Help: montage tanktas

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Dave

Help: montage tanktas

Ongelezen bericht door Dave »

Hoi allemaal,

Gisteren heb ik een originele tanktas van BMW voor mijn RT op de kop weten te tikken. Nu heb ik het gevoel dat deze compleet is, maar ik heb nog niet een gevoel bij hoe het gemonteerd moet worden.

De twee haakjes zie ik nog wel tegen de tank geschroefd worden onder de kroonplaat, zeg maar. Maar hoe dat nu werkt met het klitte(n)bandritsgevalonderdeel bij de buddy???

Zou iemand hier een goede beschrijving neer willen zetten of een fotootje van willen maken en dat hieronder plaatsen? Alvast bedankt hiervoor!

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Dave

Niemand die al met een tanktas rondrijdt op dit forum?
motorpappa

Ongelezen bericht door motorpappa »

Heb de tanktas niet, maar bij mij zit wel de klittenband op de plek waar het moet. (Denk ik.)
Hier fotootje, zadel is even weggehaald.

Afbeelding
Dave

Hmmm, dit lijkt inderdaad goed te zijn!

Motorpappa, bedankt voor de genomen moeite, het is mij nu helemaal duidelijk! Wordt weer een ritje op jacht naar klitte(n)band. :?

Motorpappa: 5 sterren!!!
ltjl

Ongelezen bericht door ltjl »

Dave schreef:Hmmm, dit lijkt inderdaad goed te zijn!

Motorpappa, bedankt voor de genomen moeite, het is mij nu helemaal duidelijk! Wordt weer een ritje op jacht naar klitte(n)band. :?

Motorpappa: 5 sterren!!!
Let op ! Origineel van BMW is er geen "gewoon" klitteband gebruikt, maar een soort bestaande uit plastic-pinnetjes met een soort hoedje. De praxis verkoopt echter ook dat spul.
Dave

Leon, ik zal mijn afritsbaar deeltje even meenemen naar de Karwei (Praxis kom ik uit principe niet meer). Even proberen en dan komt het goed.

Maar eerst ga ik proberen aan een originele versie te komen via de Hobbyist. Heb ik meteen een goede reden om daar nog eens langs te gaan :D

Dave

Ben dus geslaagd bij de Karwei. Hobbyist kon ook, maar dan moest ik een week (of twee) wachten. Ze vonden het niet vreemd dat ik dat wat lang vond... :wink:

Heb dus een stukkie VELCRO gekocht van een niet nader te noemen merk, en dat op de motor geplakt, nadat ik de bewuste plek even met ammonia vetvrij had gemaakt (wat stinkt dat spul toch).

Werkt mooi! Het tanktasje zit er goed op... Nu nog een binnenkant gaan snijden voor mijn camera en andere spulletjes die mee mogen. Als ik mijn fotosessie heb gehouden neem ik dit er ook wel in mee. Of ik zet het ergens op mijn site of zo...

Heren: mijn dank!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”