minder motorfietsen verkocht in 2009

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Walter
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

minder motorfietsen verkocht in 2009

Ongelezen bericht door Walter »

wo 06 jan 2010, 15:00

Minder motorfietsen verkocht AMSTERDAM (AFN) -

De verkoop van motorfietsen is vorig jaar flink ingezakt. In 2009 zijn in ons land 14.319 nieuwe motorfietsen verkocht. Dat is ruim 15 procent minder dan een jaar eerder toen 16.947 exemplaren werden verkocht. Brancheorganisatie RAI Vereniging heeft dit woensdag bekendgemaakt.

De motorfietsverkopen hebben zwaar te lijden gehad van de economische malaise van het afgelopen jaar. De branche verwacht dat 2010 ook nog een moeilijk jaar zal zijn, wel wordt er gerekend op een stabilisatie in de markt.

De best verkochte motorfietsmerken in 2009 waren: Suzuki (2557 stuks), Yamaha (2220 stuks) en BMW (1985 stuks).

(bron telegraaf 6 jan 2010)
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
peijsj
Type: R1100RT

Re: minder motorfietsen verkocht in 2009

Ongelezen bericht door peijsj »

Hoi Walter,

Valt me eigenlijk nog wel mee. Ondanks slooppremie is de autoverkoop met 22% gedaald.
De motor is voor velen toch een luxe artikel. (behalve sommigen onder ons nietwaar ;) )

groet
Jan
Stingray

Re: minder motorfietsen verkocht in 2009

Ongelezen bericht door Stingray »

Ik heb nog nooit een nieuwe auto of motor gekocht. IK heb er het geld niet voor (over). Ik heb tot nu toe altijd 2e hands gekocht.

En ik heb vorig jaar wel wat anders gekocht dus daar kan het allemaal niet aan gelegen hebben.

De daling van die verkopen van nieuwe auto's zal toch zeker wel met de uitgestelde aanschaf van bedrijven te maken hebben?

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”