Grotere ruit
Moderator: RT_Patrick
Grotere ruit
Ik heb mijn RT 2 dagen...
Ik ben 2 meter groot en ervaar heel veel geluid, ondanks mijn Schuberth C3 helm.
Wie is er bekend met grotere ruiten, opzetstukjes etc... voor een R1200RT?
Marcello
Ik ben 2 meter groot en ervaar heel veel geluid, ondanks mijn Schuberth C3 helm.
Wie is er bekend met grotere ruiten, opzetstukjes etc... voor een R1200RT?
Marcello
- han62
- Type: R1200RT
Re: Groter ruit
Even zoeken op het Forum en je zult vinden.
Ik ben slechts 1.97cm en ik heb gekozen voor de Nedplex ruit. ik vind hem heel fijn je hoeft hem door de vorm niet in de hoogste stand te zetten weinig last van windgeruis.
Je kan er bij nedplex mee proefrijden ze verzende ook in een hele degelijke verpakking. soms hebben ze demo ruiten waar dan weer een leuke korting op zit. maar er zijn natuurlijk ook ander aanbieders en ieder heeft daar om de een of andere reden voor gekozen.
succes
han
Ik ben slechts 1.97cm en ik heb gekozen voor de Nedplex ruit. ik vind hem heel fijn je hoeft hem door de vorm niet in de hoogste stand te zetten weinig last van windgeruis.
Je kan er bij nedplex mee proefrijden ze verzende ook in een hele degelijke verpakking. soms hebben ze demo ruiten waar dan weer een leuke korting op zit. maar er zijn natuurlijk ook ander aanbieders en ieder heeft daar om de een of andere reden voor gekozen.
succes
han
R1200RT - Harley Heritage
http://i426.photobucket.com/albums/pp34 ... 0RT187.jpg[/IMG]
Re: Grotere ruit
Hallo allemaal.
Heb zelf ook een Nedplex ruit op mijn R1200rt. Ben zelf 1,98mtr groot. Als ik hem omhoog zet in de hoogste stand, zit ik geheel uit de wind. Een nadeel vind ik wel aan deze ruit, Omdat er bovenaan een soort flip op de ruit zit, krijg je een vertekend beeld van de weg doordat het zicht enigzins vertekend wordt. Verder ben ik zeer tevreden over de ruit. Heb hem bij Nedplex besteld voor 149,oo euro. en twee dagen later was hij al door de post bezorgd in een grote doos met beschermhoes erover.
Gr. Michael
Heb zelf ook een Nedplex ruit op mijn R1200rt. Ben zelf 1,98mtr groot. Als ik hem omhoog zet in de hoogste stand, zit ik geheel uit de wind. Een nadeel vind ik wel aan deze ruit, Omdat er bovenaan een soort flip op de ruit zit, krijg je een vertekend beeld van de weg doordat het zicht enigzins vertekend wordt. Verder ben ik zeer tevreden over de ruit. Heb hem bij Nedplex besteld voor 149,oo euro. en twee dagen later was hij al door de post bezorgd in een grote doos met beschermhoes erover.
Gr. Michael
- WernerB
- Bijz: Midland BT next/TomTom 550
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Tholen
Ben sinds een jaartje in bezit van een V-stream ruit op mijn R1100rt. Zeer tevreden ermee! Heb hem met mijn lengte van 1.94 cm altijd in de hoogste stand staan. Voordeel van deze ruit is dat hij geen flip-up heeft, waardoor er toch weer een vertekend beeld ontstaat. De ruit is overigens iets breder dan standaard ruiten, maar door de speciale vorm wordt de turbulentiestroom van je lichaam af gebogen. Zelfs de bijrijder merkte het verschil. Vorige ruiten waren: standaard BMW-ruit en een Gifi-ruit die verhoogd was met circa 7 cm.
Succes met zoeken!
WernerB
Succes met zoeken!
WernerB
Have a nice BMW-day!
WernerB
.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)

WernerB
.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)

Marcello,
Je valt met je neus in de boter. Ik heb gisteren mijn nieuwe Nedplex-ruit van 50 cm. gemonteerd(geen flip-up) en vandaag ca. 100 km. snelweg gereden.
Resultaat? Prima ! Geen wervelingen meer en heb met opzet mijn oorbescherming uitgelaten om eens goed te kunnen luisteren. Het hinderlijke gebulder is echt weg.
Staat natuurlijk als een draak, want het is een joekel van een scherm. Maar geen voordeel zonder nadeel zullen we maar zeggen.
Er stond vanmiddag overigens nogal wat wind en ik moet wel zeggen dat de zijwind-gevoeligheid toeneemt. Maar ja, dit weegt niet op tegen de voordelen.
Scherm vanmiddag ook op verschillende standen geprobeerd en zelfs half-hoog is het nog beter als het originele scherm(38 cm.) op de hoogste stand.
Succes met de keuze,
Paul
Je valt met je neus in de boter. Ik heb gisteren mijn nieuwe Nedplex-ruit van 50 cm. gemonteerd(geen flip-up) en vandaag ca. 100 km. snelweg gereden.
Resultaat? Prima ! Geen wervelingen meer en heb met opzet mijn oorbescherming uitgelaten om eens goed te kunnen luisteren. Het hinderlijke gebulder is echt weg.
Staat natuurlijk als een draak, want het is een joekel van een scherm. Maar geen voordeel zonder nadeel zullen we maar zeggen.
Er stond vanmiddag overigens nogal wat wind en ik moet wel zeggen dat de zijwind-gevoeligheid toeneemt. Maar ja, dit weegt niet op tegen de voordelen.
Scherm vanmiddag ook op verschillende standen geprobeerd en zelfs half-hoog is het nog beter als het originele scherm(38 cm.) op de hoogste stand.
Succes met de keuze,
Paul
ik zie dat er van Herrn. BMW drie ruiten "standaard" geleverd kon worden voor de R1100RT;
- De "normale", die eigenlijk te klein is
- De "toer" scherm
- De bredere toer-scherm
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=46&fg=55
Qua keuzes zijn er NedPlex, California Scientific (Calsci), ZTechnik Vstream, Givi (o.a. te koop bij Hornig)
Een flip-up vindt ik zeer onwenselijk ivm vertekening.
Vandaar dat ik het eerst met de Laminar Lip probeer en daarna evt. een grotere ruit.
- De "normale", die eigenlijk te klein is
- De "toer" scherm
- De bredere toer-scherm
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=46&fg=55
Qua keuzes zijn er NedPlex, California Scientific (Calsci), ZTechnik Vstream, Givi (o.a. te koop bij Hornig)
Een flip-up vindt ik zeer onwenselijk ivm vertekening.
Vandaar dat ik het eerst met de Laminar Lip probeer en daarna evt. een grotere ruit.
Ik heb op mijn 1200RT de hogere ruit van Wunderlich, deze is hoger en breder dan de originele.
Heb nu ook veel minder last van de herrie rond mijn helm en ook de druk op de schouders is weg.
Een nadeel van zo,n grote ruit is wel dat je met heel warm weer bijna geen rijwind heb om een beetje af te koelen.
Maar het komende half jaar heb ik alleen maar voordeel dat je lekker uit de wind zit.
Voor de info, ik ben ook twee meter.
Gr Raymond
Heb nu ook veel minder last van de herrie rond mijn helm en ook de druk op de schouders is weg.
Een nadeel van zo,n grote ruit is wel dat je met heel warm weer bijna geen rijwind heb om een beetje af te koelen.
Maar het komende half jaar heb ik alleen maar voordeel dat je lekker uit de wind zit.
Voor de info, ik ben ook twee meter.
Gr Raymond
- PK
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R1200GS
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Schalkhaar
Ik ben maar een klein kereltje 1.87m, maar kan niet enthousiast worden van al die grote ruiten
.
Een paar maand geleden heb ik van een medeforum lid een Z-technic scherm geleend, maar ik vind het toch niets voor mij.
Met het scherm in de hoogste stand zit je weliswaar uit de wind, maar alle andere standen geven op een enorm windgeruis.
Bovendien vind ik het niet prettig rijden met zo'n enorm stuk plastic in mijn gezichtsveld.
Dus ik houd het op het orginele scherm, dat op de snelweg en met passagier altijd in de hoogste stand staat en anders altijd laag,
heerlijk met de wind in je gezicht :lol: (en handvat verwarming aan
)

Een paar maand geleden heb ik van een medeforum lid een Z-technic scherm geleend, maar ik vind het toch niets voor mij.
Met het scherm in de hoogste stand zit je weliswaar uit de wind, maar alle andere standen geven op een enorm windgeruis.
Bovendien vind ik het niet prettig rijden met zo'n enorm stuk plastic in mijn gezichtsveld.
Dus ik houd het op het orginele scherm, dat op de snelweg en met passagier altijd in de hoogste stand staat en anders altijd laag,
heerlijk met de wind in je gezicht :lol: (en handvat verwarming aan

Waarom vier wielen, twee is genoeg.
Waarom vier cylinders, .....
Waarom vier cylinders, .....
- han62
Gelukkig maakt iedereen zelf uit wat ie wel of niet prettig vind. en ook fijn dat er een grote keus is. al maakt dat het wel weer lastiger om een keus te maken.
Soms kun je beter helemaal geen ruit hebben.
Soms kun je beter helemaal geen ruit hebben.
R1200RT - Harley Heritage
Nou, gisteren op een fiets gezeten waar inderdaad helemaal geen ruit op zat, en dan langs de dijk bij Lelystad en omgeving, geen pretje, het was echt heel hard werken tegen de wind in. En dan nog af en toe slag-regen erbij, het echt puur rijden (in de wat mindere positieve zin).
Enig comfort, lees, bescherming, vindt ik wel gewenst op zo'n moment
Enig comfort, lees, bescherming, vindt ik wel gewenst op zo'n moment

Nog eens goed gekeken op mijn R1100RT en daar zit ook een VStream van ZTechnick op. Bij de aankoop van de motor in mei jl. vond ik het er al goed uitzien. Ben er ook tevreden over. Ben 1.82m maar met het scherm zit je volledig windvrij. En dan heb ik het scherm nog lang niet bovenin staan. Inderdaad geen vertekening in het beeld naar buiten. Mooie vorm qua ruit die de vorm van de stroomlijn ophaalt.WernerB schreef:Ben sinds een jaartje in bezit van een V-stream ruit op mijn R1100rt. Zeer tevreden ermee! Heb hem met mijn lengte van 1.94 cm altijd in de hoogste stand staan. Voordeel van deze ruit is dat hij geen flip-up heeft, waardoor er toch weer een vertekend beeld ontstaat. De ruit is overigens iets breder dan standaard ruiten, maar door de speciale vorm wordt de turbulentiestroom van je lichaam af gebogen. Zelfs de bijrijder merkte het verschil. Vorige ruiten waren: standaard BMW-ruit en een Gifi-ruit die verhoogd was met circa 7 cm.
Succes met zoeken!
WernerB
Donic
- chrissierhuis
- Bijz: 03-2015
- Woonplaats of omgeving: Haaksbergen
Ik ben 1,95 meter en heb de marathonruit van Wunderlich gemonteerd. Deze voldoet zeer goed. zie http://WWW.Wunderlich.de" onclick="window.open(this.href);return false;
ook ik heb een Netflex ruit en ben inmiddels 2000 km mee gereden ( hoofdzaakelijk duitsland) , zelf ben ik 194 en rij meestal met open viezier, de ruit heb ik 3 oktober gekocht en was 117 € nieuw. ik weet niet hoe die ruit voor mensen langer dan 194 is omdat ik van meening ben dat iedereen zelf moet testen wat hij of zij aangenaam vindt. bij zo een ruit is het ook belangrijk om te kijken hoe breed ze is en het heeft ook een nadeel , ik mag niet meer dan 160 km rijden.
Gr, Rein
Gr, Rein

- clemturbo
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Woonplaats of omgeving: Enschede
Ik heb ook een nedplex ruit, maar heb nergens gelezen dat ik niet harder dan 160 mag rijden?
Groet Clemens
Groet Clemens
Boswachter
- HansD
- Type: R1200RT/LC
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Vandaag moest mijn
voor zijn 1000-beurt en zat ik ipv achter mijn Ztechnik V-stream weer eens achter het standaard RT scherm van de leen-
. Wat een verschil!
Ga nu pas mijn Ztechnik scherm waarderen (ik heb de hoogste en breedste uitvoering).
Het standaard scherm lijkt heel ielig vergeleken met de grote joekeloekes van Ztechnik, en is heel onrustig - meer wind en meer lawaai.
Hans

Ga nu pas mijn Ztechnik scherm waarderen (ik heb de hoogste en breedste uitvoering).
Het standaard scherm lijkt heel ielig vergeleken met de grote joekeloekes van Ztechnik, en is heel onrustig - meer wind en meer lawaai.
Hans
Ik rij nu zo'n 2,5 jaar met een Nedplex ruit op de 1200RT. De originele RT ruit heeft er nog geen 1000km opgezeten.
Heb de ruit altijd zodanig staan dat ik er altijd overheen kijk en dus echt geen last heb van eventuele vervorming van het zicht door de flip-up. (door een ruit heen kijken is trouwens het stomste wat je kunt doen trouwens, zeker met slecht weer........ maar das mn persoonlijke mening)
Rij altijd met vizier open en zelfs met snelheden tegen de 200 is dit nog prima te doen.
Afgelopen zaterdag proefgereden op de nieuwe 1200RT MY2010. Had het iedee dat de ruit die daar nu op zit wel een verbetering zou wezen.............. helaas _002 .
Hooguit iets minder druk op de schouders maar zeker niet uit de wind zitten met het hoofd. of je moet hem in de allerhoogste stand zetten en dat is weer geen porum....
Nee, ook daar gaat gelijk de Nedplex weer op......
Heb de ruit altijd zodanig staan dat ik er altijd overheen kijk en dus echt geen last heb van eventuele vervorming van het zicht door de flip-up. (door een ruit heen kijken is trouwens het stomste wat je kunt doen trouwens, zeker met slecht weer........ maar das mn persoonlijke mening)
Rij altijd met vizier open en zelfs met snelheden tegen de 200 is dit nog prima te doen.
Afgelopen zaterdag proefgereden op de nieuwe 1200RT MY2010. Had het iedee dat de ruit die daar nu op zit wel een verbetering zou wezen.............. helaas _002 .
Hooguit iets minder druk op de schouders maar zeker niet uit de wind zitten met het hoofd. of je moet hem in de allerhoogste stand zetten en dat is weer geen porum....
Nee, ook daar gaat gelijk de Nedplex weer op......

Heb nog maar kort (sinds februari) mijn 1100RT (wat een genot) en had erg veel last van turbulentie-gebulder om mijn hoofd.
Er bleek een verhoogde BMW-ruit op te zitten, maar dat sloeg helemaal nergens op. Verhoogd betekende waarschijnlijk verhoogd lawaainiveau.
Ik heb na het lezen van oa dit forum voor de Nedplex-ruit gekozen en daar ben ik erg tevreden over.
Ik ben 1.98 en heb mijn zadel in de hoogste stand staan. Bij hoge (snelweg) snelheden is het wind/lawaai nog een heel klein beetje aanwezig, maar voor de rest hoor ik alleen het heerlijke geluid van mijn motor. Genieten.
Ik zit niet helemaal achter de ruit en kijk er dus overheen.
Ik heb verder geen ervaring met andere ruiten, maar die ga ik ook niet opdoen want dit is prima, zo!
Er bleek een verhoogde BMW-ruit op te zitten, maar dat sloeg helemaal nergens op. Verhoogd betekende waarschijnlijk verhoogd lawaainiveau.
Ik heb na het lezen van oa dit forum voor de Nedplex-ruit gekozen en daar ben ik erg tevreden over.
Ik ben 1.98 en heb mijn zadel in de hoogste stand staan. Bij hoge (snelweg) snelheden is het wind/lawaai nog een heel klein beetje aanwezig, maar voor de rest hoor ik alleen het heerlijke geluid van mijn motor. Genieten.
Ik zit niet helemaal achter de ruit en kijk er dus overheen.
Ik heb verder geen ervaring met andere ruiten, maar die ga ik ook niet opdoen want dit is prima, zo!
- Ralph Romein
- Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
- Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn
Ik heb zelf 1,95 en vindt het wel goed gaan met de standaard ruit. Ik heb gehoord dat de ruit van de 1200R(2010) ook op de vorige modelen past. Geloof dat de ruit iets hoger is en (nog) minder wervelingen geeft. Kan het proberen waard zijn.
Uiteindelijk is het wel zo dat zo'n ruit heel veel lucht opzij moet zetten. Doe de ruit maar eens helemaal naar beneden en ga de snelweg even op, dan weet je het weer. Dat daar wervelingen bij vrij komen is haast niet te voorkomen.
Ralph
Uiteindelijk is het wel zo dat zo'n ruit heel veel lucht opzij moet zetten. Doe de ruit maar eens helemaal naar beneden en ga de snelweg even op, dan weet je het weer. Dat daar wervelingen bij vrij komen is haast niet te voorkomen.
Ralph
Mvg, Ralph Romein

- chrissierhuis
- Bijz: 03-2015
- Woonplaats of omgeving: Haaksbergen
Ik heb op mijn nieuwe R1200RT model 2010 de marathon ruit van Wunderlich gemonteerd.
Ook de vertnieuwde ruit van model 2010 beviel mij niet dus de ruit van Wunderlich weer overgezet van het oude type.
Ik ben 1,95 mtr. lang en rij graag met het vizier open. Ook gebruikm ik met deze geweldige ruit geen gehoorbeschermers.
Als je tijd hebt is het interessant om een keer naar Sinzig in Duitsland te rijden en hier alles te bekijken. Hier is het ook mogelijk een ruit te broberen. Voor verdere informatie kijk op http://www.wunderlich.de" onclick="window.open(this.href);return false; .
Ook de vertnieuwde ruit van model 2010 beviel mij niet dus de ruit van Wunderlich weer overgezet van het oude type.
Ik ben 1,95 mtr. lang en rij graag met het vizier open. Ook gebruikm ik met deze geweldige ruit geen gehoorbeschermers.
Als je tijd hebt is het interessant om een keer naar Sinzig in Duitsland te rijden en hier alles te bekijken. Hier is het ook mogelijk een ruit te broberen. Voor verdere informatie kijk op http://www.wunderlich.de" onclick="window.open(this.href);return false; .
- beamer1200rt
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS 2004
- Woonplaats of omgeving: Zeist
Een 1200 ruit past op het oude en nieuwe type 1200, maar niet op 1100 off 1150.Ralph Romein schreef:Ik heb zelf 1,95 en vindt het wel goed gaan met de standaard ruit. Ik heb gehoord dat de ruit van de 1200R(2010) ook op de vorige modelen past. Geloof dat de ruit iets hoger is en (nog) minder wervelingen geeft. Kan het proberen waard zijn.
Ralph
Een 1100-ruit past op een 1150 v.v. maar niet op een 1200.
Je totale lengte is minder van belang voor de ruitlengte. Het gaat om de lengte zitvlak <--> kruin.

Motorverleden: 2009 R12000RT, 2005 R1200RT, 2003 R1150RT, 2001 R1150RT, 2000 R1150GS, 1997 R1100RT, 1997 K1100LT, 1996 K75
Ralph[/quote]
Een 1200 ruit past op het oude en nieuwe type 1200, maar niet op 1100 off 1150.
Je totale lengte is minder van belang voor de ruitlengte. Het gaat om de lengte zitvlak <--> kruin.
[/quote]
En of je rechtop zit of krom en hoe hoog je zadel is, of welke stand die staat, dus uiteindelijk voor iedereen weer anders. Maar wel goed om alle meningen te delen met elkaar dan kun je die info meenemen als je gaat test rijden, want dat moet je denk ik wel doen.
Een 1200 ruit past op het oude en nieuwe type 1200, maar niet op 1100 off 1150.

En of je rechtop zit of krom en hoe hoog je zadel is, of welke stand die staat, dus uiteindelijk voor iedereen weer anders. Maar wel goed om alle meningen te delen met elkaar dan kun je die info meenemen als je gaat test rijden, want dat moet je denk ik wel doen.
Hallo allemaal,
Ik ben 2.00mtr en rij op een R1100RT met een Nedplex ruit. Deze hoeft niet in de hoogste stand. Ik wil er namelijk graag overheen kijken. Toch zit je lekker uit de wind. Wel wat herrie.
Door de breedte van Nedplex heb ik wel de ervaring dat je bij regen nog droger blijft dan met de originele.
Verder is de service, levertijd, verpakking van Nedplex helemaal toppie.
Nadeel, het mechanisme krijgt ongelooflijk op zn sodemieter als het ook nog een beetje waait en bij turbulentie van een PC-Hooft-trekker voor je.
Groet,
Mart
Ik ben 2.00mtr en rij op een R1100RT met een Nedplex ruit. Deze hoeft niet in de hoogste stand. Ik wil er namelijk graag overheen kijken. Toch zit je lekker uit de wind. Wel wat herrie.
Door de breedte van Nedplex heb ik wel de ervaring dat je bij regen nog droger blijft dan met de originele.
Verder is de service, levertijd, verpakking van Nedplex helemaal toppie.
Nadeel, het mechanisme krijgt ongelooflijk op zn sodemieter als het ook nog een beetje waait en bij turbulentie van een PC-Hooft-trekker voor je.
Groet,
Mart
Hallo allemaal,
Ik heb op mijn R1200RT ook een Wunderlich ruit gemonteerd, maar ondanks dat erg veel last van de turbulentie.
Ik ben dan ook opzoek naar een betere ruit, de berichten hierboven zijn veel belovend. De Nedplex ruit ga ik als eerste proberen.
Wat betreft de krachten die op zo'n grotere ruit staan, dat kan ik inderdaad bevestigen.
Vorig jaar tijdens een toertocht naar Italië is de linker steun afgebroken met op zondag nog 700 km te gaan.
Met tape gelukkig de zaak kunnen vastzetten en de reis afgemaakt.
groeten, GertB
Ik heb op mijn R1200RT ook een Wunderlich ruit gemonteerd, maar ondanks dat erg veel last van de turbulentie.
Ik ben dan ook opzoek naar een betere ruit, de berichten hierboven zijn veel belovend. De Nedplex ruit ga ik als eerste proberen.
Wat betreft de krachten die op zo'n grotere ruit staan, dat kan ik inderdaad bevestigen.
Vorig jaar tijdens een toertocht naar Italië is de linker steun afgebroken met op zondag nog 700 km te gaan.
Met tape gelukkig de zaak kunnen vastzetten en de reis afgemaakt.
groeten, GertB
Via MP heb ik een grotere ruit kunnen bemachtigen. Een Cee Bailey's van bijna 55 cm hoog, wat een joekel! Van het standaard ruit werd ik helemaal gek van het gebulder. Inmiddels heb ik de ruit op m'n brommer geschroefd en een flinke proefrit gemaakt. Perfect......tenminste, het gebulder is weg en ik kan de motor weer horen snorren. Wat lastig is dat ik de eerste 20 meter voor mijn brommer niet kan overzien zonder door de ruit te hoeven kijken. Vooral bij het filerijden is dat lastig. Ik denk dat ik er een randje vanaf ga halen...........als ik dat durf :shock:
Groet Pierr
Groet Pierr
- HansD
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Kijk dan even hier hoe het moet....Pierr schreef: Ik denk dat ik er een randje vanaf ga halen...........als ik dat durf :shock:
Groet Pierr
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... ges/607694
Hans
Vandaag de Laminar Lip geplaatst op de hoge ruit, morgen zien of dit (veel?) verschil maakt.
Gelukt!
Ik heb de ruit afgeplakt met schilders-tape en daarop de strook die eraf moest afgetekend. Daarna met een decoupeerzaag voorzien van een ijzerzaag de rand eraf gezaagd. De rand heb ik een beetje nagevijld en daarna gladgeschuurd met een stukje waterproof schuurpapier. Het resultaat is helemaal top. Alsof het ruitje zo uit de fabriek komt.
Bedankt allemaal voor de tips.
Groet,
Pierr
Ik heb de ruit afgeplakt met schilders-tape en daarop de strook die eraf moest afgetekend. Daarna met een decoupeerzaag voorzien van een ijzerzaag de rand eraf gezaagd. De rand heb ik een beetje nagevijld en daarna gladgeschuurd met een stukje waterproof schuurpapier. Het resultaat is helemaal top. Alsof het ruitje zo uit de fabriek komt.

Bedankt allemaal voor de tips.
Groet,
Pierr
- blackers
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Woonplaats of omgeving: Flevoland
Vandaag de Nedplex 72 cm gemonteerd. In de hoogste stand vertekend het beeld behoorlijk, maar een paar cm lager doet wonderen. De turbulentie rondom de helm is aanzienlijk minder en de herrie is ook minder.
De "sneldheidsbeleving" is door de ruit ook anders. Ik bedoel hiermee dat 140 echte km's aan voelt als 110/120 km.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
De "sneldheidsbeleving" is door de ruit ook anders. Ik bedoel hiermee dat 140 echte km's aan voelt als 110/120 km.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare

Grappig Frans accent trouwens. dag later al bezorgd. Echt niets op aan te merken: als nieuw!
Zit nu volledig uit de wind, geen windgeruis en het scherm hoeft bijna niet omhoog!
Echte aanrader!!!

gr erik
- Joop Diesel
- Type: R1250RT
- Bijz: MY 2021
- Woonplaats of omgeving: Oisterwijk
Ben vandaag naar Olivier van Nedplex geweest om verhoogde ruit te halen.
Uit de ontvangst en het enthousiastme blijkt dat Olivier weet waar over hij praat. Niet alleen van ruiten, maar ook van zaken wel eens storing kunnen geven op de BMW.
Na dat de ruit geplaatst was kon ik eerst proefrijden, want het moest wel goed zijn. Hij wist te vertellen dat voor de 2010 modellen ook het een en ander op de rol staat.
Die ruit is ook aan de kleine kant voor grotere mensen.
Na de proefrit was ik overtuigd dat het goed was. De ruit meteen laten zitten en de oude achter op vast gebonden en zo weer naar huis.
Wat een verschil in geluid. Je moet even wennen aan de andere vorm van de ruit en de afstelling. Die is nu minder hoog.
Voor mij is deze ruit van 72 cm prima.
Uit de ontvangst en het enthousiastme blijkt dat Olivier weet waar over hij praat. Niet alleen van ruiten, maar ook van zaken wel eens storing kunnen geven op de BMW.
Na dat de ruit geplaatst was kon ik eerst proefrijden, want het moest wel goed zijn. Hij wist te vertellen dat voor de 2010 modellen ook het een en ander op de rol staat.
Die ruit is ook aan de kleine kant voor grotere mensen.
Na de proefrit was ik overtuigd dat het goed was. De ruit meteen laten zitten en de oude achter op vast gebonden en zo weer naar huis.
Wat een verschil in geluid. Je moet even wennen aan de andere vorm van de ruit en de afstelling. Die is nu minder hoog.
Voor mij is deze ruit van 72 cm prima.

- Ralph Romein
- Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
- Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn
De nieuwe ruit van de 1200RT (MY2010) zit sinds gisteren op mijn RT (MY2008). Ben zeer tevreden met het resulataat. De ruit is iets platter, breeder en lijkt iets hoger. In ieder geval een stuks stiller.Ralph Romein schreef:Ik heb zelf 1,95 en vindt het wel goed gaan met de standaard ruit. Ik heb gehoord dat de ruit van de 1200R(2010) ook op de vorige modelen past. Geloof dat de ruit iets hoger is en (nog) minder wervelingen geeft. Kan het proberen waard zijn. Ralph
Mvg, Ralph Romein

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht