alarmlichtschakelaar (3x woordwaarde?)
Moderator: RT_Patrick
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
alarmlichtschakelaar (3x woordwaarde?)
Ik vind het zo onveilig als je een file nadert en je moet je knippertjes aanzetten op het dasboard....of weet iemand anders een oplossing voor mijn probleem?
thnxs
bert
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
- HansD
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Re: alarmlichtschakelaar (3x woordwaarde?)
Kijk eens naar de signal minder van Kisan, die o.a te koop is bij Wunderlich. (zie ook de post over: Clignoteurs) - die geeft je bestaande schakelaars extra funkties.capobert schreef:Wie weet waar ik een schakelaar kan kopen die over de lichtschakelaar links op het stuur gezet kan worden en waarmee je de alarmlichten mee bedient?
Ik vind het zo onveilig als je een file nadert en je moet je knippertjes aanzetten op het dasboard....of weet iemand anders een oplossing voor mijn probleem?
thnxs
bert
Volgende link geeft een betere beschrijving dan bij Wunderlich:
http://www.kisantech.com/index.php?cat_id=4
Hans
Let op, dit is dus MET de signalmider van Kisan, NIET met de standaard configuratie van BMW.WoutG schreef:De waarschuwingsknipperlichten werken ook wanneer je de beide knoppen tegelijk indrukt.
Zie de handleiding 1.10.
Wie heeft de signalminder nog meer, en wie is het gelukt om de functie voor knipperend remlicht aan te krijgen? Schijnt lastig te zijn door de abs van bmw, mij is het in ieder geval nog niet gelukt.
De overige functies, met snel knipperende richtingaanwijzers enzo bevallen me wel goed.
Gr Micha
- HansD
Nee hoor, als ik beide clignoteurschakelaars (2x woordwaarde!) tegelijk vast houdt gaat bij mijn standaard BMW het alarmknipperlicht (ook 2x woordwaarde) aan!!motorpappa schreef:Let op, dit is dus MET de signalmider van Kisan, NIET met de standaard configuratie van BMW.WoutG schreef:De waarschuwingsknipperlichten werken ook wanneer je de beide knoppen tegelijk indrukt.
Zie de handleiding 1.10.
Gr Micha
Hans

Dat was bij mij echt niet zo hoor

Is dat iets van na een bepaald bouwjaar? ik had er nog nooit van gehoord, standaard. Weet je zeker dat er bij jou niet ook al een signalminder was ingestopt. ( zit in plaats van het standaard knipper-relais)
Dus wel ff checken of het al standaard erop zit voor je een modificatie uitvoert voor het op het stuur bedienen van de alarmlicht-functie.
edit : ps, of een r1150rt aanschaffen, die heeft de schakelaar wel op het stuur zitten
- HansD
Ik zal even controleren, maar volgens Wout is het standaard.motorpappa schreef::
Dat was bij mij echt niet zo hoor![]()
Is dat iets van na een bepaald bouwjaar? ik had er nog nooit van gehoord, standaard. Weet je zeker dat er bij jou niet ook al een signalminder was ingestopt. ( zit in plaats van het standaard knipper-relais)
Dus wel ff checken of het al standaard erop zit voor je een modificatie uitvoert voor het op het stuur bedienen van de alarmlicht-functie.
edit : ps, of een r1150rt aanschaffen, die heeft de schakelaar wel op het stuur zitten
(gevalletje RTFM)
Hans
- HansD
Kijk ook eens naar de autoswitch (bij Wunderlich of bij Www.autoswitch.com). Daarmee kun je de Knipperlicht-uit schakelaar extra funkties geven... zonder extra schakelaars te monteren dus...capobert schreef:klopt zolang je ze vasthoud blijven ze het doen. maar blijft niet handig vind ik....ik weet dat er een soort van omhulsel is wat je links op je handlebars kunt zetten (dus deels over de lichtschakelaar), de politie heeft ze ook geloof ik waarmee je de alarmlichten kunt aanzetten...er zitten twee schakelaars op.
Hans
- HansD
Je krijgt er een relais bij dat geschakeld wordt door de knipperlicht-uit schakelaar. Wat je op dat relais aansluit is helemaal aan jou. Je moet dus uitzoeken waar de aansluiting van de alarmlichten zit en deze op dit relais aansluiten...capobert schreef:heee bedankt, ik heb het gelezen maar het is me niet duidelijk hoe dit nou werkt, is het nou zo dat de knop rechts onder om je knippers uit te zetten, gebruikt kan worden voor bv alarmknipperen????
want dat het gebruikt kan worden oke maar voor alarmknipperen???
ik hoor het ?
Hans
KLopt, toen de politie nog R1100RT reed zat er een extra "kastje" op de linkerzijde van het stuur. Custom made voor de politie. Ziet er heel netjes uit. Ik zag net op een ander forum dat dat spul door Breeman geleverd wordt, kosten 120 euro. Is dus wel duur.capobert schreef:klopt zolang je ze vasthoud blijven ze het doen. maar blijft niet handig vind ik....ik weet dat er een soort van omhulsel is wat je links op je handlebars kunt zetten (dus deels over de lichtschakelaar), de politie heeft ze ook geloof ik waarmee je de alarmlichten kunt aanzetten...er zitten twee schakelaars op.
Ik zoek ook al lang een andere plek vd alarmlichten maar 120 euro is wel erg prijzig vind ik......
Hoi Miklos,Miklos schreef:Misschien heb ik nog een paar van die kastjes liggen.
Ik heb wel eens een paar politiemotoren omgebouwd en die dingen eraf gehaald.
Als het vanavond uitkomt zal ik de schuur induiken.
Jullie horen het nog.
gr martin
Dat zou super geweldig zijn. Ben desalniettemin graag bereid je hier e.e.a. voor betalen uiteraard..........
Je kunt me altijd (ook) bereiken via mijnemail, die staat gewoon via dit forum open.
Groet
Johan
1 voor linker montage en eentje voor rechts.
Alleen 1 maartje... de orginele beugeltjes waarmee je ze om het stuur klemt, zijn spoorloos. Kun je wel oplossen door gebruik te maken van een ouderwetse buiszadel o.i.d.
Wat de montage betreft kun je denk ik het beste de bestaande alarmknipperlichtschakelaar ( 4 x woordwaarde ) verplaatsen naar het kastje op het stuur. Eventuele te korte draden gewoon verlengen. ( wel netjes solderen en niet van die knullige klemmetjes gebruiken, geeft op den duur altijd ellende!)
gr Martin
Hoi Martin,Miklos schreef:Zo, een duik in de schuur genomen, en ja hoor, 2 stuks!
1 voor linker montage en eentje voor rechts.
Alleen 1 maartje... de orginele beugeltjes waarmee je ze om het stuur klemt, zijn spoorloos. Kun je wel oplossen door gebruik te maken van een ouderwetse buiszadel o.i.d.
Wat de montage betreft kun je denk ik het beste de bestaande alarmknipperlichtschakelaar ( 4 x woordwaarde ) verplaatsen naar het kastje op het stuur. Eventuele te korte draden gewoon verlengen. ( wel netjes solderen en niet van die knullige klemmetjes gebruiken, geeft op den duur altijd ellende!)
gr Martin
SUPER !!!! :o :lol: :lol:
Ik stuur je even een privemail.
Het liefst heb ik de linkerschakelaar.
En laat me gerust weten hoeveel ik je verschuldigd ben. (qua euri)
Groet
Johan
Hoi Bert,capobert schreef:Ben net bij breeman geweest...waren ze 1 onderdeel vergeten....jammer jammer...maar het goede is dat de schakelaar helemaal past in de uitsparing op de linker stuurhelft...blijkbaar hoort het zo.
Nou maar afwachten...
Wil je eens een fotootje plaatsen van jouw schakelaar. Ik heb mijn schakelaar nog niet, maar er zit een klein onderdeeltje (onderste klem) niet aan en probeer die na te maken.
Alvast bedankt voor je moeite,
groetjes
Johan
Het onderdeel wat ik er nog bij moet hebben is het blokwaarop de schakelaars gemonteerd worden..Overigens zijn het aardig wat onderdelen hoor.
Zo gauw ik het binnen heb maak ik er foto's van.
Ok, super. Ik heb hier een buurman wonen die super technisch met o.a. aluminium is, die kan het misschien namaken of zo. Dat komt wel goed.capobert schreef:Helaas heb ik het ook nog niet binnen, maar heb het nog even alles bij elkaar daar gelaten, de onderste beugel is idd wel bijzonder, past precies in de uitsparing net na het handvatblok.
Het onderdeel wat ik er nog bij moet hebben is het blokwaarop de schakelaars gemonteerd worden..Overigens zijn het aardig wat onderdelen hoor.
Zo gauw ik het binnen heb maak ik er foto's van.
Ik wacht je foto's graag af.
Groetjes
Johan
Beste allemaal,PeeWee schreef:Hier een foto van de schakelaar (met onderdeelnummers ? ) :
Met dank aan Miklos voor de schakelaar, ziet er gewoon keurig uit. Ik heb alleen niet het achterste gedeelte waarme hij om het stuur klemt.
Moet ik dan de bottom switch housing of de clamp kopen ???
Ik begrijp het Engels wel, maar het lijkt op elkaar ??
kennelijk waren die onderdeeltje zo goedkoop dat een nieuwe maken zonde van je tijd was....
K'hoor very graag van jullie all.
thx
Johan
Hoi Martin,Miklos schreef:Ha Johan.
Het is gearriveerd zo te lezen.
Let wel even op! Die jij hebt is een nieuwer type als die van op deze foto!
Voor zover ik het heb kunnen nazien moet jij onderdeel nr 61317653977 hebben.
gr martin
Ja, dank daarvoor. (Capobert ook bedankt voor de uitgebreide foto)
Nu komt jouw onderdeelnr niet overeen met de nummers die Bert hierboven noemt. Het lijkt wel een andere schakelaar.
Heb ik niet een beugel nodig en een plastic geval die in die soort splitpen valt die aan de onderzijde zit ???
Grtz
Johan
De schakelaar die ik heb lijkt toch anders te zijn. Martin ik heb dat onderdeelnr opgezocht:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=61&fg=25
Klopt, is een nieuwer type, komt van de 1150 af, moet geen probleem zijn wat de dikte van het stuur betreft.
Het was idd een plastic geval wat aan de ene kant inhaakte en aan de andere kant met schroefje vast zat.
Als het goed is moet het wel het goede onderdeelnummer zijn, maar als je naar de dealert gaat, neem dan de schakelaar even mee voor de zekerheid.
gr Martin
Klopt, stuur moet idd hetzelfde zijn. Mijn dealert is niet echt hier in de buurt. (Lier, Goes of Rijen) is gewoon een pokke-eind rijden.Miklos schreef:hoi Johan,
Klopt, is een nieuwer type, komt van de 1150 af, moet geen probleem zijn wat de dikte van het stuur betreft.
Het was idd een plastic geval wat aan de ene kant inhaakte en aan de andere kant met schroefje vast zat.
Als het goed is moet het wel het goede onderdeelnummer zijn, maar als je naar de dealert gaat, neem dan de schakelaar even mee voor de zekerheid.
gr Martin
Ik zal nog wat foto's dadelijk op dit forum knallen ter verduidelijking. Zoals ik het nu zie is dit een eenvoudiger bevestiging dan de oude.....
Groet
Johan
Hoi Bert,capobert schreef:heeeeeeel simpel, originele stekkertje los......nieuwe stekkertje erin. de schakelaar in het dashboard blijft gewoon zitten met een los draadje erachter..
echt heeeel simpel, anders had ik het niet eens gekund.
Dat kan ik zelfs.
Senk joe ferry mushc.
Groetjes en schakel ze, :lol: :lol:
Johan
- Paul leliveld
- Type: Ik heb een andere motor
- Bijz: Honda ST1100
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Dordrecht
capobert schreef:Wie weet waar ik een schakelaar kan kopen die over de lichtschakelaar links op het stuur gezet kan worden en waarmee je de alarmlichten mee bedient?
thnxs
bert
- Paul leliveld
- Type: Ik heb een andere motor
- Bijz: Honda ST1100
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Dordrecht
GR Paul
gr
Bert
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 3731 Weergaves
-
Laatste bericht door Bluefinger