Uitlaatklep BMW R1200RT 2012
Moderator: RT_Patrick
Uitlaatklep BMW R1200RT 2012
Bij het aanleggen van het contact maakt de uitlaatklep een zoemend geluid met interval. Dit is reeds verholpen geweest in September maar nu is het terug. Het zou een haperende klep zijn. Moet ik terug naar de dealer of kan ik zo verder rijden?

Re: Uitlaatklep BMW R1200RT 2012
Het is raadzaam terug te gaan naar de dealeRT, waarschijnlijk is het opnieuw laten inleven van de stappenmotor (adaptation) voldoende.
Hoewel die klep er alleen inzit om het geluid binnen de wettelijke normen te houden.
Je zou ook kunnen overwegen, als het een dure, buiten garantie, reparatie word, deze uitlaat-klep te vervangen;
http://www.wunderlich.de/shop/en/exhaus ... mover.html
Hoewel die klep er alleen inzit om het geluid binnen de wettelijke normen te houden.
Je zou ook kunnen overwegen, als het een dure, buiten garantie, reparatie word, deze uitlaat-klep te vervangen;
http://www.wunderlich.de/shop/en/exhaus ... mover.html
-
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: N-Br
... of gewoon de stekker los trekken!
Het ding dient nergens anders toe dan hierboven genoemd.
En het is nu niet zo dat je RT ineens ontzettend veel meer dB's gaat produceren... Integendeel...
Het ding dient nergens anders toe dan hierboven genoemd.
En het is nu niet zo dat je RT ineens ontzettend veel meer dB's gaat produceren... Integendeel...
Goede tip!
Moet je wel de stekker lostrekken als de klep in de open stand staat.
Weet niet of deze open staat als de motor uit staat.

Moet je wel de stekker lostrekken als de klep in de open stand staat.
Weet niet of deze open staat als de motor uit staat.

PS: 2ehands kost de klep 50 pleuri ..
Maar, het zou heel goed een kwestie van slechts alleen "adaptation" (= het opnieuw inleven via diagnose-systeem van BMW of HexCode) opnieuw laten doen.
Maar, het zou heel goed een kwestie van slechts alleen "adaptation" (= het opnieuw inleven via diagnose-systeem van BMW of HexCode) opnieuw laten doen.
- wobbert
- Type: R1200RT
- Bijz: Van Harten special
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Almere
Mocht je interesse hebben in een 2de handsje. ... Ik heb er nog één liggen. Ik heb het tussenstuk van wunderlich (geloof ik) tussen de Remus bochten en Akra demper gemonteerd. Dus geen klik/klak en gezoem meer. -top-
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht