Probleem: bij het contact aan zetten een piep vanaf de linkerkant, na starten hield het op en had verder nergens last van (zo ik dacht..). Omdat ik een RT-P rij dacht ik dat het er aan lag dat ik de 2e accu had verwijderd en dat dat ergens een storing (want geen stroom) en dus een piep opleverde. Tot ik bij toeval hierover op youtube een filmpje tegen kwam: https://www.youtube.com/watch?v=kECJwihAW6w. Dát geluid dus.
Bleek ook bij mij de vlinderklep vast te zitten, wat een storing oplevert.
Na wat zoeken kwam ik het volgende artikel tegen: https://www.ukgser.com/technical/nick/R ... 20V1.1.pdf met een uitgebreide beschrijving van wat je hier aan kan doen. Ik vond het erg nuttig en goed beschreven, dus doe er je voordeel mee.
En wat blijkt nou; voordat ik de klep had verwijderd had ik altijd al het idee dat wanneer ik het gas vol open deed, de motor een kort moment leek in te houden alvorens hij de sporen kreeg. Na het verwijderen van de klep (vervangen door een stuk buis zoals in het artikel beschreven), pakt hij ineens veel soepeler op!! Alsof hij eerst bij vol gas even moest nadenken; "mmmm, vol gas? nu moet ik de vlinderklep open zetten.. maar dat wil niet.. nou ja dan alsnog maar vol gas" en nu denkt hij meteen; "vol gas? Gaaaaannnn!"
