Tijdens mijn motorrijlessen heb ik ook geleerd om met een slepende achterrem te rijden in bepaalde situaties. En natuurlijk met AVB wel zo handig bij de korte draai en het achtje. Geen idee eigenlijk of je, omdat de 1150RT met i-ABS dus altijd zowel voor- als achterrem bediend, überhaupt deze korte draai kunt maken.EileRT schreef: 26 feb 2021, 11:51 Beide correct.
Wat het laatste punt betreft: de overheidsdiensten die destijds gebruik maakten van de R1150RT willen slepend kunnen remmen met de achterrem. Dat is er op de 1150 met iABS niet bij. De voorrem werk normaal gesproken mee. Met de modificatie destijds voor de overheidsfietsen dus wel.
Maar tegelijkertijd vroeg ik me af of er bedrijven zijn die de modificatie kunnen maken die ze destijds bij de politie hebben gemaakt. En werkt de ABS dan nog als je alleen met de achterrem remt






 
  is een fijne tour motor. Mooi model qua looks. Remt als de brandweer. Alsof je een anker uitgooit. Maar het iABS kan zeer storingsgevoelig zijn ook bij regulier onderhoud. Daarnaast is het slepend remmen met de achterrem in ultra korte trage bochten er niet bij. Het iABS met zijn gierende pomp is in mijn ogen daarom een BMW onwaardig product. Men mag hier lovend over zijn, maar ik heb in de afgelopen negen jaar hier op te forum teveel over gelezen en gehoord. Daarop baseer ik mijn conclusie.
  is een fijne tour motor. Mooi model qua looks. Remt als de brandweer. Alsof je een anker uitgooit. Maar het iABS kan zeer storingsgevoelig zijn ook bij regulier onderhoud. Daarnaast is het slepend remmen met de achterrem in ultra korte trage bochten er niet bij. Het iABS met zijn gierende pomp is in mijn ogen daarom een BMW onwaardig product. Men mag hier lovend over zijn, maar ik heb in de afgelopen negen jaar hier op te forum teveel over gelezen en gehoord. Daarop baseer ik mijn conclusie.


