effe voorstellen: sanderh

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

sanderh

effe voorstellen: sanderh

Ongelezen bericht door sanderh »

Hoi,

Mijn naam is Sander, kom uit Amersfoort en heb sinds 1,5 maand een UK uitvoering R1100rt gletsjer groen uit 1996. Inmiddels al vele plezierige woonwerk km's (miles) mogen rijden tussen de files op de A1 door. Na ontvangst motorfiets direct 2 zaken gemodificeerd: Xenon koplampje erin (6000 k is wit genoeg, 4300 k zou ook goed zijn) en de koffers in kleur gespoten. Ziet er een stuk beter uit vind ik zelf. Xenon zelf monteren is trouwens geen probleem, goed te doen.
Nu nog wel een ABS probleempje oplossen, tenminste, de zaak waar ik hem gekocht hebt. lampjes blijven om en om knipperen en tot op heden kan het nog niet gereset worden. Oh, ja en het knopje voor de alarmlichten verplaatsen, op het dashboard is niet praktisch.
Hiervoor 6 jaar op een VFR gereden met heel veel plezier, maar dat was voornamelijk toeren. Nu voor Woon werk verkeer (17.000km per jaar) gekozen voor de RT.

Update: 07-01-2010 Gisteren een nieuwe fiets gekocht: r1100rt 1999 Opal Blue, nu weer koffertje in kleur spuiten en Xenon lampje overbouwen en daarna....

:D
[groet]
-1100-
Laatst gewijzigd door sanderh op 07 jan 2010, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: effe voorstellen: sanderh

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Hoi Sander
[welkom]

Xenon en meegespoten koffers maken de zaak helemaal AF. ABS modificatie is voor velen ook een pre. Scheelt veel ergenissen. Ben benieuwd of je motorzaak het voor je wil doen. Laat je het eens weten? Anders kan je het zelf ook doen.
In het verleden zijn er al via dit forum modificatieshops gehouden.
zie: viewtopic.php?f=32&t=268
er staat daar ook een aardige video die een beeld geeft van de operatie en een handleiding.

Zien we je nog op het RT Treffen :?:

[groet]
Jos
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
sanderh

Jos,

Overigens nog wel meer wensen, de signalminder lijkt me ook wel wat....
Ik had al het een en ander gelezen over de ABS modificatie, maar eerst maar eens zorgen dat de ABS weer werkt. Nadat ik hem de eerste keer terug had gebracht knipperen de lampjes constant om en om. Daarvoor knipperden ze na het contact aanzetten gelijktijdig. Soms na het starten werkte het goed, soms gingen de lampjes om en om knipperen.
Overigens was ik bij Van Harten geweest om te vragen of zij hem uit konden lezen, maar die vertelden me dat ze een software fout hadden in hun computer en bij dit model niet meer konden uitlezen. Zelf resetten via alternatieve methode tot nu toe nog niet gelukt.

Staat er ergens meer info over het RT treffen??
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Hallo Sander,

Welkom van een "buurt"-genoot _004

Meer informatie over het 2010 treffen is te vinden op de navolgende link;
viewforum.php?f=60

Wat betreft het uitlezen;
Van Harten is een prima tent, geven ze aan of ze dit niet-kunnen-uitlezen-van-R1100RT's nog gaan oplossen?
Of is het einde-oefening?

Ik heb een apparaat waar je (o.a.) de ABS kunt uitlezen, dus wellicht een idee een keer iets af te spreken?

Tja, de SignalMinder, ik vindt het een perfecte oplossing, ben er heel blij mee, alleen de Groepinkoop is een hele uitdaging ivm alle bijkomende kosten (lees: belastingen)
Yobotje
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

Ongelezen bericht door Yobotje »

@Sanderh
Welkom stadgenoot, [welkom] en veel veilige kilometers toegewenst. _004
Oudoe ééj! Afbeelding
Theo.
DutchBear
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: lekker groot
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn

Ongelezen bericht door DutchBear »

Hey Welkom !

gr
Peter
R1200GSA 2010
sanderh

Van Harten gaf aan dat BMW nederland er nog niet uitkomt en aan hun reactie te horen hadden ze er zelf ook weinig vertrouwen in.

We kunnen uiteraard ook altijd nog naar een andere dealert. Eerst zelf nog een keer proberen te resetten met draaiend voorwiel...

RT treffen had ik al wat van gevonden, bedankt.

Over de Signalminder; zit daat nu ook een makkelijke manier op om je alarmlichten aan te zetten. Het is me nog niet geheel duidelijk welke functies er nu precies op zitten

gr Sander
Inspector Gadget

Ok, ik hoor het wel als je wilt dat de Gutmann Bike Macs het ABS-probleem onderzoekt en evt. om op te lossen.

Wat betreft de Kisan SM-5, ik neem aan dat je dit draadje gezien cq. gelezen hebt?
viewtopic.php?f=45&t=165

"Alarm-lichten Aan" doe je door met je duimen zowel de knop voor "knipperlichten-links af" als "knipperlichten-rechts af" gelijktijdig in te drukken.
En dan zijn de alarm-lichten weer uitschakelen door op de bekende "Cancel"-knop bij het rechter-handvat weer in te drukken.

Gebruik je de alarm-lichten knop op je dashboard, gaan ook de knipperlichten in de alarm-stand (uiteraard), maar kan je dan alleen uitzetten via dezelfde alarm-lichten knop op je dashboard in te drukken (dus alarm-lichten-uit stand) en daarna op de "cancel-knop" bij het rechter-handvat in te drukken.

Overigens, de alarm-lichten knipperen op een lage frequentie als je de alarm-lichten knop gebruikt, en op een hogere knipper-frequentie als je beide "links-af" en "rechts-af" gebruikt.
En bij mijn unit (met beta software) bemerk ik dat als ik de alarm-lichten knop gebruik, de alarm-lichten (op een lage knipper-frequentie) aan gaan, als ik de alarm-lichten knop weer uitzet, de Kisan overschakelt op een hoger knipper-frequentie, en dat ik de alarm-lichten dan moet uitschakelen via de "cancel"-knop rechts.

Ik vindt dit prima voor file-rijden versus een echte alarm-lichten bediening.
Yobotje
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

Ongelezen bericht door Yobotje »

sanderh schreef: Over de Signalminder; zit daat nu ook een makkelijke manier op om je alarmlichten aan te zetten. Het is me nog niet geheel duidelijk welke functies er nu precies op zitten

gr Sander
Alarmlichten via de beide knipperlicht knoppen of via de alarmlichtknop.

Verder BrakeFlash , Lanechange = versneld knipperen als je de linker of rechter knop iets langer vasthoudt, runninglights in 2 verschillende lichtsterktes, automatisch uitgaan van de knipperlichten na een instelbare tijd (in combinatie met BrakeFlash).
(zie verdere berichten in dit forum voor meer details :!: )
Oudoe ééj! Afbeelding
Theo.
sanderh

Lijkt me wel wat waard die SM-5. Is het daadwerkelijk plug and play.

Wie is Gutmann Bike Macs?

gr. sanderh
sanderh

Aha, ik vond eigenlijk zelf het antwoord al, niet wie, maar wat.....

gr

Sanderh

p.s resetten met draaiend wiel is niet gelukt. Met de multi meter eraan blijft hij continue spanningsdippen geven, ik dacht een fout code te kunnen uitlezen, maar hij blijft het continue doen dus zal er wel wat anders aan de hand zijn.
Valt dat met die Gutmann Bike Macs uit te lezen? En zo ja ben je bereidwillend om hierbij te helpen?
Inspector Gadget

Via de diagnose-connector onder je zadel (drie-polige aansluiting bij de R1100RT) kan je inderdaad diagnose stellen van het motormanagement en ook de ABS.
(ik heb beide eens voor de grap gedaan, en het werkt heel gemakkelijk).

Je kunt er ook evt. een led aan hangen, heb ik ergens eens gelezen;
http://www.bmwgsclub.nl/abs-reset.html" onclick="window.open(this.href);return false;
en
http://www.bmwgsclub.nl/motronic-reset.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja, we kunnen eens afspreken om met de Gutmann Bike Macs uit te lezen wat er precies aan de hand is.
sanderh

Het was inmiddels motorfiets nr 2 met dezelfde ABS storing, maar m.b.v. Dutchmidiman en zijn Gutmann Bike macs de storing uit gelezen, eruit gehaald en ABS lijkt weer naar behoren te werken. Nu nog even een testritje. :arrow:

Thanks Rob!!
Inspector Gadget

Graag gedaan Sander! _004

Hopelijk blijft het probleem nu weg voor je, en was de oorzaak als gevolg van de dealeRT'.

Nieuwe dienst: Rob's Uitlees Service :lol:

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”