Een gratis forum voor iedereen die van BMW Motorrad houdt. Hier deel je informatie, ervaringen en ritverhalen met andere BMW Motorrad-liefhebbers. Of je nu rijdt of fan bent, je bent welkom!
Het allereerste berichtje dan maar !
Allereerst bedankt voor het openstellen van het forum voor de 850 en 1150 RT.
Laten we dan maar eens beginnen met het laten zien van onze beauty's .
Aan de moderators om hier een sticky van te maken
Hier is ie :
Kees,
Je motor ziet er prachtig uit (ik moet heel wat poetsen voor ik zo'n foto kan plaatsen).
Ik zie dat je valbeugels/cylinderbeschermers hebt gemonteerd. Waar heb je die vandaan en hoe ging de montage??
Hans
Deze valbeugels komen van"Wunderlich"ik heb er dan ook nog kunststof
protektoren op,de prijs was toen die tijd denk €250.Je vraagt naar de tijd ze te plaatsen,je kunt daar gerust een halve dag voor uittrekken,de onderkuip moet je ook kleine stukjes uit halen.Ik plaats een paar foto,s die ik van internet gehaald heb.
Succes,
Bedankt Kees. Ik vind het er mooi uit zien, dus misschien wel de moeite waard (mijn motor is eens omgewaaid bij storm, hmmmm )
Helaas kan ik de foto's niet zien.
Hans
Begrijp ik het goed kun jij de foto,s niet zien die ik op het forum gezet heb?
Kees,
Ik kan al je foto's zien, behalve de 5 over de valbeugels. Ik zie in plaats daarvan: Mijnalbum.nl - Deze foto bestaat niet of is reeds verwijderd.
Handige tools maak jij. Ik neem aan dat de bijvul- en ontluchtingsprocedure voor de R1100RT heel anders is (?) - geen integraal system...Heb je die ook nog ergens?
Hans
Misschien kan de beheerder de foto,s tevoorschijn toveren bij mij staan ze erop.Wat je R1100Rt betreft Kun je dat systeem gewoon doorpompen boven vullen en bij je remklauwen ontluchten,Slangetje in flesje met wat olie hangen zodat je geen lucht aanzuigt met het openen en dicht draaien van de nippel.Ik had hiervoor een vacuumtankje gemaakt met vacuum metertje erop.het slangetje van het tankje had ik aan de geopende nippel van de remklauw bevestigt ,aan het tankje zat een kraantje door dit iets te openen zoog ik de olie vanonderen uit systeem.Dus boven bij vullen en vanonderen er uitzuigen,Het vacuum in het tankje verkreeg ik met een vacuumpompje wat bij wijnflessen gebruikt.
De foto's stonden er inderdaad verkeerd op. Ik heb ze niet kunnen aanpassen en heb ze verwijderd.
Probeer het nog eens.
Jos WRSM
cdraaisma schreef:Hallo Hans,
Misschien kan de beheerder de foto,s tevoorschijn toveren bij mij staan ze erop.Wat je R1100Rt betreft Kun je dat systeem gewoon doorpompen boven vullen en bij je remklauwen ontluchten,Slangetje in flesje met wat olie hangen zodat je geen lucht aanzuigt met het openen en dicht draaien van de nippel.Ik had hiervoor een vacuumtankje gemaakt met vacuum metertje erop.het slangetje van het tankje had ik aan de geopende nippel van de remklauw bevestigt ,aan het tankje zat een kraantje door dit iets te openen zoog ik de olie vanonderen uit systeem.Dus boven bij vullen en vanonderen er uitzuigen,Het vacuum in het tankje verkreeg ik met een vacuumpompje wat bij wijnflessen gebruikt.
Klaar voor weer een verhuizing..... door omstandigheden konden we dit jaar niet lang weg (en we moesten zelfs na 3 dagen Frankrijk al naar huis, met achterlating van RT en trailer!)
Een van mijn favoriete plaatjes en plekjes.....
Francois A. 'Navman' Dumas
writer, photographer, guide & gopher
Ik maak vaak (meestal!) fotoverhalen van mijn trips, specifiek voor mijn Amerikaanse vrienden op het BMWST Forum. Maar misschien dat 'Gij Ollanders' mijn prentkes hier ook wel leuk vind?
Het hele verhaal staat op mijn (Engelstalige) travel forum hier:
Prachtige foto's Francois van een zeer allenige 1150 in een Nederlands winterlandschap, je kunt er wat van !!
Je neemt vast ook je toestel mee naar het RT treffen?
grtz
Jos
EuropeRider schreef:
Het hele verhaal staat op mijn (Engelstalige) travel forum hier:
Altijd lekker zo'n ritje. Ik kan ook niet wachten tot mijn ros weer uit de winterslaap kan !
De eerste rit na de winter is voor mij altijd zonder passagier, ff het gevoel weer pakken. ( het liefst gelijk de hele dag )
Ik zie dat je ook een navi in je kuip hebt, Bert. Waar heb jij de stroom voorziening voor je navi gemaakt ?
Het wordt ook wel weer tijd hoor. Maar zodra het droog is pak ik em gelijk voor een ritje, daarna even alspoelen en drogen om de pekelresten te verwijderen. Met zo'n warm thermopak is het allemaal best te doen. Je fiets ziet er overigens erg mooi uit, Bert. Met je RS gaat het niet zo snel, he? Mag ik je adviseren om ook eens op Speurders te adverteren.
grtz
Jos
BeemerBert schreef:Vandaag even mijn RT uitgelaten in zijn natuurlijke habitat
18 februari, 5 graden maar teveel zon om foto's te maken met mijn telefoon
Jos WRSM schreef:Het wordt ook wel weer tijd hoor. Maar zodra het droog is pak ik em gelijk voor een ritje, daarna even alspoelen en drogen om de pekelresten te verwijderen. Met zo'n warm thermopak is het allemaal best te doen. Je fiets ziet er overigens erg mooi uit, Bert. Met je RS gaat het niet zo snel, he? Mag ik je adviseren om ook eens op Speurders te adverteren.
grtz
Jos
BeemerBert schreef:Vandaag even mijn RT uitgelaten in zijn natuurlijke habitat
18 februari, 5 graden maar teveel zon om foto's te maken met mijn telefoon
Maar het was GEWELDIG :-) :-) :-) :-)
Hallo Jos,
Zodra het weer beter wordt gaat de RS ook speurders op.
Rij er nu nog 5 dagen per week woon/werk mee.
En aangezien mijn vrouw hier NIET meeleest kan ik het wel melden, ook de RS is een prachtige motor, heb nog geen haast
Groet, Bert
Laatst gewijzigd door BeemerBert op 18 feb 2009, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Van mijn man en mij. De foto is niet zo duidelijk, want hij is met een goedkope telefoon gemaakt.
Mooi he???
Groeten Marianne
Ik geniet van het leven en ik geniet van motorrijden
BMW F800GT(2018), maart 2018 - ???, met BMW Navigator VI
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
Ja natuurlijk. Zo stond hij bij de dealer. Kun je het zo goed zien?
Groeten Marianne
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
Dank jullie. Het is een speciale uitvoering die zo is uitgegeven. En volgens mij zijn de kofferdeksels gewoon lak. Maar wel erg gevoelig voor krasjes en strepen van mijn laarzen. Dat heeft mijn man met de gewone koffers veel minder, althans minder zichtbaar.
Groeten Marianne
Supermooi ? Geweldiggggggggggg zou je bedoelen !!!!!!!! ( Bert, laten we hopen dat de andere Titan-zilver-rijders niet ook gaan reageren, want dan kan er een Titan-zilver-topic geopend worden) Ik verwacht trouwens nog problemen hiermee op 't RT treffen.....ik denk dat ik m'n topcase even oranje laat spuiten, voordat ik op de verkeerde fiets zit :lol:
Zijn dat echt van die jaloerse honden, die Border Collies?
Hub schreef:Het heeft even geduurd, maar hier is hij dan, mijn nieuwe aanwinst
Vandaag de eerste rit gemaakt, met een woord: geweldig. Laat nu de zomer maar komen.
Groeten uit het zonnige zuiden,
Hub
PeeWee schreef:Inderdaad mooi die biezen op de koffers . Waar kopen we dit ? !
Ik heb echt geen idee. Bijna de hele motor is zo uitgevoerd. Ik heb hem zo in Duitsland gekocht en kan je helaas niet verder helpen omdat de vorige eigenaar helaas is overleden.
Mocht je op zoek gaan dan wens ik je succes.