Het Option 719 bruine zadel wordt nog nageleverd. Het was of deze uit de voorraad bestelling van BMW Nederland en dan nog even wachten op het bruine zadel, dan wel wachten tot week 35. Nou, het leek me ook een mooie gelegenheid om vergelijkend waren onderzoek te doen. Het zwarte zadel zit behoorlijk stevig, steviger dan het zadel dat ik op de R1200RT uit 2010 had (en die ik had vervangen door een Corbin zadel die ook bij de koop toen in zat, ik heb vrij kort maar op het standaard zadel gereden, maar lang genoeg om een houten bips te hebben gekregen). Ben benieuwd hoe het zwarte zadel zit.
De Option 719 Blue Planet is een behoorlijke klap duurder, maar ik ben gezwicht voor die prachtige biesjes en die bijzondere lak

Hij lijkt zwart, maar er ziet wel degelijk diep blauw in. Als de zon er over schijnt, dan lichten oranje, lichtblauwe en zilveren spikkels op. Sommigen vinden dat helemaal niets omdat de motor dan stoffig lijkt. Ik vindt het prachtig. In de 350 km die ik nu gereden heb komt ze af en toe mooi donkerblauw op me over. En dan weer zwart. Een boeiend kleurtje dus.

Ik heb er dode hoek spiegeltjes op gezet, ben ik heel content mee. Heb die tot op heden op al mijn vorige BMW motorfietsen gehad.
En ik heb het Central Lock systeem van oldtimers.si er op gezet.
Denk er nu over om bij de 1.000 km beurt een USB aansluiting in de linker telefoon/portemonnee vak te laten plaatsen. En eigenlijk wil ik wel rechts ook zo'n vakje. En misschien dat ik eens op zoek ga naar een manier om bijvoorbeeld een banden reparatie set achter het gaas voor de speakers die ik dus niet heb kan krijgen.