Helemaal goed man. Meningen verschillen. Ik heb zelf meerdere malen op een GS Adventure gereden onder verschillende weersomstandigheden en daar baseer ik dan weer mijn mening op.
Ik heb gereden op een GS met een kleine ruit. Wat mij verder opviel is dat je er voor je gevoel hoger opzit. Dat verklaard wellicht je
king off the road gevoel.
Verder realiseer ik mij dat ik mij in mijn posting iets te zwart/wit heb uitgelaten over de verschillen tussen de RT en de GS. Doorgaans ben ik toch redelijk genuanceerd.
Verder moet of mag een ieder vooral rijden wat hij of zij wil rijden en vooral het plezier daarvan ervaren.
TOP natuurlijk dat je mij uitnodigt om mij eens te laten rijden op je GSA LC. De GS Adventure waar ik destijds een aantal keren op heb gereden was een 1150. Deze is gedateerd. In concept de nodige overeenkomsten met de LC maar technisch in een aantal opzichten zeker anders.
Bedankt voor je feedback Aad.
beckysmile schreef: vr jul 31, 2020 7:52 am
Eilert,
ik ga je even tegenspreken.
Ik ben afgelopen zondag teruggereden uit Oostenrijk, en heb daarbij door een onvervalste stortbui gereden met mijn Adventure.
Buiten mijn mouwen en helm ben ik zo goed als droog gebleven, dus die mindere bescherming valt echt wel mee. Mogelijk draagt mijn ruitje van Puig (in de laagste stand, ik 180 cm) daar ook nog iets aan bij.
Ik kan me voorstellen dat dat op een gewone GS anders uitziet, door de veel smallere tank, waardoor je knieën mogelijk gaan uitsteken buiten de motor.
Qua zithouding merk ik weinig verschil met de RT, op beiden is het moeiteloos vele uren vol te houden.
Op de GS heb ik overigens wel meer het gevoel van "King of the road", geen idee hoe dat komt.
Verder is het natuurlijk ieders persoonlijke voorkeur om te kiezen voor GS of RT, ik wens Eric dus ook veel plezier met zijn bijna-nieuwe RT en vooral veel veilige kilometers.
Mochten we elkaar ooit treffen, nodig ik je van harte uit om eens een stukje te rijden op mijn Adventure, zodat je zelf kunt ervaren hoe klein de verschillen eigenlijk zijn.
Groet, Aad