Moderator: RT_Patrick
Bij de 1200RT-LC zit de temperatuur-sensor rechts onderin de behuizing, item #7 op de navolgende afbeelding;Ruud_Kleijwegt schreef: 23 jul 2017, 08:56 ik ben het internet aan het afstruinen waar ik de betreffende temperatuursensor op een R1200RL LC kan vinden maar nog geen geluk. Kan iemand op het forum mij helpen met de vraag waar deze sensor (en dan met name het stekkertje) kan vinden bij een LC?
![]()
Lutkenhaus schreef: 29 aug 2017, 20:11Ik heb nu mijn Recyclizer over voor een geintereseerd forumlid, deze mag voor €15,- incl verzendkosten weg
Meld je nog eens wat het verbruik is na de aanpassing?Lutkenhaus schreef: 29 aug 2017, 20:11 Ik heb via een facebookactie de Recyclizer gewonnen en heb er een tijdje mee gereden, met orgineel luchtfilter en met een k&n filter. Ik kon niet echt zeggen dat het veel hielp tegen de KFR.
Enige tijd geleden stond er een bericht van iemand op facebook die een chip van John Gemni uit griekenland had gemonteerd in zijn r1150rt en het omschreef als de oplossing tegen het KFR. John had zelf ook op dit bericht gereageerd en zo ben ik met hem in contact gekomen. Heb via messenger even met hem zitten chatten en hij heeft me overtuigd de stage 8 chip bij hem te bestellen. Zo gezegd zo gedaan, de betaling via Paypal gedaan en diezelfde week nog de chip ontvangen. Het is even werk om deze te monteren. Alle tupperware moet eraf, tank eraf en dan de computer demonteren en open maken. De chip omwisselen met het orgineel en daarna alles terug bouwen.
De eerste keer starten viel me al gelijk op dat deze veel mooier stagionair liep, dit vroeg gelijk om een testrit. HIerbij was duidelijk te merken dat de fuel mapping flink anders is tov de orginele chip. Hij is veel directer aan het gas, je bent veel sneller door alle versnellingen heen, de 6 is nu een versnelling extra ipv een overdrive, geen KFR meer, meer vermogen van onderuit. Kortom echt een verbetering tov orgineel en de Recyclizer en dat voor €80,- incl de aangetekende verzending.
Ik heb nu mijn Recyclizer over voor een geintereseerd forumlid, deze mag voor €15,- incl verzendkosten weg
Ik heb begrepen dat er laatst een probleem is geweest met de ReCyclizer. Verkeerde weerstand geleverd.Lutkenhaus schreef: 29 aug 2017, 20:11 Ik heb via een facebookactie de Recyclizer gewonnen en heb er een tijdje mee gereden, met orgineel luchtfilter en met een k&n filter. Ik kon niet echt zeggen dat het veel hielp tegen de KFR.
Aansluitschema? Is toch echt super simpel! Connector van de luchttemperatuur sensor (in het luchtfilter!) losmaken, Recyclizer ertussen en klaar.heinvandermeijs schreef: 17 apr 2018, 13:51 Heeft iemand toevallig een aansluit schema voor het aansluiten van de recyclizer. Heb er net 1 besteld. en wil het zelf proberen, voordat ik weer naar iemand ga.
Heb er net 1 besteld Bert, en ik heb voortaan een 1200rt uit 2010, maar model 2009Baird schreef: 17 apr 2018, 15:27 @Hein: Heb hier nog een Plug & Play Recyclizer liggen voor een R1150RT TS, heb je het schema niet nodig, € 20 en hij is van jouw
![]()
Papinkelman, ook op de 1200???PaPinkelman schreef: 17 apr 2018, 17:19Aansluitschema? Is toch echt super simpel! Connector van de luchttemperatuur sensor (in het luchtfilter!) losmaken, Recyclizer ertussen en klaar.heinvandermeijs schreef: 17 apr 2018, 13:51 Heeft iemand toevallig een aansluit schema voor het aansluiten van de recyclizer. Heb er net 1 besteld. en wil het zelf proberen, voordat ik weer naar iemand ga.
Bijna net zo simpel, linker kuipdelen moeten er wel af om er bij te kunnen.heinvandermeijs schreef:Papinkelman, ook op de 1200???PaPinkelman schreef: 17 apr 2018, 17:19Aansluitschema? Is toch echt super simpel! Connector van de luchttemperatuur sensor (in het luchtfilter!) losmaken, Recyclizer ertussen en klaar.heinvandermeijs schreef: 17 apr 2018, 13:51 Heeft iemand toevallig een aansluit schema voor het aansluiten van de recyclizer. Heb er net 1 besteld. en wil het zelf proberen, voordat ik weer naar iemand ga.
[emoji106]heinvandermeijs schreef:Dank je wel Nico
Hij heeft inmiddels een nieuwe eigenaar gevondenBaird schreef: 17 apr 2018, 15:27 @Hein: Heb hier nog een Plug & Play Recyclizer liggen voor een R1150RT TS, heb je het schema niet nodig, € 20 en hij is van jouw
![]()
Waar heb je die op gezet Hein. Je hebt er toch geen meer volgens je profiel?heinvandermeijs schreef: 22 apr 2018, 05:42 Ondertussen de Recyclizer gemonteerd, wat een verschil zeg. Loopt veel rustiger en pakt beter op bij lage toeren. Ben er erg blij mee
Je kan beter een singlespark hebben die hebben er geen last van.heinvandermeijs schreef: 23 apr 2018, 05:25 Dan zal ik mijn profiel eens aan gaan passen Ton. Sinds een week een R1200rt uit 2010.
Ton1959 schreef: 23 apr 2018, 10:58Je kan beter een singlespark hebben die hebben er geen last van.heinvandermeijs schreef: 23 apr 2018, 05:25 Dan zal ik mijn profiel eens aan gaan passen Ton. Sinds een week een R1200rt uit 2010.
Na het synchroniseren natuurlijk. :lol:
Leuk dit te lezen. Ik ben zelf sinds zaterdag eigenaar van een 2010 R1200RT en heb bij de dealer de installatie van een PowerCommander V bedongen bij aflevering. Vooral om de onrustige loop bij constante snelheden te verminderen/elimineren. Zo'n PC zou volgens hem een veel smeuïger loop tot gevolg hebben en iets meer vermogen opleveren. Dat laatste was het mij niet om begonnen maar volgens de Dyno uitdraai heb ik nu 112 PK aan het achterwiel. Zal aan de krukas iets meer zijn dan de standaard 110 PK denk ik.Inspector Gadget schreef: 15 jul 2017, 21:49 2000 toeren is echt veel te laag, minimum is 3000 toeren en zelfs hoger.
Dat verklaart mogelijk ook jou RT's "ge-emmer", je rijdt in net een te hoge versnelling c.q. te laag toerental.
Probeer naar de motor te luisteren en te voelen, in plaats van naar de toerenteller te kijken, en je zult merken na verloop van tijd dat je RT nog beter rijdt dan voorheen.
De mechaniek, ontwerp en constructie van de boxers is echt niet bedoelt om te rijden "als een diesel" je moet echt meer toeren maken.
Maar, je bent zeker niet de 1e die hier tegenaan loopt, ik heb het zelf ook in den beginne gehad en er zijn wel meer draadjes geweest waar ultimo in te lage toeren (of te hoge versnelling) gereden werd.
Door dat luisteren en voelen van de motor, merkt je echt dat het beter gaat als voorheen.
Kwestie van gewenning & aanvoelen, probeer het maar, gun jezelf dat inzicht.
Geef jou motor wat meer op z'n donder.![]()
Normaal ben ik ook altijd huiverig voor "Magische oplossingen" (ik heb, voor de duidelijkheid geen recyclizer, dus heb op dat vlak geen ervaringen), maar ik denk dat dit wel te verklaren valt.
Je hebt mij per email om advies gevraagd, hierop is geantwoord met uitvoerige uitleg en een bijzonder fair voorstel. Hier is nooit een antwoord van jouw kant op gekomen. Je opmerking "wie het weet...." komt bij mij dan ook vreemd over.r1200r schreef: 05 sep 2019, 18:43 ......bij 2 dealers geweest maar ze kunnen het probleem niet vinden anders zit er niks anders op dan zelf maar een GS-911 aan te schaffen Wie het weet mag het zeggen ik woon bij Maastricht.Gr R1200R
Het gaat niet om slijtage van een injector maar om de hoeveelheid brandstof die ze afgeven per tijdseenheid als ze geactiveerd worden. Bij fabricage hebben ze allemaal een range van +/- een paar % , BMW pakt ze gewoon uit het bakje en gooit er 2 in jouw motor, altijd goed zou je zeggen.r1200r schreef: 10 sep 2019, 11:30 Denk je dan dat ze al zoveel slijtage hebben na 40000 km .ik heb een GS - 911 besteld dan kan ik zelf kalibreren en synchroniseren en alles resetten en uitlezen als dit goed gaat kan ik nog 9 andere BMW fans helpen bedankt in ieder geval voor de tip .
Het is toch mooi dat we op ons forum naadloos over kunnen gaan van de recyclizer naar de landbouwberichten...RonDenHaag schreef: 19 sep 2019, 11:19
Je kan het vergelijken met een slecht vermagerde paard een zware ploeg laten trekken en deze paard maar 1 wortel per dag laten eten maar wel een slecht geploegde land overhouden na het werk maar je hebt wel geld overgehouden door het beest weinig te voeren! Of je geeft diezelfde paard een paar keer per dag goed te eten en het beest trekt die zware ploeg voort alsof het niks is en jouw land ziet er spic en span geploegd uit alleen kost het je wel een vermogen aan voer. T'is waar je voor kiest...