De laatste paar ritten komt af en toe ineens het <!> (oliepeil) in beeld op het display. Na een beetje rondneuzen blijkt dus dat deze melding bij oudere RT’s regelmatig tevoorschijn komt ondanks dat het oliepeil nog correct is.
Maar mede door dit teken uit voorzorg toch maar eens een kijkje op het peilglas genomen. En ondanks de vele topics heb ik toch nog een vraag.
Eerst heb ik gepeild volgens de handleiding (warm, middenbok, 5 min. wachten). Het niveau was bij deze test ruim boven de stip.
Na een volgende rit heb ik gepeild door de motor 10 minuten op de jiffy te laten staan, dan 10 minuten op de bok en daarna gepeild. Nu is het niveau tot net iets onder de bovenrand van het peilglas.
Nu heb ik gelezen dat door de bovengenoemde methode de olie uit de koeler ook naar het reservoir gezakt is waardoor het peil iets oploopt. Echter vind ik het best een groot verschil of ligt dit aan mij?
 
 Is er een mede RT’er die mij kan vertellen wat een goed peil is en wanneer ik ongeveer moet bijvullen?
Alvast bedankt! :)
Groet,
Ruben
 
  maar krijg soms wel es een melding van kapot lampje op het scherm (had hier al een topic over dacht ik). Maar als ik de motor na thuiskomst naloop branden gewoon alle lampen (stads-/dim-/grootlicht + knipperlichten + achterlicht + remlicht). Dus als deze melding komt negeer ik het tijdens de rit.
  maar krijg soms wel es een melding van kapot lampje op het scherm (had hier al een topic over dacht ik). Maar als ik de motor na thuiskomst naloop branden gewoon alle lampen (stads-/dim-/grootlicht + knipperlichten + achterlicht + remlicht). Dus als deze melding komt negeer ik het tijdens de rit.
 haha
 haha