Stel hier je vragen aan de huidige eigenaren wat hun ervaringen zijn.
Moderator: RT_Patrick
767 driver schreef:Niet kopen. En dat meen ik serieus.
Mijn R1100RT gaat eruit zodra ik een goede Pan heb gevonden. Nooit meer een BMW.
Rob
Heel jammer Rob, en ik snap er niks van.767 driver schreef:Het antwoord is kort. JA BMW heeft met de 2 cilinder boxer een slecht product neergezet. Het feit dat de 1200 nu 2 bougies heeft geeft wel aan dat BMW dat zelf toegeeft. Ik word gek van al dat KFR. Dat ding is niet af te stellen. Honda here I come.
Jammer te lezen dat blijkbaar niemand jou fiets de afstelling heeft gedaan waarmee jij tevreden zou kunnen zijn.767 driver schreef:...Ik word gek van al dat KFR. Dat ding is niet af te stellen. Honda here I come.
767 driver schreef:BMW heeft met de 2 cilinder boxer een slecht product neergezet.
Rob
Ik ben van een Pan 1300 naar een767 driver schreef:Niet kopen. En dat meen ik serieus. Koop een 4 cilinder motor. Liefst een Honda Pan European. Heb daar onlangs op gereden en die is zoveel beter dan een BMW R. Geen KFR meer en het rijd veel comfortabeler.
Mijn R1100RT gaat eruit zodra ik een goede Pan heb gevonden. Nooit meer een BMW.
Rob
Beste Michel,mies1 schreef:Hallo,
Ik ben redelijk nieuw op dit forum. Op dit moment rijd ik een heerlijke CBR600 uit 1987 (!). Maar nu 40 geworden en een beetje verliefd op het 1150RT model. Veel gelezen over KFR. Waar moet je op letten als je een 1150 koopt? Zijn er probleemonderdelen en/of kilometerstanden?
Ik woon vlakbij Enkhuizen dus vlak bij motorzaak de Jong BMW. Ik overweeg daar te kopen, heeft iemand hier ervaring gehad?
Bedankt voor jullie hulp,
Michel
Deze stelling vindt ik ook wat kort door de bocht.jaybmw schreef: Honda maakt alleen goede buitenboordmotoren.
Hi Wobwob schreef:Ik sta op het punt een keuze te maken. Een K75RT of een R1100RT. Heb een K75RT gehad en beviel me prima. Maar R100RT lijkt me wel wat. Die ik gezien heb is van 1996, en ik lees berichten over versnellingsbakproblemen bij machines van voor 1997. Wat is wijsheid, oude vertrouwde K75 kiezen of de gok wagen met een R1100RT ?
Wob
Ze hebben ook hele goede graskantenmaaiers hoor....Maarten de Vries schreef:Deze stelling vindt ik ook wat kort door de bocht.jaybmw schreef: Honda maakt alleen goede buitenboordmotoren.
Gr. Maarten
ReinierS schreef:Ze hebben ook hele goede graskantenmaaiers hoor....Maarten de Vries schreef:Deze stelling vindt ik ook wat kort door de bocht.jaybmw schreef: Honda maakt alleen goede buitenboordmotoren.
Gr. Maarten
Zkhmcknol schreef:Kan iemand zich BMW R1100RT met kenteken MZ-45-DT herinneren?
Zkhmcknol schreef:Hallo Jos, excuus.......bij deze gedaan.
Ik ben in de gelegenheid deze fiets aan te schaffen en wil kijken of de originele eigenaar wellicht hier te vinden is en iets meer over deze fiets te weten te komen.
Ik heb overigens hier gelezen dat de koppeling van dif type, R1100 RT, rond de 80.000km wel eens last kan krijgen van koppelingsproblemen. Ben benieuwd wat het vervangen zou kunne kosten.
Alvast bedankt voor je reactie.
Ghostrider schreef:Hallo motorliefhebbers
Mijn naam is Richard uit het mooie Gelderland, ben net nieuw op deze site en vind het leuk om alle reacties te lezen van iedereen . Ben 15 jaar geleden begonnen met een Honda CBR 600 f en heb hier lekker mee kunnen rijden een jaar of 3 .
Hiervoor ook veel bekeuringen moeten betalen voor te hard rijden (wie niet ) daarna deze motor ingeruild voor een Yamaha Dragstar , wel verbouwd en echt een leuke fiets om mee te toeren , alleen niet te lang anders krijg ik last van m'n rug.
Afgelopen winter zocht ik een motor erbij voor woon/werk verkeer en werd gelijk verliefd op de BMW 1100 RT.
Heb deze eigenlijk blind aangeschaft omdat er veel sneeuw en ijzel op de weg lag vertrouwde ik erop dat deze wel de juiste motor is . Ik dacht als hij niet bevalt dan ruil ik deze t.z.t wel weer in . Maar eigenlijk tot mijn verbazing ! Wat een machine zeg ! Voelde gelijk al vertrouwd en een behoorlijke koppel onderin . Ook in de wind weinig last en de bochten zijn echt super om deze motor in te sturen . Vind de Kawasaki 1400 gtr ook een hele mooie machine maar denk dat deze beter stuurt . Moet wel nog wennen aan het nieuwe model de RT 1200 maar volgens de BMW dealer waar ik kom rijd deze nog fijner. Kan me bijna niet voorstellen omdat de mijne al zo super lekker rijd . Hij heeft alles wat ik van een motor verwacht . Snel , makkelijk te draaien in de binnenstad , in de winter warme handen . Overzichtelijk op de weg , en geen last van mijn rug . Vraag me af of er veel verschil zit in de 1100 en de 1150 versie . Iemand hier ervaring mee ?
De mijne is blauw van kleur met wel gebruikers aanslag , en zit er aan te denken om de motor of over te laten spuiten of volgend jaar een nieuwere model aan te schaffen . Wat vinden jullie ? Mijn RT heeft wel maar een 100.000 km gelopen .
Is dus niet veel .
Groetjes Richard
sheriff63 schreef:hoi,
ik rij nu een aprilla pegaseus 650 een leuke gooi en smijt motor.
rijd dus wel vaker op een r 1150 rt van een vriend van mij,mijn god wat een verschil daarom op zoek naar een rt nu kan ik geen 1150 betalen en ben dus op zoek naar een 1100,
op markt plaats genoeg keus .
nu is mijn vraag zijn 140000 km veel voor een rt en wat is het verschil tussen en k 1200 rt en r1100 rt buiten dat de een in lijn is en de ander boxer ???
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!