nieuwe accu R1200RT?

Keuze, onderhoud en laadsystemen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
**AC**

nieuwe accu R1200RT?

Ongelezen bericht door **AC** »

Hallo,

Aangezien mijn -1200- alweer bijna zijn vijfde levensjaar ingaat en ik merk dat het starten, na een nachtje vriezen de meeste moeite kost, zal ik waarschijnlijk moeten uitkijken naar een nieuwe accu.

Zijn er hier leden die voor de 1200 al een andere accu erin gezet hebben en welke was dit dan?

Gr. Milan
HansD
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: nieuwe accu R1200RT?

Ongelezen bericht door HansD »

**AC** schreef:Hallo,

Aangezien mijn -1200- alweer bijna zijn vijfde levensjaar ingaat en ik merk dat het starten, na een nachtje vriezen de meeste moeite kost, zal ik waarschijnlijk moeten uitkijken naar een nieuwe accu.

Zijn er hier leden die voor de 1200 al een andere accu erin gezet hebben en welke was dit dan?

Gr. Milan
Tja, dan moet je toch eens naar een Odyssey accu kijken, naar men zegt de beste accu. Je kunt die betaalbaar krijgen bij bijvoorbeeld Hefra in Spaanse polder (Rotterdam).
Hans
Hazeldonk
Type: R1200RT
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

**AC** schreef:Hallo,

Gr. Milan
Waaruit blijkt dat de accu's inderdaad een levensduur kunnen hebben van ongv. 5 jaren. Mijn -1200- wordt in januari 2010 5 jaar oud en heeft dan 110200 km met de eerste accu gedaan, ook ik merkte de afgelopen vorstdagen dat de echte kracht er uit begint te raken en het starten in de koude ochtend wat meer moeite kost en zal moeten uitkijken naar een nieuwe.

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
HenkvanR
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn

Ongelezen bericht door HenkvanR »

Hallo mensen,
ik heb voor mijn R1100RT op dit adres http://agmaccushop.nl" onclick="window.open(this.href);return false; een accu (Odyssey)voor een redelijke prijs gekocht via internet en deze is heel goed.
Zit er nu ongeveer een jaar in en werkt perfect
[groet]
HenkvanR -1200-
Electric

Ongelezen bericht door Electric »

Ik zag alleen dat deze Odessey accu's 17Ah i.p.v. de 18Ah die BMW erin zet. Levert dit geen problemen op?
vioma

Ongelezen bericht door vioma »

Electric schreef:Ik zag alleen dat deze Odessey accu's 17Ah i.p.v. de 18Ah die BMW erin zet. Levert dit geen problemen op?
Nee geen enkel probleem ,ik heb net een nieuwe pc 680 in mijn -1150- geplaatst , hij start veel beter rond dan met een "normale' nieuwe accu. _004
De odessey levert tijdens het starten ook echt 17 a terwijl een andere (18 of 19 ah) terugvalt naar 10a tijdens het starten.
[groet] peter
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Die "ratings" zijn een min-of-meer genormeerde methode om de capaciteit van een accu indicatief te kunnen aangeven.

In tegenstelling tot de "goedkopere" merken, gebruikt Odessey puur lood in de accu, geen toevoegingen of vervuilingen.
En het is ook geen gerecycled lood wat ze gebruiken.

Dan komen zaken zoals rest-capaciteit, recovery, maar ook de hoeveelheid start-stroom een accu kan leveren;
Bij de Odessey is dat 280 Ampère, terwijl een conventionele accu van 20 Ah om-en-nabij een startstroom kan leveren van 120 Ampère

Dat maakt Odesey duurder, (wellicht?) zwaarder (6,2 Kg) maar ook veel beter.
En een langere levensduur is dan te verwachten van 8 ~ 12 jaar, volgens de fabrikant.
E.e.a. natuurlijk afhankelijk hoe je met de accu omgaat qua lading e.d.
vioma

Ongelezen bericht door vioma »

dutchmidiman schreef:En een langere levensduur is dan te verwachten van 8 ~ 12 jaar, volgens de fabrikant.
E.e.a. natuurlijk afhankelijk hoe je met de accu omgaat qua lading e.d.
Volgens de AGM schop mag hij niet aan de druppel lader ,tijdens de winterstop de min kabel los doen is voldoende.
Als je hem weer aansluit dan wel ff op contact zetten en je gashendel open en dicht draaien voordat je hem start ,niet voor de accu maar voor de motronic.(advies ander topic) _004
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik ben het daarmee eens;
De meeste accu's gaan kapot omdat ze "weggezet" of niet gebruikt worden terwijl ze niet voldoende geladen zijn.

Een druppellader, zoals de naam al zegt ;) heeft een zeer lage maximale laadstroom (mili-ampères, oftewel mA) en zal pas na lange tijd de accu enigszins op lading kunnen brengen. Maar door het chemische proces in de accu is het juist noodzakelijk de accu goed op lading te brengen, en liefst flink ook (met Ampères dus).
Daarnaast zal een accu door veroudering (corrosie, laden dan weer ontladen, etc) niet helemaal opgeladen kunnen worden (de capaciteit van de accu neemt af), en zo'n druppellader zal dat proces niet tegen kunnen gaan, en het effect zelfs kunnen verergeren!

Vandaar het klemmende advies; als je een goede accu koopt en je wilt er lang plezier van hebben, investeer dan ook in een goede accu-lader ipv een druppellader, je verlengt de levensduur van je accu aanmerkelijk!

En voor die critici die denken dat een accu-lader meer stroom verbruikt dan een druppellader?
De tegenwoordige accu-laders zijn zeer intelligent (zoals C-Tek, Optima, etc) en kennen diverse laad-cycli, en gaan dus veel zorgvuldiger om met hun eigen stroomverbruik.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Accu & Opladers”