Mello schreef: 12 jan 2020, 12:13
BRS07 schreef: 05 jan 2020, 16:57
Het draadje die je onder de Garmin ziet komt te vervallen want de spanning voor de voeding van de 396 wordt d.m.v. drukcontacten overgebracht.
Wat bedoel je hier precies mee? Ik heb de 396 ook op de originele plaats van een R1200RT LC maar heb de voedingskabel op de aux voeding moeten aan sluiten.
Groet Johan
Hallo Johan,
Zoals als je weet heeft de Garmin maar twee aansluitingen bestaande uit een plus (5 volt) en een min. Ik plaats de originele Garmin bedrading met het 5 volt moduul op mijn 1250 en werk het netjes achter de kuipdelen weg. De twee draden, plus en min, maak ik naast de BMW houder. Wanneer ik dan de plaat met de Garminhouder zoals bij jou in de BMW houder drukt komen beide contacten tot stand.
Zelf vind ik het voordeel dat als het contact wordt uitgezet, de spanning niet van de navigatie afvalt.
Dan hoef ik geen handelingen meer te doen om te voorkomen dat de Garmin zich uitschakelt.
E.e.a. maakt wel dat je de Garminkabel na het moduul (5volt) moet onderbreken maar dat had ik bij de 1200RT ook al gedaan.
Wat ik ook prettig vind is dat ik bij aankomst van een hotel of terras maar één klik behoef te doen van de originele BMW ontgrendeling.
Daarna heb ik de Garmin met de bevestigingsplaat in de hand en kan deze in mijn helm opbergen.
Een ander klein voordeel van deze bevestiging is ook nog dat ik met een rit kan wisselen met een BMW navigatie wanneer er een collega-rijder problemen heeft met zijn toestel.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Hans.