, toen het zadel en daarna de zijkuip verwijderd. Ook de ruit er afgehaald en de zwarte kap die over het dashboard loopt onder de ruit. Terhoogte van de RAM kogel (iets rechts daarvan) een stripje van 2cm lang en 5mm breed uitgezaagd. De craddle op het stuur gelegd. De kabel door het sleufje laten lopen en helemaal netjes onder de tank door gehaald en zover doorgetrokken dat het in het zekeringenkastje afgemonteerd kan worden. Het draadje van de 2e zekering bloot gemaakt en verbonden met de rode draad van de Zumo. Een nul draad gemaakt net onder het zadel en aan de zwarte draad van de Zumo gesoldeerd.

Toen: Testen! De Zumo geplaatst (hij stond uit) en het contact aangezet....en zie hij ging aan! Prima!
Daarna contact uitgezet en ja hoor, er kwam bericht op de Zumo dat de stroom weggevallen was en de vraag of hij ook uit moest gaan of dat hij aan moest blijven. Mooi, dat werkt zoals ik het bedoel had!

Toen weer alles terug plaatsen. Vooral goed opletten op alle schroefjes van de kuip (19!).
In totaal heb ik 2,5 uur "gesleuteld". Was leuk om te doen!

De foto's zijn hier te zien:

http://picasaweb.google.nl/107683443470794120958" onclick="window.open(this.href);return false;

Groet,
J@n.
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Nog een keer de Zumo

Ongelezen bericht door Baird »

Mooi gemaakt!

Maar tot hoever kan de ruit nog zakken?
Ik rij meestal met de ruit in een zeer lage stand en zo te zien zou dit dan niet meer kunnen.

[groet] -1150-
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
vioma

Ongelezen bericht door vioma »

Ziet er goed uit jan ,zo zit de mijne ook ongeveer . _004
Maar ik heb hem wat lager zitten ,als ik hem zo hoog heb als jou dan beperkt hij mijn zicht op de weg.
Afbeelding
jancape

Ongelezen bericht door jancape »

Bert,

De ruit kan helemaal naar beneden, ik kan de Zumo zo verzetten dat dat past.
Alleen bij mij is dat niet nodig, want ik heb de ruit eigenlijk altijd in deze stand staan.

Vioma,

Hoe heb jij die foto eringeplakt?

Groet,

J@n.
beamer1200rt
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS 2004
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zeist

Ongelezen bericht door beamer1200rt »

Het zit er keurig op, dat moet gezegd. Gefeliciteerd en respect!

Zelf ben ik niet zo'n doehetzelver en heb ook nog nooit een GPS zelf gemonteerd. Wel een keer een Baehr systeem, maar daar heb ik dan ook weken over gedaan. Dus dat was gelijk de laatste keer.

Waarom eigenlijk die sleuf uitzagen? Dat vind ik altijd een beetje zonde en heb het ook nog niemand zien doen, terwijl er toch heel veel mensen met zo'n GPS rondrijden.
Motorverleden: 2009 R12000RT, 2005 R1200RT, 2003 R1150RT, 2001 R1150RT, 2000 R1150GS, 1997 R1100RT, 1997 K1100LT, 1996 K75
vioma

jancape schreef:Bert,

De ruit kan helemaal naar beneden, ik kan de Zumo zo verzetten dat dat past.
Alleen bij mij is dat niet nodig, want ik heb de ruit eigenlijk altijd in deze stand staan.

Vioma,

Hoe heb jij die foto eringeplakt?

Groet,

J@n.
Foto in bv mijn album plaatsen( kan ook op picasa denk ik),foto openen klik op link naar foto en dan de optie foto op website plaatsen en dan de link die tussen IMG staat kopieeren en op het forum plakken.
Met dit bolletje heb ik het bevestigingspunt verlaagd.
Afbeelding
Gr peter
PeeWee

Ongelezen bericht door PeeWee »

Mijn ZUMO staat ook in het midden van de cockpit ( met waypointbeugel ), en de draad heb ik gewoon onder de afdekplaat van de tellers gedaan.
Daarna langs de tank. De hele zijkant en knipperlicht hoeft hiervoor er niet af.
Als je de boutjes boven op de tank los maakt ontstaat er genoeg ruimte om de kabel er onder te krijgen.
Daarna de kabel verder geleid richting de 12- volt aansluiting onderlangs het zadel, ( R 1150 RT )met hier en daar een ty-wrap
Dan een korte 12- volt plug ( BMW ) aangesoldeert, en hop, in de 12- volt aansluiting.
Al met al denk ik 3/4 - 1 uurtje werk

Groeten PeeWee
sanderh

Ongelezen bericht door sanderh »

Waarom helemaal de stroom bij de accu weghalen, kan je de stroom niet aftappen bij het dashboard (bij de plug)??
peijsj
Type: R1100RT

Ongelezen bericht door peijsj »

Ik heb het op dezelfde wijze gedaan als Peewee en dat voldoet op zich prima. Overigens deed ik het zo uit luiheid. Wil, zodra ik mijn accu eens moet vervangen hem dan rechtstreeks op de accu aansluiten. Of dat beter is weet ik overigens niet echt. _001 [groet] Jan
janc'borg
Type: R1250RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Culemborg

Ongelezen bericht door janc'borg »

De mijne komt ook van Digitalstreet. De montage is iets anders.
Aangepaste messing boutjes vervangen de orginele bouten. De kop van deze bouten zijn van schroefdraad voorzien zodat dat zumo ding weer in de bouten kunnen worden vastgeschroefd. Een bout in een bout dus. ;) ff klikken op het plaatje. En dan nog een keer voor de extra vergroting.
Afbeelding
Voor de prik heb ik een kabel aangesoldeerd vanaf de achterkant van de bestaande voedingsplug linker zijkant naar de zekeringenkast. Deze kabel heb ik voorzien van een contra 12 volt plug. De voedings kabel van de zumo blijft zo in takt en deze is voorzien van een zekering.
Laatst gewijzigd door janc'borg op 12 apr 2010, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Paul leliveld
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Honda ST1100
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Dordrecht

Ongelezen bericht door Paul leliveld »

Die van mij staat mooi op het stuur
De stroom komt van het achter licht van daan -1100- Big RT Smile
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
vioma

Dat zou ook kunnen ,dat is erg simpel, de zumo op de pc aansluiten en de gewenste afbeelding kopieeren naar je zumo .
en dan vanuit het zumo fotoboek de afbeelding gebruiken als opstart scherm.Ik stop er geregeld een andere in.
Hoe je de afbeelding in de pc krijgt weet je wel hoop ik _004
Deze heb ik van het forum gepikt :O
Afbeelding

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”