BMW R....RT kopen?

Ben je opzoek naar een andere motor en wil je een BMW R...RT kopen? Stel dan je vragen aan de huidige eigenaren.

Moderator: RT_Patrick

JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

BMW R....RT kopen?

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

We kunnen ons voorstellen dat je je hier hebt aangemeld omdat je overweegt over te stappen naar een -850- -900- -1100- -1150- -1200- . Hiervoor hebben dit forum ingericht.
Stel hier je vragen aan de huidige eigenaren wat hun ervaringen zijn.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Walter
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Re: BMW R....RT kopen?

Ongelezen bericht door Walter »

Niet een kopen hoor!!!! _001

Het is verslavend ;) ;) ;)
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
Stingray

Ongelezen bericht door Stingray »

Laten keuren door Erik van Lent.nl of onze Kenny van MSA en dan weet je ook gelijk de bak is gemodificeerd. Ik zou zeggen R1100RT!!!! maar das een open deur op het RT forum (boxer RT wel te verstaan ).
aantzeetje
Type: R1200RT
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Ongelezen bericht door aantzeetje »

Men motormaat rijdt zoal 20 jaar met BMW. Ik met een ander 2 cylinder merk tot 6 maand geleden. De MG Norge 1200GTL de deur uit en een nieuwe R1200RT full option in de plaats. Had 2 jaar geleden al eens een proefrit gedaan met een RT maar was eerlijk gezegd niet zo begijsterd. De reactie van men maat was: je moet minstens 3000km met een boxer gereden hebben om hem ten volle weten te appreciëren. Heb op de 6 maand dat ik er mee rijdt opnieuw moeten leren motorrijden. Stuurt totaal anders in door de telelever en paralever en natuurlijk de gewichtsverdeling van de motor zelf. Maar nu 12.000km verder waarvan voornamelijk in de Italiaanse en Spaanse bergen gereden werd zou ik hem voor geen ander meer willen ruilen. Eens gewend is het gewoon zalig om mee te rijden.
jaybmw
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Ongelezen bericht door jaybmw »

Zie mijn lijst aan kawa's die ik heb bezeten,en na al deze prachtige machines een boxer aangeschaft. Was op zoek naar meer comfort,en mijn meisje ook.Had op de beurs in Utrecht op de gtr1400,fj1300 en st van Honda gezeten,ook op de k-serie en op de rt. De zit voelde o.k. tov de andere merken,alleen de twijfel om met een 2 cyl te gaan rijden... :$ Welnu,naar een dealer gegaan en een proefrit aangevraagd. Op een zaterdag morgen een 1e rit met een 1200rt met 7000km op de klok gemaakt.Dit was anders :shock: ! Iets ofwat trilling in vergelijk met de 4 cyl zx-9,het geluid,de zit het enorme sturen en het koppel viel me op.Niks wennen,de 1e afslag op de a-27 reed ik na zo'n 15km af en de achterband bijna rond! Zo vertrouwd voelde het frame aan.

Ik was om.Met pijn in mijn hart heb ik de kawasaki ingerolen,de liefde voor kawa blijft voor altijd in me.Nu iets meer als een jaar later wil ik niet anders meer dan BMW rijden.Het was al vreemd om na de proefrit op de kawa terug naar huis te rijden! Als ik geld had gehad,had ik de inruil nooit gedaan en de racer erbij gehouden,dat wel.Het magnefieke eindschot en het hoogtoerige gebrul mis ik nog steeds,maar nu heb ik een motor die lekker rijdt,enorm strak is in bochten en LEEFT ! Een boxer draait zo apart met eigen stijl,je rijdt echt motor vind ik.De mensen die je waar dan ook tegen komt met een BMW zijn gelijk van aard,altijd een praatje enz enz.Heel relaxed,een way of life vind ik.Totaal anders dan het meeste supersportvolk,die net als ik met veel geweld/wheelies e.d. aandacht trokken.Dit is verleden,ben bijna 40 jaar en rustiger geworden maar rijdt nog wel eens stevig door hoor.Het motorvirus zit in me,en dat is nu met de -1200- zeer aangenaam.

Nogmaals,rijdt goed proef alvorens je overgaat tot een boxeraanschaf.

Ik raad het iedereen aan die interesse heeft er open voor te staan dat het wel anders rijden is,anders kun je je niet overgeven.

Succes en laat het weten of je een rt aangeschaft hebt.

[groet] Jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
767 driver

Ongelezen bericht door 767 driver »

Niet kopen. En dat meen ik serieus. Koop een 4 cilinder motor. Liefst een Honda Pan European. Heb daar onlangs op gereden en die is zoveel beter dan een BMW R. Geen KFR meer en het rijd veel comfortabeler.
Mijn R1100RT gaat eruit zodra ik een goede Pan heb gevonden. Nooit meer een BMW.

Rob
Walter
Erelid
Erelid
Contacteer:

767 driver schreef:Niet kopen. En dat meen ik serieus.
Mijn R1100RT gaat eruit zodra ik een goede Pan heb gevonden. Nooit meer een BMW.

Rob

Heb je zo'n slechte ervaring aan je BMW overgehouden Rob?
Walter
Afbeelding
Junkyard Dog
Type: R1100RT
Bijz: Verlaagd met Hyperpro veren. TomTom GO 500.
Land: FRANKRIJK
Woonplaats of omgeving: Creuse.

Ongelezen bericht door Junkyard Dog »

767 driver schreef:Het antwoord is kort. JA BMW heeft met de 2 cilinder boxer een slecht product neergezet. Het feit dat de 1200 nu 2 bougies heeft geeft wel aan dat BMW dat zelf toegeeft. Ik word gek van al dat KFR. Dat ding is niet af te stellen. Honda here I come.
Heel jammer Rob, en ik snap er niks van.
Ik rij al mijn hele leven BMW zonder enig probleem. Ben zeer tevreden over de motoren die ik heb gehad.
Waren altijd in onderhoud bij een vriend en BMW liefhebber zo als Kenny. Helaas nu overleden dus zal ook ik nu naar Kenny moeten. En nooit last van KFR gehad.
Geen idee waar je de motor in onderhoud had. Ik heb er nu ruim 500.000 tevreden BMW kilometers opzitten.

[groet] Anton _004
The Dog is in the house

In bezit van:
BMW R60/5 1970 391.252 KM
Harley Davidson FXLR 1990 333.100 KM
BMW R1100RT 1998 310.128 KM
Nieuwe motor HD Dyna Low Rider mei 2015, 73053 KM.
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

767 driver schreef:...Ik word gek van al dat KFR. Dat ding is niet af te stellen. Honda here I come.
Jammer te lezen dat blijkbaar niemand jou fiets de afstelling heeft gedaan waarmee jij tevreden zou kunnen zijn.
Heb je Kenny van Motor Service Amersfoort overwogen eens een kans te geven?

Er zijn m.i. genoeg "horror-stories" te lezen van slecht lopende machines die na een Magic Kenny weer helemaal tevreden waren.
Walter
Erelid
Erelid
Contacteer:

767 driver schreef:BMW heeft met de 2 cilinder boxer een slecht product neergezet.

Rob

En ik altijd maar denken dat BMW juist door de boxer zo groot geworden was... _001

Jammer te lezen dat je relatie met de BMW stukgelopen is...
Walter
Afbeelding
jaybmw

Alsof een st heilig is.... De cylkoppen vliegen om je oren,zeker als je boven de 80.000km komt. Honda maakt alleen goede buitenboordmotoren. Waarom wacht je niet op de 6 cylinder uit bayern?

Grtn J. -1200- _004 !
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
**AC**

Ongelezen bericht door **AC** »

Zo zal elk merk zijn probleem gevallen kennen vind ik en denk ik dat je echt flinke pech hebt gehad.
Het gras is in ieder geval niet altijd groener aan de overkant, hoop in ieder geval toch dat je het motor plezier terug vind. Ook al is het bij een ander merk ;)

Gr. Milan
jeroen12

Ongelezen bericht door jeroen12 »

767 driver schreef:Niet kopen. En dat meen ik serieus. Koop een 4 cilinder motor. Liefst een Honda Pan European. Heb daar onlangs op gereden en die is zoveel beter dan een BMW R. Geen KFR meer en het rijd veel comfortabeler.

Rob
Ik ben van een Pan 1300 naar een -1200- gegaan en heb er absoluut geen spijt van. Qua comfort doen ze niet voor elkaar onder en de stabiliteit van de -1200- is een verademing _004
mies1

Ongelezen bericht door mies1 »

Hallo,
Ik ben redelijk nieuw op dit forum. Op dit moment rijd ik een heerlijke CBR600 uit 1987 (!). Maar nu 40 geworden en een beetje verliefd op het 1150RT model. Veel gelezen over KFR. Waar moet je op letten als je een 1150 koopt? Zijn er probleemonderdelen en/of kilometerstanden?
Ik woon vlakbij Enkhuizen dus vlak bij motorzaak de Jong BMW. Ik overweeg daar te kopen, heeft iemand hier ervaring gehad?
Bedankt voor jullie hulp,
Michel
Reinier L

Ongelezen bericht door Reinier L »

mies1 schreef:Hallo,
Ik ben redelijk nieuw op dit forum. Op dit moment rijd ik een heerlijke CBR600 uit 1987 (!). Maar nu 40 geworden en een beetje verliefd op het 1150RT model. Veel gelezen over KFR. Waar moet je op letten als je een 1150 koopt? Zijn er probleemonderdelen en/of kilometerstanden?
Ik woon vlakbij Enkhuizen dus vlak bij motorzaak de Jong BMW. Ik overweeg daar te kopen, heeft iemand hier ervaring gehad?
Bedankt voor jullie hulp,
Michel
Beste Michel,
Vanaf 2003 is er de twinspark om KFR tegen te gaan en dat is goed gelukt. Verder staat er hier in het forum veel over afstellen en andere hulpmiddelen. Mijn r1150rt loopt als een zonnetje al heb ik "het" nog maar net en dus nog niet zoveel kunnen rijden. De km stand is 132000 en ziet en loopt perfect. Goed en rustig rondkijken, neem iemand mee die er verstand van heeft of laat een keuring doen. In dit forum staat sinds gisteren een r1150rt uit 2004 te koop, als ik de mijne nog niet had dan ging ik ervoor. Big RT Smile succes en we horen het nog wel. Reinier L
Maarten de Vries
Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
Woonplaats of omgeving: Het Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maarten de Vries »

jaybmw schreef: Honda maakt alleen goede buitenboordmotoren.
Deze stelling vindt ik ook wat kort door de bocht.

Gr. Maarten
robmw

Ongelezen bericht door robmw »

wob schreef:Ik sta op het punt een keuze te maken. Een K75RT of een R1100RT. Heb een K75RT gehad en beviel me prima. Maar R100RT lijkt me wel wat. Die ik gezien heb is van 1996, en ik lees berichten over versnellingsbakproblemen bij machines van voor 1997. Wat is wijsheid, oude vertrouwde K75 kiezen of de gok wagen met een R1100RT ?
Wob
Hi Wob
vorig jaar kocht ik een 1100RT uit 1997 met 40000 km op de teller. Het was eerst wennen na lage tijd weer op de motor. Mij bevalt na een paar duizend km de motor uitstekend. In begin een beetje zadelpijn. (Ook een dagcursus bij de ANWB gedaan). Ik heb gelezen dat de versnellingsbak problemen kan geven. Je moet dan in 2 of 3 doortrekken. Als hij dan uit z'n versnelling schiet heb een een probleem. Meer weet ik er niet van. Ik heb hem gekocht zonder proefrit bij Solomoto in Geffen. Geen spijt van gehad. Een paar fantastische tochten door de Alpen gemaakt. Ik vind het een geweldige machine.
Succes met je keuze.
Robmw
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik denk dat BMW zelfs nog heel veel kan leren van Honda. Dus ben het met Maarten eens. En eigenlijk denk ik dat de Japanse motoren over het algemeen gezien kwalitatief behoorlijk goed zijn. En dan wel even kijken naar kwaliteit /prijs verhouding.
Ik heb veel motoren gehad en merk dat je een beetje geluk moet hebben met elke motor.
Ik vind elke motor heeft zijn voordelen en nadelen. Ik kan er van veel motoren wel wat noemen. Ik vind zelf de boxermotor op zich wel iets hebben maar niet zozeer omdat het een boxer is maar een twin. Ik vind de K modellen weer meer net auto motorblokken. Wel degelijk maar gewoon niet echt een motor motorblok qua uitstraling als je begrijpt wat ik bedoel. Ik maak van de nadelen van al de motoren die ik had nooit zo'n geheim maar ook de voordelen mogen genoemd worden.
De enige probleemloze motor is degene die nooit gebruikt word.

Ton
Inspector Gadget

Ben het met Ton eens, Honda is niet voor niets marktleider.
Maar BMW is een goede tweede, wat mijn persoonlijke mening betreft.

Ik verschillende motoren gehad, waaronder Honda, en voor mijn werk rij ik ook nog verschillende merken en types.
(wat niet altijd een goede maatstaaf is aangezien het soms gaat net als bij een lease-auto bij sommige bestuurders, hard en zonder respect voor het voertuig of de techniek).

Maar ik zal zeker niet Honda als hét merk zien, als het om betrouwbaarheid of duurzaamheid gaat, wel als het om prijs/kwaliteit gaat.
Dat is algemeen wel zo met de Japanners, dat is hun strategie om de markt te veroveren.

De K's zijn behoorlijk stevige en betrouwbare motoren, mits goed onderhouden.
En ik heb (o.a. bij Kenny van MSA) K's gezien die daadwerkelijk showroom-nieuw klinken en er uit zien.
Blijkbaar onverwoestbaar, wat dat betreft. (als je begrijpt wat ik bedoel)

Maar ik heb ook Honda's gezien, nog niet eens zo oud, die er erbarmelijk bij stonden, of waar een relatief eenvoudige reparatie een daadwerkelijke arm-en-been koste.

Waarmee ik probeer te zeggen dat het in mijn optiek relatief is;
Mijn fiets was ook niet bepaald optimaal totdat Kenny er mee aan de slag ging.
En tot op heden heeft iedereen die op mijn fiets gereden heeft, positief commentaar gegeven.
Terwijl ik, voordat Kenny er mee aan de slag ging, ook behoorlijk teleurgesteld was in mijn fiets.
Maar achteraf het de verkoper was die de bal flink had laten vallen.

Elk merk en daarbinnen weer elk model heeft bepaalde nukken, onvolkomenheden en soms zelfs slechte keuzes van de fabrikant.
Ik heb het hier al eens tussen neus-en-lippen aangegeven, omdat ik verschillende merken rij, kom ik ook bij verschillende merk-dealers.
En hun verhalen, van gekende problemen, terugroepacties, en zelfs "stille vervangingen in opdracht van de fabrikant" zijn niet van de lucht, heb ik bemerkt.

Motoren is ook een stukje emotie en een stukje wat wil je er mee gaan doen.
Emotie zijn de looks, uitstraling, de toeters en bellen, etc.

Wat je er mee gaat doen, bepaald al snel welk model of type motor je meer zal aanspreken.
Als je opzoek wilt gaan naar een probleemloze motor, ben ik het met Ton eens, dan wordt de motor niet of nauwelijks gebruikt.

Ik heb ondertussen geleerd dat elk probleem-geval altijd een oplossing verdient, wat mij betreft.
En alleen jij kan bepalen of dat middels een monteur opgelost kan gaan worden, een tweede kans, nog meer investering (arbeid en evt. onderdelen e.d.).

Wat bij mij de doorslag gaf, was (uiteraard) emotie;
Ik bemerk met de RT dat het een heerlijke tourfiets is, zwaar maar toch goed wenbaar en bestuurbaar, en een heel uniek karakter.
En ik heb er na een Kenny behandeling, geen moment spijt van gehad.
Hoewel ik ooit eens wil gaan voor de R1200RT, maar dat is puur voor de techniek.

Aan de andere kant vraag ik mij wel af of je al deze reacties nog wel leest, aangezien je aanmelding op 7 augustus 2010 was, en je laatste bezoek 29 augustus 2010.

Ik schat zo in dat het geen R...RT geworden is, anders hadden we je wel eerder cq. vaker terug gezien? _001
thooms

Ongelezen bericht door thooms »

Ik wil bij deze toch ook een woord doen omtrend deze

Zelf weet ik zeker dat de japaners toch een beter product neer zetten heb er vele gehad en bijna versleten de machines zijn zeer doordacht en gerafineerd.

Dan komt de ham vraag is de beemer dan slecht nee dat is niet zo , wat ik wel kan zeggen dat ze wat gevoeliger zijn
De bakken gingen defect ja dat komt ook bij bepaalde jappen voor , springen uit de versnelling

Het geval wil dat motor rijden emotie is vraag dat maar eens aan een ducati rijder met zij gescheurde carters en uitgelopen lagers hij is altijd tevreden en vind het een super fijne motor het maakt hem niet uit of het ding eens stuk gaat.

De beemer is een app dat gevoeliger is en zeer zeker de ouder met singel bougie de meeste klachten geeft. dit alleen heel goed is op te lossen door een paar mensen
veel mensen beginnen verkeerd ben blijven zo aan sukkelen, je blijft het hier lezen als je bij de bassis goed begint en afwerkt heb je een fiets die het prima doet.

oke dan moet je eens een keer vaker lekkende keeringen koppling vervangen als dat de doorslag moet geven omtrend jou rij plezier het zij zo

Ook niet iedereen rijd Toyota toch.

Gr Wijnald
ReinierS

Ongelezen bericht door ReinierS »

Ik heb met mijn 1 na laatste motor (GSA1200) meer problemen gehad dan met 4 motoren ervoor _002
Dat waren 3 Aprilia RSV's en 1 KTM950S Adventure..

Toch weer een BMW,.... _oo_
ReinierS

Ongelezen bericht door ReinierS »

Maarten de Vries schreef:

Gr. Maarten
Ze hebben ook hele goede graskantenmaaiers hoor.... ;)
jaybmw

ReinierS schreef:
Maarten de Vries schreef:

Gr. Maarten
Ze hebben ook hele goede graskantenmaaiers hoor.... ;)

De aggregaatjes zijn ook wel o.k. ! :lol: !
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Benji
Type: R1150RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg

Ongelezen bericht door Benji »

Heb een R1100RT gehad, na 7 jaar plezier en 100000 km, van meserie van de hand gedaan en dat was niet omdat er geen goede monteur aan werkte. Maar een RT rijdt goed, dat is een feit. Heb ook 2 honda´s gehad, starten en rijden deden deze altijd en waren minder onderhouds gevoelig, maar ze reden niet zoals mijn RT. Het is maar, wat vind je belangrijk en wat vind je beurs belangrijk.
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
cootje1200

Ongelezen bericht door cootje1200 »

Heb afgelopen zaterdag de -1200- opgehaald en meteen met vriendin achterop van Enschede naar Brabant gereden. Was een heel relaxte rit _004 . Stuurt ook ontzettend licht en dat voor zo'n flinke motor. Gaat een goed hemelvaartweekend worden, ook als het effe minder weer is, want de windbescherming is geweldig. Het rijd inderdaad anders, maar toch wel meteen makkelijk. Vooral het ontzettende lichte schakelen en ook de remmen zijn net als op de Duc ronduit goed. Je lepelt hem zo in zijn versnelling zonder dat de passagier er ook maar iets van merkt. In de loop van de jaren wat mooie accesoires aanbrengen, o.a. toch ook zwarte wielen en kleppendeksels aangezien mijn RT ook zwart/metallic is. Dat ziet er prachtig uit en ook heel sportief.

Zag ook de bovenstaande berichten over andere merken. Iedere motor heeft z'n nukken, het is maar hoe je er mee omgaat. Heb zelf 1 Suzuki, 3 Aprilia's en 2 Duc's gehad en alleen mijn Duc 1098 had een electrische storing. En dit werd door de fabriek hersteld als modificatie. Japanners blijven iets langer heel met slecht onderhoud, maar ik denk dat dat te maken heeft met de simpelere techniek. Ken ook een geval van iemand die bij de Biggelaar kwam die via Marktplaats een Duc had gekocht die niet naar behoren onderhouden was. _003 De hele krukaslager kapot gelopen. Kostte wel even 4800 euro. Alleen het nieuwe carter, zonder de overige kosten! Toch blijven het geweldige motoren. Ieder zijn merk en ik denk dat je toch een beetje geluk moet hebben, of het nu een nieuwe, jong gebruikt of oude machine is. Alles is kapot te krijgen. Sommige mensen kunnen alerlei voertuigen zo ontzettend mishandelen en als je dat dan net koopt... Ik hoop dat ik ook geluk heb met mijn RT, maar dat zal wel loslopen. ;). Wat het ook kost, doe mij maar europeaanse motoren, want de japanners doen mij eigenlijk niets. [groet] Cootje1200
MAD
Bijz: Zilver metallic - BJ 2002
GPS 278
Woonplaats of omgeving: Westervoort

Ongelezen bericht door MAD »

Beste forumleden,
Ik heb mij gisteren op het RT forum aangemeld en ik ga mij nu (in deze Kerstperiode) bezinnen (= lees verdiepen) om van type motor te wisselen (van GS naar RT) en ik hoop hier van jullie als ervaringsdeskundigen, de nodige informatie te krijgen, maar eerst wat voorgeschiedenis 8)_ :
Ik ben goed technisch onderlegd, weet het nodige van elektronica (incl CanBus systemen) en heb ruime ervaring met de BMW 4V – boxers (allemaal GSsen). Nu doet zich het verschijnsel voor (alleen op de GS) dat de 1150 betrouwbaarder schijnt te zijn dan een 1200 (voordat de laatste uitvoering met radiaal geplaatste kleppen kwam). De 1150 heeft ook een veel betere trekkracht in het laag toerengebied in vergelijk met de 1200. Ik heb eerst een 1150GS gehad en daarna een 1200 Adventure (zie mijn avatar). De 1200 reed prima, maar moest wel boven de 2500tpm gehouden worden en ik vond de 1150 toch fijner.

Ik heb in november 2008 een TKP (Totale Knie Prothese) gehad en na de revalidatie was het op en afstappen van de 1200GSA vervelender omdat deze erg hoog is (stuk hoger dan de 1150). Bijkomend voordeel van mijn huidige 1150GS is, dat er voetsteunverlagers op zitten waardoor het voordeel van een comfortabele kniehoek, ruimschoots opweegt tegen de iets verminderde grondspeling (bij duo gebruik).
Voordeel van de 1150 serie, is voor mij:
Betrouwbare (eenvoudige) techniek
Geen CanBus (ik sleutel zelf en heb niet de software om ECM’s uit te kunnen lezen).

Vragen aan jullie:
Hoe zit het met de betrouwbaarheid van de 1150RT (heeft 11pk meer dan de GS, vandaar...)?
Aangezien de GSsen bekend staan om wegligging en handelbaarheid,hoe is dat met een 1150RT?
Is de 1150RT gevoelig voor banden slijtage?
Ik heb het persoonlijk niet zo op ABS (wat er niet op zit, kan ook niet kapot en ik heb nooit abs gehad); hoe betrouwbaar is ABS op de RT?
Hoe staat het met de doseerbaarheid van de remmen?
Zijn er problemen met de elekrische rempomp?
Is de Twin Spark duidelijk beter dan de eerste series of maakt dat weinig uit?
Hebben alle 1150RT’s de verbeterde nokkenasspanners?

En als laatste:
Wat zijn de specifieke RT zwakheden (indien aanwezig)?
Waar moet je specifiek naar kijken?
Zijn er z.g.n. do’s en don’t’s?

Iedereen alvast heel hartelijk bedankt _004 voor jullie input en hele fijne dagen en een Gelukkig, Veilig en Pechvrij 2012!!
Vriendelijke groet
Michiel

Motorhistorie: Ducati 160; BMW R51/3; Triumph T21; BSA B31; Ariel NH; HondaCB450; Honda CB750K0; Honda CB900; Suzuki GS1000GS; BMW K100; BMW K100RS; BMW K100RS 16V; Honda ST1100; BMW R1150GS; BMW R1200GSA; BMW R1150GS; R1150RT

"You can't be lost, if you don't care where you are"
stan
Woonplaats of omgeving: roosendaal

Ongelezen bericht door stan »

Geachte mede bmw rijders,
ik wil na jaren van veel plezier met mijn maatje een R850RT naar een ander sigment toe. Ik overweeg om een r1200rt te kopen maar heeft iemand advies waar ik op moet letten tijdens aankoop?? cardan klok hoor ik het een en ander over, maar nog meer klachten?? graag jullie ervaring en adviezen.
Zkhmcknol

Ongelezen bericht door Zkhmcknol »

Kan iemand zich BMW R1100RT met kenteken MZ-45-DT herinneren?
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Contacteer:

Beste Zkhmcknol, allereerst, welkom op het RT-forum . Je even voorstellen mag op: viewforum.php?f=43

Ik vind je vraag erg kort door de bocht. Zou je deze willen toelichten?
Zkhmcknol schreef:Kan iemand zich BMW R1100RT met kenteken MZ-45-DT herinneren?
Jos WRSM
Zkhmcknol

Hallo Jos, excuus.......bij deze gedaan.

Ik ben in de gelegenheid deze fiets aan te schaffen en wil kijken of de originele eigenaar wellicht hier te vinden is en iets meer over deze fiets te weten te komen.

Ik heb overigens hier gelezen dat de koppeling van dif type, R1100 RT, rond de 80.000km wel eens last kan krijgen van koppelingsproblemen. Ben benieuwd wat het vervangen zou kunne kosten.

Alvast bedankt voor je reactie.
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Contacteer:

Kijk Michel, dat praat even beter . . . _004

Als je een wat oudere RT wilt aanschaffen raad ik je aan om deze altijd te laten keuren door bijvoorbeeld www.erikvanlent.nl of door www.motorservciceamersfoort.com . Kost een paar centen maar het kan je ook een veelvoud aan centen uitsparen.

Vraag in ieder geval de facturengeschiedenis even op bij de eigenaar. Wellicht is de koppeling al eens vervangen.
Ik ken 1100's waarvan de koppeling pas met 200K versleten was. Maar het kan ook zijn dat deze met 80K op is. Het is maar net hoe er mee gereden is.

Of de originele eigenaar zich hier meld zou een mazzeltje zijn . . . .

succes . . . .

[groet]
Jos

Zkhmcknol schreef:Hallo Jos, excuus.......bij deze gedaan.

Ik ben in de gelegenheid deze fiets aan te schaffen en wil kijken of de originele eigenaar wellicht hier te vinden is en iets meer over deze fiets te weten te komen.

Ik heb overigens hier gelezen dat de koppeling van dif type, R1100 RT, rond de 80.000km wel eens last kan krijgen van koppelingsproblemen. Ben benieuwd wat het vervangen zou kunne kosten.

Alvast bedankt voor je reactie.
Jos WRSM
Berrybeer
2023
2023
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Als ik mij niet vergis is Michel voornemens een RT via een veiling aan te schaffen en dan is een vooraf keuring geen optie. Kan wellicht (met het huidige geboden bod en het aantal gelopen km's) een interessante koopprijs worden, maar dan zou ik in ieder geval nog een aankoopkeuring laten doen. Niet dat er dan nog iets te verhalen valt op de verkoper, maar dan weet je in ieder geval of - en zo ja wat - er nog aan de brommert gedaan moet worden ;) .
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Contacteer:

Een van onze forumleden heeft een supermooie EN goed onderhouden -1100- te koop staan. Informeer eens bij hem . . .

zie: viewtopic.php?f=7&t=6232
Jos WRSM
Zkhmcknol

Berrybeer is goed op de hoogte maar welixht heeft ie alleen het kenteken ge googled. Maar idd, ds prijs, als ie niet veel meer wordt, is erg interessant. Goeie tip van die keuring........
Ton1959
Bijz: R80
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Tja ik had deze motor ook al gezien bij de veiling. Maar dan wel wijs om op een kijkdag eerst eens te gaan kijken. Proefrijden mag daar niet eens.
Zkhmcknol

dat is inderdaad niet ideaal ja, dat ben ik met je eens. Je koopt bijna blind een motor dan.........

op het ophaal adres zit een lease bedrijf gevestigd, aktief car management fleetforce, dat doet me denken dat dit wellicht een oude lease motor is........

ben er nog niet uit........
RhanRT

Ongelezen bericht door RhanRT »

als je zo op de gok gaat dan ga je toch niet achteraf zeuren en klagen op ons forum als het tegen valt?

Natuurlijk klinkt de zin hierboven negatief, maar toch zit er een kern van waarheid in: alles heeft zijn prijs!

Ik wens jou wijsheid (en hoop voor jou dat je mazzel hebt) zonder verdere discussies.

met vriendelijke groet,

RhanRT
Zkhmcknol

nee, uiteraard ben ik zelf degene die dan de keuze heeft gemaakt. Denk wel dat als ik em koop ik zo'n aankoop keuring doe bij "Kenny" zodat ik eventueel weet wat ik kan heb gekocht en ik kan verwachten en niet voor onverwachtse problemen kom te staan. Eerlijk is eerlijk, het blijft een 2e hands fiewts en techniek faalt soms.......ook bij het iSS wel eens.......;-)
Benji
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg

Ongelezen bericht door Benji »

Zelf heb ik een RT gekocht waar ik ook niet op gereden heb, ook niet heb laten keuren, maar als de prijs gunstig is en je kunt zelf ook nog een beetje sleutelen, kun je het risico nemen. Maar als je voor iedere scheet naar de dealer toe moet en de motor heeft nogal wat kilometers kun je misschien toch beter safe spelen en voor de keuring gaan.
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
Zkhmcknol

gelukkig ben ik zelf vrij handig, bij m'n oude CX500 doe ik eigenlijk ook alles zelf. Helaas is het bedrag voor de bieding al wat omhoog gegaan. Even bezinnen of het nog zin heeft........
Zkhmcknol

het is een andere R1100RT geworden: er stond er 1 op marktplaats voor 2850,- uit 1997 met 85000km op de klok. Een jaartje ouder en 6000km meer dus. Even er naartoe gereden en een proefrit gemaakt.

Na wat wikken en wegen heb ik heb voor 2650 aangeschaft.

Was wat terughoudend ivm de ABS die knipperde na het wegrijden maar na uitleg en een check met een grote acculaadapparaat werkte deze naar behoren. Op dit forum achteraf gezocht en dat heeft met de accuspanning te maken hebik gevonden. De vorige eigenaar heeft er een acu ingezet die (wellicht te lang heeft leeg stil gestaan) niet voldoende spanning geeft waar de ABS nogal kieskeurig over is.

Ik heb de ABS modificatie gezien wat men zou kunnen doen om dit te verhelpen. Ik kijk nog even of dit nodig is.

jullie zullen me de komende tijd dus nog wel vaker zien op dit forum...... ;-)
RhanRT

Ongelezen bericht door RhanRT »

Mooi, gefeliciteerd!
Wij wensen jou veel mooie en veilige kilometers.

mvrgr.,

RhanRT
Ghostrider

Ongelezen bericht door Ghostrider »

Hallo motorliefhebbers

Mijn naam is Richard uit het mooie Gelderland, ben net nieuw op deze site en vind het leuk om alle reacties te lezen van iedereen . Ben 15 jaar geleden begonnen met een Honda CBR 600 f en heb hier lekker mee kunnen rijden een jaar of 3 .
Hiervoor ook veel bekeuringen moeten betalen voor te hard rijden (wie niet ) daarna deze motor ingeruild voor een Yamaha Dragstar , wel verbouwd en echt een leuke fiets om mee te toeren , alleen niet te lang anders krijg ik last van m'n rug.
Afgelopen winter zocht ik een motor erbij voor woon/werk verkeer en werd gelijk verliefd op de BMW 1100 RT.
Heb deze eigenlijk blind aangeschaft omdat er veel sneeuw en ijzel op de weg lag vertrouwde ik erop dat deze wel de juiste motor is . Ik dacht als hij niet bevalt dan ruil ik deze t.z.t wel weer in . Maar eigenlijk tot mijn verbazing ! Wat een machine zeg ! Voelde gelijk al vertrouwd en een behoorlijke koppel onderin . Ook in de wind weinig last en de bochten zijn echt super om deze motor in te sturen . Vind de Kawasaki 1400 gtr ook een hele mooie machine maar denk dat deze beter stuurt . Moet wel nog wennen aan het nieuwe model de RT 1200 maar volgens de BMW dealer waar ik kom rijd deze nog fijner. Kan me bijna niet voorstellen omdat de mijne al zo super lekker rijd . Hij heeft alles wat ik van een motor verwacht . Snel , makkelijk te draaien in de binnenstad , in de winter warme handen . Overzichtelijk op de weg , en geen last van mijn rug . Vraag me af of er veel verschil zit in de 1100 en de 1150 versie . Iemand hier ervaring mee ?
De mijne is blauw van kleur met wel gebruikers aanslag , en zit er aan te denken om de motor of over te laten spuiten of volgend jaar een nieuwere model aan te schaffen . Wat vinden jullie ? Mijn RT heeft wel maar een 100.000 km gelopen .
Is dus niet veel .

Groetjes Richard
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Contacteer:

Hallo Richard,

Je stelling is dus: 1100 laten overspuiten of een 1200 kopen . . . _001
Als de 1100 je goed bevalt zal de 1200 je ook, en misschien nog wel beter, bevallen. Zeker als het om de stuureigenschappen gaat.
Natuurlijk kan je de 1100 ook een nieuw jasje geven. Het is maar net wat je zelf wilt.
Overspuiten zal je zo'n € 800,= kosten en voor een nette gebruikte 1200 ben je tussen de 8 en 10K Euro kwijt.
Los van het feit dat ik niet in je portemonnee kan kijken zou ik voor de 1200 gaan . . . . _004

succes met de beslissingen en
[groet]
Jos
Ghostrider schreef:Hallo motorliefhebbers

Mijn naam is Richard uit het mooie Gelderland, ben net nieuw op deze site en vind het leuk om alle reacties te lezen van iedereen . Ben 15 jaar geleden begonnen met een Honda CBR 600 f en heb hier lekker mee kunnen rijden een jaar of 3 .
Hiervoor ook veel bekeuringen moeten betalen voor te hard rijden (wie niet ) daarna deze motor ingeruild voor een Yamaha Dragstar , wel verbouwd en echt een leuke fiets om mee te toeren , alleen niet te lang anders krijg ik last van m'n rug.
Afgelopen winter zocht ik een motor erbij voor woon/werk verkeer en werd gelijk verliefd op de BMW 1100 RT.
Heb deze eigenlijk blind aangeschaft omdat er veel sneeuw en ijzel op de weg lag vertrouwde ik erop dat deze wel de juiste motor is . Ik dacht als hij niet bevalt dan ruil ik deze t.z.t wel weer in . Maar eigenlijk tot mijn verbazing ! Wat een machine zeg ! Voelde gelijk al vertrouwd en een behoorlijke koppel onderin . Ook in de wind weinig last en de bochten zijn echt super om deze motor in te sturen . Vind de Kawasaki 1400 gtr ook een hele mooie machine maar denk dat deze beter stuurt . Moet wel nog wennen aan het nieuwe model de RT 1200 maar volgens de BMW dealer waar ik kom rijd deze nog fijner. Kan me bijna niet voorstellen omdat de mijne al zo super lekker rijd . Hij heeft alles wat ik van een motor verwacht . Snel , makkelijk te draaien in de binnenstad , in de winter warme handen . Overzichtelijk op de weg , en geen last van mijn rug . Vraag me af of er veel verschil zit in de 1100 en de 1150 versie . Iemand hier ervaring mee ?
De mijne is blauw van kleur met wel gebruikers aanslag , en zit er aan te denken om de motor of over te laten spuiten of volgend jaar een nieuwere model aan te schaffen . Wat vinden jullie ? Mijn RT heeft wel maar een 100.000 km gelopen .
Is dus niet veel .

Groetjes Richard
Jos WRSM
Inspector Gadget

Ik heb de 1100RT gehad en nu de 1200RT.

Positief vindt ik aan de 1200RT het gewicht, dat is flink minder, dus verbeterd wat mij betreft.
Ook het motorblok voelt lekkerder aan.
De remming vindt ik ook een verbetering.
Stuurgedrag is daardoor ook beter is mijn mening.

Positief aan de 1100RT vindt ik dat je veel meer het gevoel hebt *in* de motor te zitten, in plaats van erop.
Deels zal dat optische illusies zijn, dus tussen de oren.

Voordat ik mijn 1100RT verkocht heb ik deze laten overspuiten, en dat kost inderdaad een flinke bom duiten.
Maar ik wilde dat de volgende eigenaar weer een strakke fiets had.

Maar ik heb geen moment spijt gehad van de 1200RT, wel wat twijfel in den beginne.

Het is een optelsom van plussen en minnen die voor jou belangrijk zijn.
Als je eenmaal de keuze gemaakt hebt weet je dat het goed is.
Ton1959

Het goed spuiten van een motor is niet goedkoop. Ik vroeg ooit wat een spatbordje spuiten kostte van mijn Enfield Bij Terwel. En dat kostte mij 3 keer zoveel als een nieuw spatbord gespoten in de juiste kleur. Rond de 400 Euro. Maar daar stond wel een biesje op. Ik had mijn motor ook wel liever in het zwart gezien met een mooi biesje maar ik vraag maar niet meer om de prijs.
Ghostrider

Ongelezen bericht door Ghostrider »

Oké , dank voor jullie mening . Dan zal het vast de 1200 wel worden met de tijd hihihihi .

Groetjes Richard
sheriff63

Ongelezen bericht door sheriff63 »

hoi,
ik rij nu een aprilla pegaseus 650 een leuke gooi en smijt motor.
rijd dus wel vaker op een r 1150 rt van een vriend van mij,mijn god wat een verschil daarom op zoek naar een rt nu kan ik geen 1150 betalen en ben dus op zoek naar een 1100,
op markt plaats genoeg keus .
nu is mijn vraag zijn 140000 km veel voor een rt en wat is het verschil tussen en k 1200 rt en r1100 rt buiten dat de een in lijn is en de ander boxer ???
Ton1959

sheriff63 schreef:hoi,
ik rij nu een aprilla pegaseus 650 een leuke gooi en smijt motor.
rijd dus wel vaker op een r 1150 rt van een vriend van mij,mijn god wat een verschil daarom op zoek naar een rt nu kan ik geen 1150 betalen en ben dus op zoek naar een 1100,
op markt plaats genoeg keus .
nu is mijn vraag zijn 140000 km veel voor een rt en wat is het verschil tussen en k 1200 rt en r1100 rt buiten dat de een in lijn is en de ander boxer ???

Meestal stellen mensen in " Nieuw hier" zich eerst even voor hier voor de vragen komen.
Ik zou zeggen dat 140000 km niet echt veel is maar alles hangt af van het onderhoud wat de motor gehad heeft en hoe er mee gereden is.
Cobaard
Bijz: Verlaagd HyperPro, BMW Comfortzadel, VStreamscherm
Woonplaats of omgeving: Drunen

Ongelezen bericht door Cobaard »

Laat ik mij even voorstellen: Co Kessen, 62+, 1,75 m, hierdoor drager van Daytona M-Star GTX motorlaarzen (ben ik wat groter) en sinds ruim 15 jaar enthousiast motorrijder (een laatbloeier dus).
Niet op een BMW, maar Honda Pan European eerst ST1100 (8 jaar) en sinds 2004 een ST1300A4.
Mijn vrouw is een trouw bijrijdster (85% van mijn kms (ca 10.000 per jaar)) en we zijn zojuist terug van onze Scandinaviëreis (Noordkaap en 7500 km vv)
Dat reden dat ik mij op dit forum meld is de volgende: mijn huidige motor wordt mij te zwaar, niet tijdens het rijden, maar als je er niet mee rijdt.
Via de lokale Motoport ben ik op de BMW R1200RT attent gemaakt, als alternatief met ruim 50 kg minder gewicht dan mijn huidige motor.
Afgelopen dinsdag (9 juli) een proefrit gemaakt op een R1200RT van 2009 met ruim 9000km op de teller, eerst alleen en vervolgens met “mijn meisje” achterop.
Gelet op mijn lengte (1,75m) heb ik gereden met een verlaagd zadel en mijn eerste reactie was absoluut niet positief, sterker nog, eerder negatief.
Dit kwam enerzijds voort uit een ongemakkelijke zithouding (opgetrokken knieën) en anderzijds uit gewenning met de wezenlijk andere karaktereigenschappen dan “mijn Pan” en het lastige schakelen.
Ook mijn vrouw ondervond problemen met het zitcomfort (zij is 1,55 m.)
Zij had ook het gevoel met de knieën te gebogen te zitten en “schoof” over het zadel. (motorbroek van Goretex textiel)
Voor mij de de R1200RT nog niet afgedaan, want ik kan mij niet voorstellen dat er zoveel motorrijders enthousiast over deze motor zijn en alleen ik niet.
Het probleem is dat ik nergens goede info kan krijgen over het wijzigen van het zitcomfort (combinatie laag zadel en (voetsteun)verlagers) voor zowel mijn vrouw als mijzelf en de mogelijkheid om dit dan ook “te voelen”
Mijn vraag in deze: weet u waar ik deze info kan krijgen en “voelen”, ik ga namelijk niet tot aanschaf van een RT over als ik niet absoluut zeker van ben dat ik hier de komende jaren naar volle tevredenheid op kan rijden.
Ook Duitse adressen zijn welkom, want dan gaan we gewoon een extra tourritje maken.
Verder lees ik veel positieve berichten over de verschillen tussen de 2005-2009 en de 2010+ versie. Co Kessen

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “R....RT kopen ja of nee?”